28 Ocak 2012

KARA KAŞ, KARA GÖZ, GERİSİ BOŞ LAF NANKÖR SÖZ.


Bir çift güzel gözün esiri oldum..
Siyah desem, siyah değil, sevdiğim kahverengiydi gözlerin. Kömür karası simsiyah saçların,  kalem gibi kaşların, yüzünde gamze, dudaklarında ise masum bir gülümseme..
Birçok insana sorsanız, sevdiğiniz kişinin nesi sizi cezb eder diye; çoğu insan, güzellik benim çok umurumda değil, yeter ki huyu güzel olsun der. 
Huy, eğitim, ekonomik durum, sosyal statü her zaman öncelikle sayılır. Sonra kaşı-gözü, eli-yüzüde düzgün olsaydı fena olmazdı demeyi ihmal etmezler.
Halbuki gene o insanların çoğu önce huya-suya değil, kaşa göze, yüze ifadeye bakar, arkasından da boy, pos, endam, vücut gibi öğeleri gözden geçirip, beğenisine göre kendi davranışlarını şekillendirir.
Hiç kimse ilk intibaasında güzel bulmadığı veya hoşlanmadığı bir insan için mücadele etmez. Güzellik baraj sınavı gibidir. Güzellik anlayışı kişiden kişiye farklılık gösterse de etki alanı geniştir.


Birçok tv kanalında yemek programı varken 
'Oktay Usta' nın görsellik ve lezzeti birleştirmesi ve buna çok önem vermesi değil midir, onu çok izleten.

Orjinal 'Mona Lisa'... Yaklaşmaya ancak bu kadar müsaade var.
Anlamlı gözlerinde, renk uyumunda, ışık tekniğinde ve bunların birleşiminde değil midir?
'Mona Lİsa' yı ölümsüz yapan..
Ne tatsız aş olur, nede tuzsuz sofra kurulur.. 
Güzellik ile özellik aynı kişide olsa fenamı olur.. 
Yiğidi öldür ama hakkını ver der atalar. Biz genede yiğidi öldürmeden hakkını verelim.
Güzele güzel diyelim, özelede özel.
Önce kaş-göz, gerisi boş laf nankör söz:).. 

26 yorum:

  1. yazında belirttiğin konulara kesinlikle katılıyorum Vuslatcım
    bir de hani bir laf var "insanlar kıyafetleriyle karşılanır, fikirleriyle uğurlanır" diye...onu getirdin aklıma
    ilk intiba denilen şey herzaman önemli...bu sanırım inkar edilemez

    bir de bu fotolardaki güzellik sen misin gerçekten çok merak ettim
    o kadar güzel ki...

    YanıtlaSil
  2. Ah ah Aynur'cum insanlar öyle değişti ki ne güzel yüzün ne güzel bir fikrin kıymetini biliyorlar.Eskidenmiş ilk intiba şimdi giyimin kuşamın bakımın birazda cüzdanın ve mevkin yerindeyse sülükler de peşinde.Allah onlardan korusun.Kadın yada erkek çattınmı bir hak etmeyene işin zor bu devirde.
    Bu arada bu güzel ben değilim Aynur'cum. Ama bu güzel benim her şeyim dediğim değerlilerimden biri.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. herşeyim dediğin o güzelliğe sevgilerimi ilet ve maaşAllah dediğimi söyle lütfen
    güzel günler göresiniz birlikte ve tüm sevdiklerinizle inşaAllah

    sevgiyle...

    YanıtlaSil
  4. Amin aynurcum amin.Cümlemiz iyi güzel günler görelim.Hayatımızdan sülükleri de tuzlayıp atalım..

    YanıtlaSil
  5. düşüncelerini çok güzel yansıtmışsın...

    YanıtlaSil
  6. ben öndeki monalisa'ya takıldım..nerde görsem takhılıp kalıyorum.

    YanıtlaSil
  7. Nani'nin günlüğü:
    Luck: ikinizede değerli yorumlarınız için Teşekkürler dostlarım...

    YanıtlaSil
  8. Üstadım derdi ki...
    Evladım sevgi kulakta başlar kulakta biter...O zaman çok şaşırmıştım şaşkınlığı görünce şöyle demişti üstadım...
    Göz cezbeder,yüz aydınlatır,söz mühürler...
    Yıllar sonra anlayacaktım bunun derinliğini...Sevgiyi besleyen sözlerdir ve onlar kulaktan kalbe yol olur...Gözler kalbe açılan kapı yüz ise onun ışığı...
    Biraz vaktim vardı can dostumun sayfalarını karıştırmaya başladım :)) Kara gözler onlar değilmi yüreğimde en derin izler...
    Sevgilerimle can dost Muammer

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TEŞEKKÜR EDERİM SEVGİLİ DOST. SAĞOLASIN..

      Sil
  9. Nede güzel söylemişsin " Güzellik baraj sınavı gibidir" diye..
    Rabbim huyu güzelden, kaderi güzelden, âhlakı güzelden eylesin bizleri canım..

    YanıtlaSil

Yorumlarınız beni mutlu ediyor.. Ziyaretiniz için teşekkürlerimle. Sevgilerimle..