18 Temmuz 2012

HOŞ GELDİN SOFAMA, GÜZELLER GÜZELİ HURMA..







Yarın on bir ayın sultanı, Mübarek Ramazan ayının başlangıcı. Oruçlu olacağımız ilk gün..

Bereketin, mağfiretin, varı-yokla paylaşmanın, kalplerde; din ve ahlakın, düşüncelerde; vicdan, paylaşım ve hoşgörünün en yüksek mertebeye ulaştığı duyguları yaşamanın, anlamanın, anlatmanın zamanı.

Hani; ilk sahur ve iftara ulaşabilmek için çarşı ve pazarlarda, bütçemize göre, zevkimize-beğenimize göre çeşitli gıdaları evlerimize alabilme telaşında olduğumuz gün: Bu gün..

Hani; davul sesine veya saatin alarm sesine uykulu gözlerle, esneyerek kalkacağımız, ilk sahuru yapacağımız gün: Bu gece..

Hani; hafif bir kahvaltı yapalım derken, börekleri, hoşafları, bardak bardak çayları içip, of of çok yedim, şimdi nasıl uyuyacağım, sabah nasıl kalkacağım diyeceğimiz zaman: Yine bu gece..


Hani; her evin bacasından ayrı bir çorba kokusu duyacağımız, bir elimize aldığımız hurma ( veya zeytin), diğer elimiz de bir bardak su ile beklerken heyecanla, sabırsızlıkla, gözümüzün sofrada, kulağımızın ezan sesinde olacağı gün: Yarın..




Hani: komşumuz Ayşe teyzenin zeytin yağlı dolmasından bir tabak, Fatma ablanın evinden gelen çörek. Anneannelerimizin tariflerinden örnekler. Yumurtalı pideler sıcak sıcak, tereyağlar-reçeller bu sofrada iyi gider.. 

Karşı komşunun kalem börekleri..Bizim evin hanımından tarhana çorbası, birde güzel çoban salatası..

Neler, neler olmaz ki o sofralarda: Yarın..


Hani; bazen sadece bir tas çorbayla, bazende donatılmış soframızda ilk iftarı yapacağımız, ramazanın özel tatlısı güllaç için midemizde biraz boşluk bırakacağımız gün: Yarın..



Yarın; Mübarek Ramazan ayımızın başlangıcı..

Yarın; bizde olanları, olmayanlarla paylaşacağımız,

Dinimizi, daha da iyi anlayıp anlatacağımız,

Ahlaki öğretilerden örnekleri, kıssalardan hisseleri çıkaracağımız gündür hani..

Hani; bizden ayrı düşünenlere, farklı fikirlerle dünya görüşüne sahip olanlara, hoşgörü ile yaklaşmaya, kendi inanç ve ahlak kurallarımıza sahip çıkarken, başkalarının din ve ahlak kurallarına da (bizi rahatsız ve rencide etmedikleri sürece) saygı duymaya, olumsuzluklara olumlu örnek oluşturmaya, iyiyi birleştirmeye, doğruyu çoğaltmaya, şerden kaçmaya, hayırları hanemize ve sevdiklerimize davet etmeye daha fazla zaman ayıracağımız mübarek bir ayın başlangıcıdır, yarın..

Hani; mahyaların ışığında Ramazanı karşılayacak memleketimize, bütün illerimize, köylerimize, hanelerindeki kavrulmuş un-soğan kokusunu, bereket dolu sofraları, dua dolu yaşlanmış gönülleri, sevdiklerinden ayrı olanların, uzaklarda yaşayan ve evini özleyenlerin Mübarek Ramazanlarının hayırlı, sağlıklı, huzurlu sofralarda mutlu buluşmalara şahit olmalarını temenni etme günü: BUGÜN...

Hoş geldin; haneme sabır ve bereket getirdin 'On Bir Ayın Sultanı Mübarek Ramazan' deme günleri, işte bu günler hani..

HOŞ GELDİN SOFRAMA GÜZELLER GÜZELİ HURMA, 
SENDE HOŞ GELDİN, AYLARIN SULTANI..
  
    

54 yorum:

  1. Günaydın canım,
    Allah herkese sabır versin bu yaz gününde özellikle.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin ilknurcum yaradan verdiği emri tutabilme, gerçekleştirebilme sabrı da veriyor. mazereti bile göz önünde bulunduruyor..sevgilerimle hayırlı ramazanlar..

      Sil
  2. günaydın Vuslatcım
    hepimize hayırlı Ramazanlar diliyorum ben de
    sana ve senin şahsında tüm arkadaşlarıma...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM AYNURCUM TÜM DOSTLARAIN RAMAZANI HAYIR VE BEREKETLE DOLSUN İNŞALLAH..SEVGİLERİMLE..

      Sil
  3. Bütün inananların Ramazan ayı hayırlı olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AMİN İNŞALLAH TÜM İNANLARIN SOFRASI RAMAZAN BEREKETİ İLE DOLSUN. TEŞEKKÜRLER..SEVGİLER..

      Sil
  4. Nasrettin Hoca’ya sormuşlar: “Acaba Ramazan ayı bizden memnun kaldı mı?” diye... Nasrettin Hoca her zamanki bilge kişiliği ile cevap vermiş: “Eğer memnun kalmasaydı, her yıl 10 gün önce gelir miydi?''
    Hayırlı ramazanlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah sevgili dönence:)))) hayırlı ramazanlar.

      Sil
  5. Hayırlı Ramazanlar Vuslatım. Bu sene çok zor olucak nasıl dayanıcaz bilmiyorum ama öyle büyük bir hevesle bekliyorumki bu ayı anlatamam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende aslım neler pişirsem kimler gelirki iftara ah susarmıyım inşallah ilacımı içmeyi unutmam gibi bin tane şey geçiyor aklımdan. Hayırla geçsin inşallak hepimize bolluk bereket getirsin. Sevgilerimle..

      Sil
  6. ahhhhh ahhh...:)
    ne de güzell ifade etmişsin duygularımı canısı..:)
    yüreciğine sağlıkk..
    rahmet ve mağfiret ayını sağlık ve huzur içinde dolu dolu geçirmen dileğimle canım.
    hayırlı ramazanlar....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir tutam güzel kokulu kekiğim hepimiz hayır ve bereketle geçirelim. Ramazan bile sizlerle daha güzel. Kocaman öptüm..

      Sil
  7. hiç böle hurma fotoları görmemiştim iyi mi.
    hoşaflar börekler. ay aklımda onnar kaldı. kalem böreği mi. ah ayşe teyzenin lahana sarması şetaret halanın katmeri, şekerparesi, kalburabastısı.
    :)
    heeey ramazan iyi bişi.


    heeey baksan yaaaa, sen artık nerde o eski ramazanlar yazıları yazsanaaaaaa.
    :)
    tam senliik.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekten deep yazmalıyım..du düşünmeye başlıyım:))

      Sil
  8. çok güzel bir post olmuş..sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim sevimli tat. Beğenmene sevindim..

      Sil
  9. Hayırlı Ramazanlar Vuslat'ım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sagol güzel ahucum hayırlı ramazanlar olsun..öptüm seni canım..

      Sil
  10. Bütün inananların Ramazan ayı hayırlı olsun.

    YanıtlaSil
  11. Hayırlı Ramazanlar Vuslat. Vuslat beni iftara davet et.Lütfen Vuslat Lütfen.

    YanıtlaSil
  12. tamam ne zaman istersen hadi gel bu akşam yada yarın öbür gün hergün açık sofram ve hergün seveceğin bişey var eminim..hadi gel..

    YanıtlaSil
  13. CANIM ABLAM YÜREĞİNE SAĞLIK RASÜLÜLLAH S.A.V. HURMAYA HALAM DERMİŞ..
    HALAMDAN BİR DAL ALAYIMMI ÇOK SEVERİM VE BİRDE KADINLARIN İHTİYAÇ DUYDUĞU BÜTÜN VİTAMİNLARİ İÇİNDE BARINDIRIYOR.
    RAMAZANI ŞERİF TÜM BEREKETİ İLE GELDİ HOŞ GELDİ SEFA GETİRDİ EVLERİMİZE BLOKLARIMIZA SENİ SEVİYORUM DUALARINDA BU AYŞENİ UNUTMA EMİ CANIMIN İÇİ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Ayşem iyiki tanımışız birbirimizi. Tabiki tüm dualarımda sevdiğim değilmisin sende varsın. Bende seni çok seviyorum...Bereketli hayırlı ramazanlar canım. Öptüm seni..

      Sil
  14. Yine ne güzel anlatmışsın , hayırlı Ramazanlar Vuslat 'ım , bereketli sofralar .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin zeynebim cümlemizin ramazanı hayırlı bereketli olsun. öptüm seni..

      Sil
  15. Çok hoş bi yazı olmuş :)
    15-16 saat oruç tutuyoruz ama en sonunda sahip olduklarımızın farkına varmak paha biçilemez. :)
    tek kötü yanı eski pidelerden kalmadı artık :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoşgeldiniz soframa bereket getirdiniz. hayırlı ramazanlar..

      Sil
  16. hayırlı ramazanlar canım benim....
    ramazanı büyük bir heyecanla beklemiştim....
    hala öyle heyecanlıyım...
    ramazan ayı başka güzel...
    insanın içi huzur doluyor....
    öptüm kocaman...
    hayırlı iftarlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sanada hayırlı iftarlar şirinim . canım benim..

      Sil
  17. Hayırlı Ramazanlar, Allah tutulan oruçları kabul etsin, bu sıcak günlerde sabır versin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AMİN SEVDACIM CÜMLEMİZİN DULARI İBADETLERİ KABUL OLSUN..

      Sil
  18. Merhabalar,

    Ramazan'la ilgili bloğunuzu atlamışım. Ramazan'ın olmazsa olmazlarından olan hurmayı da bu bloğunuza başlık yapmışınız. Ömrümde hiç canlı bir hurma ağacı görmedim. Fototğraflarda da ilk defa sizin bu bloğunuzda gördüğümü söyleyebilirim. Ben Ramazan ayını çok severim ve hatta biran evvel bu mübarek aya kavuşmak için onu iple çekerim. Bir ömür boyu oruç tutmak farz olsaydı, hiç şikayetlenmeden bir ömür boyu oruç tutabileceğimi söyleyebilirim.

    Yazınızda da bahsettiğiniz gibi Ramazan bir başka güzel! Cenab-ı Hakk, bizleri Ramazanın tüm güzelliklerine erdirsin ve bu ayda yaptığımız ve yapacağımız tüm ibadetlerimizi indinde kabul ve mübarek eylesin inşallah!

    Selam ve dualarımla birlikte en Güzel'e emanet olun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzel yorumunuz için teşekkür ederim recep bey. cümlemizin sofraları bereketle dolsun inşallah. saygılarımla..

      Sil
  19. bana bıraktığın yorumlar çok hoş, çok güzel...
    seni seviyorum canım....
    iyiki varsın....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım benim fazlasıyla hak ediyorsun o sözleri. ben az bile söylüyorum. kocaman öptüm seni..

      Sil

Yorumlarınız beni mutlu ediyor.. Ziyaretiniz için teşekkürlerimle. Sevgilerimle..