11 Mayıs 2013

ŞİMDİ SAADET ZAMANI.. ŞİMDİ SIRA SENDE ANNE...


Birkaç yıl önce yazdım bu satırları senin için ANAM; anneler günün kutlu olsun. Çok yaşa, sağlıklı yaşa. Tüm çiçekler feda olsun sana 
ve tüm annelere

Yıllar var artık seni böyle tandır başında görmeyeli. Şimdi iyice yaşlandın ama olsun sağsın ve nefes alıyorsun ya, konuşabiliyor, kendi bakım ve ihtiyaçlarını karşılayabiliyorsun ya buda yeter bana. Seni seviyorum canım anam. Güzel anam. Cefakar anam..


Varlıklı bir babanın kızıydı.
Evin en büyük kızı, dört kardeşin ise ikinci büyüğü..

Doğuştan işitme ve konuşma özürlü bir ağabey, kendinden küçük biri kız, biri erkek iki kardeş daha.. Toplam dört çocuk, küçücük yaşta annelerinin ölümü ile kalakaldılar ortada..

Baba çalışıyor, köy yeri, iş çok..Evin sorumluluğu kalmış omuzlarına. Kendi zaten daha çocuk. Ya sekiz, ya on yaşında..Lakin büyük kız o!.

Elinden geldiğince, becerebildiğince kısa süre evin tüm işleri ile ilgilendi. Bir süre sonra babası, baldızı ile yani teyzesiyle evlendi yada evlendirildi.. Babanın ve etrafın düşüncesi nede olsa teyze. Çocuklara iyi bakar. Onlara 'analık' değil 'ana' olur.

Ama öyle olmadı. Teyze, ana yarısı teyze, çocuklara 'ana' olmadı. Son derece başarılı 'Analık' oldu ama!!.

Onun analığı da tıpkı çitlenbiğin analığı gibi dövme, saç çekme, kızıp bağırma, iş yaptırma ve sindirme konularında uzmandı. Birkaç fark vardı gerçi. Çitlenbiğin (yani benim) analığı aç bırakmazdı, başkalarının yanında çok kötü davranmazdı. Birçok işi kendi yapar, çitlenbikten beklediği işler belki bir çok çocuğa fazla gelse de yinede teyzeden olma analığın beklentilerinin yanında solda sıfır kalırdı..

İnsanın kaderi kötü olmasın bir kere.. Büyüdü, genç kızlığında aylarca İstanbul'da 'Heybeli Ada Sanatoryum Hastanesi'nde Verem tedavisi gördü. İyileşip köyüne geri döndüğünde, kendinden bir iki yaş küçük bir delikanlı ile evlendirildi. Oh! çok şükür, o analıktan kurtuldu darısı kardeşlerine. Bu kez 'Kaynana-lık' eline düştü. 

Evet bu kez de kaynanası ve görümcesinden cefa çekti. Açlık dahil çok eziyet gördü. İtilip kakılmaya devam etti. İki çocuğu öldü. Biri sekiz aylıkken, biri bir buçuk yaşında. Daha sonra da kardeş acısı tattı. Özürlü ağabeyi kendini astı. 

Köy yerinin o acımasız iş güç zamanlarında bile elinden geldiğince iyi gelin, evinin kadını ve anne oldu. Sekiz çocuğundan bir tanesini, evlatlık vermek zorunda bırakıldı. 

Vermem dedi, hem kendimi hem onu öldürürüm yinede vermem!.

Ama verdi. Kaynanası verilecek dedi, o da vermek durumunda kaldı..

Yıllar geçti tüm bunların üzerinden. Hayatı boyunca çok çalışkan bir kadın oldu. Çok da zeki. İlkokul üçüncü sınıfa kadar gitmişti ama yıllar içinde unuttuğu okumayı yazmayı azimle tekrar öğrendi. Becerikli, elinden her iş gelen, bağda bahçede tarlada tapanda el attığı her işte yorulmak bilmeden çalıştı. Evlatlarına da düşkün bir anne oldu. Gurbetteki evladını hiç unutmadı. Ondan elini hiç çekmedi.

Şimdi çok yaşlı. 
Şimdi o evlatlarına çocuk oldu. 
Bakıma ihtiyacı var. 
Sevilmeye, sayılmaya, ilgilenilmeye..

Yatalak mı?. Değil.
Kendi temizliğini yapabiliyor, gözleri az görse de yemeğini yiyebiliyor. Çok sıkılırsa parka gidebiliyor.

