26 Mayıs 2012

AