05 Mayıs 2013

ÇİLEK ŞELALESİ...


YEMEYEN BİN PİŞMAN..

Birazdan ekranlara çıkacak. Bir çift göz ona taaa uzaklardan bakacak..

Malzemeler:

2 paket krem şanti, 2 su bardağı soğuk süt, 2 tane yumurta, 1 paket vanilya, 5-6 tane kuru kayısı, 4 tane kuru incir, yarım su bardağı çekirdeksiz kuru üzüm, 1 su bardağı iri kıyılmış fındık, yarım paket kakaolu petibör bisküvi, 1 su bardağı minik minik doğranmış çilek, 1 tatlı kaşığı tarçın, 1 yemek kaşığı şeker, 2 yemek kaşığı pudra şekeri.

Sos Malzemeleri:

10-15 rendelenmiş çilek, 1 kaşık toz şeker, 1 kaşık pudra şekeri, 1 tatlı kaşığı nişasta, yarım bardak su.

Üstü için:

5-6 ince dilimlenmiş çilek. Bir fiske hindistancevizi.

Yapılışı:

-Buzdolabı poşetini iki yanından keserek kocaman bir dikdörtgen elde edelim. Dikdörtgen kek kalıbının içine kenarlarından sarkacak şekilde poşeti serelim.

-Kalıbın en altına 1 sıra üstü için ayarladığınız 5-6 çileği dilimleyip dizin.

-Minik minik doğranmış kuru yemişlerin üstüne, vanilyayı ve tarçını, küçük ufalanmış bisküvileri, çok küçük doğranmış çileği ve pudra şekerini harmanlayıp bir kenarda bekletelim.

-İki paket krem şantiyi 2 bardak soğuk süt ile krema kıvamını alana kadar çırpıcı yardımı ile çırpıp dolaba koyalım. 5-10 dakika serinlesin.

-Yumurtaların sarısı ile beyazını dikkatlice ayıralım. Unutmayalım ki bir damla bile sarısı ile beyazı birbirine karışmamalı, karışırsa yumurta beyazı köpürmez.

-Yumurta beyazlarının içine 1 kaşık şekeri koyup mikserle köpürene kadar çırpalım.

-Başka bir kapta yumurta sarılarını çırpalım.

-Buzdolabında dinlendirdiğimiz krem şantiyi alalım. İçine önce kuru yemişler olan karışımı ekleyip, sonra köpürttüğümüz yumurta beyazlarını daha sonrada çırptığımız yumurta sarısını ekleyip kaşıkla bir güzel karıştıralım.

Kalıptan çıkar çıkmaz makyajsız haliii..
Yuvarlak tabağa çıkarmamın tek amacı üst sosunu döktüğümde havuzda gibi görünsün diye.
     
-Kalıbın en altına dizdiğimiz çileklerin üzerine hazırladığımız parfeyi döküp, üstünü güzelce düzeltelim. Kalıptan sarkan kısımları üstüne örtüp, parfeyi derin dondurucuya atalım.

Servise hazırımmmm..Haydi tabaklarınızı alın yanıma gelin..


-Servis yapmayı düşündüğümüz zamandan iki saat önce dondurucudan alıp, buz dolabına koyalım.

-Kalıptan ters çevirip çıkardığımızda üstündeki buzdolabı poşetini alıp, önce uzun uzun muhteşem görüntüsünü seyredelim.:))

-Sos malzemelerini tavamızda 3-5 dakika kaynatıp soğutalım. Ve dolaptan çıkardığımız parfenin üzerine dökelim.

Yanlarından sarkıtlar halinde tabağa doğru süzülen çilek şelalesini de bir süre seyredip, bir tutam hindistan cevizi ile süsleyelim.

İster dondurma ile ister sadece çilekli parfeden afiyetle yiyelim..

Çilek havuzuna düşmüş, kuru meyveli ve çilekli PARFE..
Bir kez yiyen, hep yemek isteyeceği için pişman..
Yapıp yemeyen zaten çokkk şey kaçırmış demektir:)
Çok uzun yıllar önce Devlet Bakanlığı yapan, çok sevip saydığım değerli bir misafirim ve ailesi için yaptığım, çok beğeni alan, çilekli parfeme teşekkür ediyorum. Beni misafirlerime mahçup etmediği için:)

49 yorum:

  1. Bitmeden misafirliğe gelebilir miyim:)Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek ne demek hemen gel tatlım. Bak bekliyorum. bakan bey çok beğendi, çok hafif olmuş dedi. Hatta 2 tabak yedi..Sana yeniden yapayım canım arkadaşım..Sen gel yeterki..

      Sil
    2. Vuslat bak çat kapı gelirim:))) Emel de uçak bileti bakıyor.:) Bir bakmışın ikimiz de kapının önündeyiz:)))

      Sil
    3. gidelim gerçekten:)) Emel seve seve kabul eder bizi.:)) Eminim ben..Sevgilerimle.

      Sil
  2. Inanki hemde binlerce km. uzaktan baktim baktim baktimmmm.birde Nilgun un kurabiyelere baktim :))//geleyim desem gelene kadar bitecek bana kalmayacak..sen en iyisi bir dilimde benim icin yiyiver sekercim:))) ellerie saglik..deneme cabalarinda bulunabilirim ama becerirmiyim bilemiycem:)) sarildim kocaman sevgiler gonderdim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlım herkes herşeyi becerecek değil ya. Ben bunu becerdim, ama benimde daha beceremediğim nice tarifler var bir bilsen. Boşver bunu ben yaparım. Balıkları sen..
      Canım benim bende sarıldım sana kocamannnn.

      Sil
  3. Ablacim ben Çankaya'dayim, sen nerdeydin ;))
    Atlayip gelmemek icin zor tutuyorum kendimi :) ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tutma tutma kendini atla gel haydi. Birdaha yaparız olur biter..Canım benim. beğenmene çok sevindim...Afiyet olsun..

      Sil
  4. ben bu şelalede boğulmaya razııyım töbe töbe :)

    YanıtlaSil
  5. Wayy wayy Wayyy....Bu nasil bir güzelliktir böyle Vuslatim.Bu selaleye kavusan zaten vuslatina ermis olur:)) ellerine saglik,yiyenlere afiyetler olsun....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım teşekkür ederim. Beni nasıl sevindirdin:))

      Sil
  6. Oooo çok şık ve lezzetli görünüyor ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene çok sevindim kuzum. Teşekkür ederim. Afiyet olsun cümlemize..

      Sil
  7. Harikaa gözüküyor vuslatım. Ben yapsam bu kadar güzel olmazdı diye düşünüyorum. Çünkü pasta konusunda çok becerikli değilim..
    Canım eline emeğine sağlık. Yinede fırsat bulursam, şu bahar temizliğinden fırsat bulursam denemek isterim.
    Öpüyorum canım, sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olur olur sen yapıncada güzel olur ki..:Canım benim.Sevgilerimle..

      Sil
  8. mmmmmmmm cılege bayılırım:)))))

    YanıtlaSil
  9. Abla ben tatlı pasta türünü pek sevmem.. Bulgur ve acıya çok düşkünümdür.. Ama senin elinden her şey yenir, ellerine sağlıkk :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah ah acıyı bende çoook severim canım benim. Ama arada böyle ağır misafirlere tatlı da yapmalı ki...Sevgilerimle..

      Sil
  10. Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım benim..Sevgilerimle..

      Sil
  11. ellerine sağlık ablam...
    enfes görünüyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğenmene sevindim Şirinem. Canım. Teşekkür ederim.

      Sil
  12. mmmmm artık yaz geldi parfe ,dondurma mevsimi de açıldı :)eline sağlık vuslatım çok severim çokk..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet yaaa artık ikide bir yapar kiloları alırız :))

      Sil
  13. Gelsem bu çilek şelalesinden dilim dilim yesem Vuslatım. Ama bak bir dilim yetmez bana haberin olsun :) cidden çok nefis canım ya, keşke yapabilsem. Zaten çilek delisiyim bu tarifin beni uçurdu resmen :)
    Yanında kahvede benden olurmu? :) ellerine sağlık canım benim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kıyamam sana sen gel kahveyi de ben yaparım bebeğim.. Canım..

      Sil
  14. Ne kadar guzel bir lezzet olmus boyle vuslat ablacigim... emeklerine saglik... cook opuyorum....

    Sevgilerimle....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah ah Şehrinazcım sizin sofralarınızın yanında sönük bile ama beni çok mutlu ettin. Teşekkür ederim sevgilerimle.

      Sil
  15. Ziyaretin için çok mutlu oldum. Nefis olmuş ağzım sulandı resmen. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim Teşekkür ederim. Sevgilerimle..

      Sil
  16. of ablam ya akşam akşam hiç olmadı ama yaaaaa :((
    neyseki az önce yediğim çilekler sebebiyle bir nebzede olsa içim ferah :)))
    ellerine sağlık nası güzel nası leziz nası nasıııııı :)))
    bu arada iyim ki bişi karıştırmıyorum ki öptüm senin tamam mı :)
    buralardayım hem, güzel yorumuna çok teşekür eder ben, iyi geceler diler bu arada :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Peki niye ara vermece????.Zaten bi süredir ara vermecedeydin niye devam:(( Canım ama bizleri ihmal etmediğini biliyorum seni kocaman öpüyorum..

      Sil
  17. Diyete girdim ablam
    Bu parfe diyet bozdurur:)
    Allah'a emanet ol ablam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy keşke bende diyete girsem:( Canımmmm.

      Sil
  18. vuuuuuuu :)) ama banane yaa bende istiyorum, çilek zaten çok severim, ellerine sağlık ellerin dert görmesin e mi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlknurum sende dert yüzü görme canımmmm.

      Sil
  19. yapıcim bunu.
    tam ama tam benlik.
    :)

    YanıtlaSil
  20. MMMM Ablacım nefis eline sağlık mmmm:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım senin gibi ustalar beğenince mutlu oluyorum:))) Çok öptüm

      Sil
  21. Ablacım protokol görmüş tarif diyorsun yani, peki deneyelim o zaman :) Eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel tanım. Bak ismini değiştirem o zaman:))

      Sil
  22. Ablacım görüntü ne iştah açıcı gece gece canım istedi,o pembe sos nasılda akmış,tam yazlık bir tarif,çilekli lezzetlere bayılırımm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğenmene sevindim Uğur böceğim:)))Teşekkürler.

      Sil
  23. O görüntü ne güzel öyle.ıstahım açıldı.ellerine sağlık.önceden hazırlanıp dolapta bekletılırse ,çat kapı gelecek mısafırede ikram edilir hemen .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet tatlım çok hoş bir tarif...Beğenmene sevindim. Sevgilerimle..

      Sil

Yorumlarınız beni mutlu ediyor.. Ziyaretiniz için teşekkürlerimle. Sevgilerimle..