Hangi çocuğunun evine kalmaya gitmiş ise:

*Yuvasız kuş oldum, elimde bir çanta, ha bire geziyorum kapı kapı...

Böyle bir ay onda, üç ay bunda, bir hafta birinde, bir hafta öbüründe kalmak zor geliyor ona. 

*Ah! diyor, çalışmasan hep kalırım sende. Çok rahatım burada. (Öbürlerinde de rahatım ama, bura bir başka.. demeyi ihmal etmiyor ki diğerlerinin kulağına giderse gönül koymasınlar diye). Allah bin kere razı olsun kocan çok iyi bakıyor bana. Akşam da sen geliyon. Ne güzel vakit geçiriyoruz da şu sivri dilli(Meloş, yani benim mızmız çocuk kayınvalidem) olmasa :)

İşten gelince, önce eşimin yakınmalarını dinliyorum bir süre.

*Öfff diyor. Delirtti benimki yine. 
*Ne oldu? diyorum.
*Seninkine bir kaşık fazla yemek koymuşum:). Ne bileyim ben kaşıkları sayarak mı yemek koyuyorum. İkisine de eşit koydum işte. Ekmeği çarptı, kaşığı attı, küstü odasına gitti.

Bir gün sonra akşam, eşim yine başlıyor:

*Benimki küstü yine.
*Ne oldu?.
*Seninkine sütlü kahve yapıp verdim, benimkine çay, niye bana da kahve yapmadın diye küstü gitti bu sefer.

İşte böyle!. Her akşam aynı şikayetler.

*Annene bakmak kolay diyor eşim. Sabah kahvaltıdan sonra, odasına gidiyor, orada öğlen yemeğine kadar kendi kendine oyalanıyor. Öğlen yemekten sonra akşam yemeği vaktine kadar benim yanımda oturuyor, süt içiyor, meyve yiyor, namazını kılıyor, az bana eskilerden anlatıyor. Sen gelene kadar seni bekliyor..falan filan. Benim annem öylemi ya, yok kayınvalideni benden daha çok seviyorsun, yok ona çok yemek koydun, yok o ne isterse yapıp eline veriyorsun, benimle az ilgileniyorsun.. Çocuktan beter. Çocuk olsa, kızarsın, ceza verirsin. Ama anne işte. Kızamıyorsun. Ceza veremiyorsun. Ne olacak ikisi de iyi geçinseler..

Seninki (86 yaş) benimkinden(84 yaş) daha yaşlı ama, daha uyumlu, daha aklı başında..

Evet ikisi hiç geçinemiyorlar. Kişilikleri farklı, yaşam anlayışları, çektikleri, gördükleri, hayatın onları nasıl eskittiği..

İşte bu yüzden, bir-iki hafta kalınca bende:

*sende çok rahatım, burada kalmayı çok seviyorum, damadım bana çoook iyi bakıyor, ama gitmem lazım. Burası Meliha hanıma münasip. Nede olsa o oğlanın anası. Hem onun sadece iki kapısı var, benim buranın dışında gidebileceğim yedi kapım daha var. Göçümü hazırladım (yanında her gittiği eve götürdüğü küçük valizi, pijamaları, namaz örtüsü, fazla elbisesi, çamaşırı, çarşafı, oksijen tankı) beni götürün ablana (en uzun onda kalır, her kalmaya gittiği evladından sonra ona gelir, ondan diğerine gider) yarın..

Giderken, her kapıdan çıkışta:

*Haydi allahaısmarladık kızım. Belki bir daha gelemem ya. Bu son gelişimdir belki. Hakkını helal et.. der

Öyle deme 'Anam.
Öyle deme!!..

Benim ne hakkım olur ki.
Ben sadece yapmam gerekeni yapıyorum. 
Evlatlık vazifem bu benim.  
Sana az bile. 
Şimdi senin saadet zamanın, gün görme zamanın.

Daha nice 'Anneler Günü' yaşa..
Ve;


Senin ve tüm annelerin 'Anneler Günü' kutlu olsun,
Hayat sizlerle daha güzel.
Anne'm...

Asıl sen hakkını helal et..
Benim canım ANAM..

Asıl anam..
Kanım anam..
Saadet anam..


Çitlenbik'in... 
     

66 yorum:

  1. Vuslatcigim, senin hayat hikayelerini aglamadan okudugum bir gun olacak mi acaba. Yaslilarin gecimsizligi sorun gibi gorunsede onlarda hayatin tadi tuzu. Benim annemde kayinvalidemde vefat ettiler ama hayatta iken onlarda boyle didisirlerdi. Simdi geriye bakinca onlarda guzelmis diyorum. Anneler gunun kutlu olsun. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Şule'mmm tatlım benim, güzel kalplim seninde Anneler günün kutlu olsun. Nice mutlu güzel günler geçir inşallah. Sevgilerimle..

      Sil
  2. Allah daha nice anneler günü geçirmemizi sağlasın annelerimizle... Boğazımda yumruk yapıştı kaldı, ne söyleyeceğimi bilemiyorum ama iyi ki varlar. Onların nefes alıyor oluşları bile yaşama sebebi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elbette onlar olmadan hayatın bir tarafı hep eksik oluyor. Annelerin yeri çook başka. Teşekkür ederim canım güzel yorumuna. Tüm annelerin günü kutlu olsun. Sevgilerimle..

      Sil
  3. Anneler gunumuzu boyle anneler guzel eyler,derin eyler,dolu ve anlamli eyler..
    Allahim onlardan razi olsun..
    Senneler gununuz kutlu olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim çoook teşekkür ederim. Allahcc cümlesine analarımıza hepimize sağlıklı hayırlı günler nasip eder inşallah. Sevgilerimle.

      Sil
  4. Böyle anaları Allah başımızdan eksik etmesin.Elleri öpülesi çilekeş anlara okurken bile yüreğim dayanmıyor.Ellerinden öpüyorum annenizin
    Anneler gününüz kutlu olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim çoook teşekkür ederim. Tüm annelerin öpülesi elleri ile anneler günü kutlu olsun inşallah. Sevgilerimle..

      Sil
  5. Allah sağlıklı nice seneler nasip etsin anacığına Vuslatcım. Okumak zor geldi yaşamak ne zor olmuştur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Füsuncum canım benim güzel dileklerin için teşekkür ederim. Yaşayan veya rahmete kavuşan tüm anneleri sevgiyle anıyorum. Sevgiyle, saygı ile, rahmet ile..

      Sil
  6. Sevgili Vuslat, yazını okurken çok etkilendim.
    Saadet annenin ellerinden öpüyorum. Anneler günü kutlu olsun...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim sebgili Heyyfi..Tüm annelerin günü kutlu olsun inşallah. Sevgilerimle canım benim..

      Sil
  7. vuslatcığım,
    günün kutlu olsun,
    annene uzun ömürler diliyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Cepaynam. Tüm annelerin günü kutlu olsun inşallah. Sevgilerimle..

      Sil
  8. anneciğine ve tüm annelere sağlıklı ömürler diliyor, hepsinin anneler gününü kutluyorum...ve tabi senin, anne adaylarının, anne olan, anne olmak isteyen, anne gibi hisseden herkesin gününü kutluyor, kocaman öpüyorum canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Aynurcum ne güzel ne içten dilekler bunlar. Canım benim bende tüm annelerin ellerinden yanaklarından o güzel kalplerinden öpüyorum. Sevgilerimle canım benim..

      Sil
  9. güzide arkadasım benim için saadet annenin ellerinden opünüz...
    esinize ayrıca saygılarımı iletiniz kolay değildir onun yaptığı iste.

    vallahi, ne diyeyim...
    boyle anneler gorüyorum duyuyorum okuyorum...
    sonra simdiki kedi annelerine bakıyorum.
    kızıyorum.
    sonra da bana kızıyosun diyolar.

    anneler gününü kutlarım:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne tatlı ne açık sözlü bir arkadaşsın sen ya. Çok teşekkür ederim güzel yorumuna. Bende tüm güzel kalpli annelerin gününü kutluyorum. Sevgilerimle..

      Sil
  10. Anneler gününü kutluyorum VuslaT, teyzelerimin de ellerinden öper anneler gününü kutlarım.Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Mehtapcım. Bende senin ve tüm annelerin gününü kutluyorum. Yüreklerinden öpüyorum.Sevgilerimle..

      Sil
  11. Vuslatim benim senin ve anneciginin tum annelerin bu ozel gununu kutluyorum..Beni hungur hungur aglattin:( sonuna kadar okuyamadim inan..sana sarildim canim sevgilerin en dost olani ile:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emel'cimmm canım bende senin gününü ve tüm annelerin gününü kutluyorum. Çoook öptüm canım benim..

      Sil

  12. Vuslatçım Allah verdiği sıkıntılardan sonra mutlaka ödülü de veriyor.
    Anneciğinin senin gibi bir evladı olması,en büyük kazancı..
    Senin, annene hizmet edebilmene imkan veren Allah'a şükürler olsun.
    Ve eşin..İki anneye de sevgi ve özveriyle davranan bir eş de Allah'ın lütfudur.
    Annenin ve kayınvalidenin ellerinden hürmetle öper,anneler gününü kutlarım canım:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim ya o senin güzel görüşün. Tüm evlatlara anacıkları ile nice nice güzel günler dilerim inşallah. Sevgilerimmle tattlım benim. Bende tüm anneleri sevgiyle saygı ile öpüyorum..

      Sil
  13. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  14. Mutlu günler sizinle olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Tülay tüm Annelerin günlerini kutlar sevgiler saygılar sunarım.. ÇÇok teşekkür ederim..

      Sil
  15. suna kesinlikle inaniyorum,insanin sansi bastan nasil giderse sonrasinda da ayni oluyor.Herbirimizin imtihani bu dünya da bir baska,Anneciginin imtihani da buymus demek,en yakinlarindan hep darbe yemek...Rabbim ele ayaga ve kimsenin umuduna düsürmesin.Onun ellerinden öpüyorum,ikinizde Annler günü kutlu olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Yıldızcım canım tüm dualarına yürekten amin diyor, tüm annerin güzel günlerini bende kutluyorum. Sevgilerimle..

      Sil
  16. Vuslatcığım, Saadet Ablanın iki yanağından benim için lütfen öp ve ona de ki; " güçlü kadınlara ne güzel bir örneksin". Çok yaşa Saadet ablacığım, evlatlarına doyasıya. Sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Nilgüncüm ne kadar sevinir ona anlatsam böyle birçok insan senin Anneler gününü kutladı, seni öptü desem. Yarın arayacağım ve tüm dostları bir kez daha anlatacağım. Bende senin Anneler gününü kutluyorrr çooook öpüyorum canım benim..

      Sil
  17. Allah saadetinizi bozmasın. Hepimizin sonu böyle yahu. Allah hayırlı evlatlar versin:) Anneler gününüzü kutluyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AAminnn sevgili Bolat. Allah evlatlarımızı ve onlarla hayat birleştirenleri hayırlısından etsin inşallah. Sevgilerimle..

      Sil
  18. Çok teşekkür ederim Recep bey, bende eşinizin ve tüm annelerin günlerini kutluyorum. Nice güzel günlere inşallah. Saygılarımla..

    YanıtlaSil
  19. gözlerim dolu dolu okudum ben de 5 yıl önce annemi kaybettim onun evi vardı genelde biz gidip onda kalıpdık ama kardeşler arasında mutlaka anlaşmazlık olurdu. Bazende o bizlere gelir kalırdı. Ne mutlu sana ALLAH razı olsun senden aslında sen kendi geleceğini yapıyorsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim. İnşallah tüm anneler bakıp büyüttükleri yavruları tarafından el üstünde tutulurlar. Çok teşekkür ederim güzel yorumuna. Seninde günün kutlu olsun tatlım..

      Sil
  20. Vuslatım canımm, allahım annelerimizi başımızdan eksik etmesin, allah razı olsun senden de, anneler gününü kutlarım ve ellerinden öperim, iyiki varsınn

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim sende iyiki varsın. Çok teşekkür ederim. Sevgilerimle..

      Sil
  21. Anneler gününü kutluyorum bende.

    YanıtlaSil
  22. Nasıl agır bı hayatı omuzlamıs ornek bır anne...

    ellerınden opuyorum sevgıyle saygıyla..

    Anneler gunu kutlu olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öykücümmmmmm canım benim bende seni çok öptüm kuzum...

      Sil
  23. insanı kaderi sahiden kötü olmaya görsün,neler çekmiş ancın,bazı bölümleri okurken tüylerim ürperdi :(ama en azından yaşlılığında ona sahip çıkacak evlatları var,gidecek kapıları var.Seninde,onunda anneler günü kutlu olsun vuslatım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Reyhancım canım çok teşekkür ederiz ikimizde. Seninde günün kutlu olsun bitanemmm. yağız delikanlımı da öptüm..

      Sil
  24. Ayy Allah sağlık versin Ablacım, uzun ömür versin Anneciğine de sana da. Senin de Anneciğinin de anneler gününüzü kutluyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Sevdacım. Tüm annelerin anneler günü kutlu olsun inşallah. BBende anneni kutlarım.Sevgilerimle..

      Sil
  25. İçim eridi okuduklarım beni öyle duygulandırdiki Vuslatım. İnanamıyorum böylesi eziyet çektiren insanlara çok üzülüyorum. Allah annelerimizi başımızdan eksik etmesin, biliyorum onlar içinde öyle zorki. Tek istedikleri sevgi ve ilgi o kadar ama her şey çok zor ya :(
    Eşinin ilgilenmesi bu kadar iyi olmasına bayıldım ne güzel.
    Anneler günümüz kutlu olsun canım Vuslatım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim anam çok çekmiş Aslım, analığından, kaynanasından, yokluktan çok çekmiş. Ama hala çok mutlu bir kadın. Evlatlarının mutluluğu ile mutlu olan bir kadın. Ve çok zeki.. 86 yaşında ama hala çok uyumlu çok zeki akıllı bir kadın. Eğer 60-70 yıl önce okuyabilseydi kimbilir ne olurdu. Benim küçük kızımın zekasını benzetirim ona hep.. Allahcc cümlemizin analarına sağlıklı huzurlu bir ömür versin..Senin ailende anne olan herkese ve anacığına mutlu günler diliyorum canım..

      Sil
  26. kıyamazlar onaaa amaaaa.
    :)
    meloş kaka.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Meloş bi duysa tam 3 saat yüksek sesle ağlar:))
      Masuscuktan ağlama rekoru meloşta:))

      Sil
  27. Vuslatcım ben ilahi adelete inanalardanım..Eminim annene ve sana bu fenalığı yapan babanenin sonu iyi olmamıştır..Bunun bedelini ödetmiştir Yaradan!!!Sen mutlu bir yuva kurmuşsun, anneciğinle de hiç kopmamışsın..Anneciğinin mübarek ellerinden öpüyorum senin ve annenin anneler gününü kutluyorum canım..Seviyle kal..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Zeynepcim. Canım benim. Benden en güzel dilekler sana...

      Sil
  28. En güzel anne, kızım, ben ve eşim (Hepsi biliyorlar seni :) anneler gününü yürekten kutluyoruz. Seni çok seviyoruz. Çok samimi söylüyorum, iyi ki girdin hayatımıza...

    Anneciğin neler yaşamış, canım benim. Keşke iki muhabbet edebilseydim ben de onunla.

    Sevgili eşinden de senden de Allah razı olsun diyesim geldi :) Bu devirde hala "var" olduğunuz için. Kendisine de saygılarımı ilet lütfen olur mu ablacım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Ahu'mmmm çok teşekkür ederim oğlumu ve torunumu da öp benim yerime..İşte elimizden geleni yapmaya çalışıyoruz..Tamam tatlım mesajını ileteceğim. Sevgilerimle..

      Sil
  29. Yazınızı çok dokunaklı ve samimi buldum. Kaynana görümce dün neyse bugün de aynı. Sadece eskilere göre dozajı daha düşük o kadar:)Ama sizin eşiniz gibi çok zor bulunur. Allah sizden de eşinizden de razı olsun..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin canım işte büyüklerimize elimizden geldiğince iyi bakmaya çalışıyoruz.. Çok teşekkürlerimle. Sevgiler.

      Sil
  30. Canımmm ne kadar güzel anlatmışsın gözlerim doldu Rabbim başınızdan eksik etmesin,sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin deryacım, cümlemizin sevdikleri ile güzel günlerimiz olsun inşallah. sevgilerimle..

      Sil
  31. Ay ablacım rabbim mutluluktan ayırmasın sen roman yaz ablacım:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah Ayşem inşallah. Çooook öptü bu ablan seni..

      Sil
  32. Sizin yazdığınız her post roman tadında. Çok güzel bir anlatımınız var. Yaşadıklarınız zaten gerçekten bir roman konusu... Elleriniz dert görmesin, yazılarınız hiç bitmesin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımmm çok teşekkür ederim, Yaşadıklarımı anlattım sadece..Çok çok sağol bende seni ziyaret etmek isterdim ama giremedim yazılarına:(
      Sevgilerimle

      Sil
    2. bosugraslarmuduru.blogspot.com benim adresim. Bana da beklerim ama benim yazılarım buradaki gibi manevi değil maddi şeyler üzerine:)

      Sil
    3. Gelirim canım inşallah. Sevgiler..

      Sil
  33. Çok duygulandım yazınızı okuyunca.Siizn ve anneninizin anneler günü kutlu olsun.Allah sevdiklerinizden ayırmasın sizi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin cümlemizi sevdiklerimizle yaşatsın yüce Allahım..

      Sil

Yorumlarınız beni mutlu ediyor.. Ziyaretiniz için teşekkürlerimle. Sevgilerimle..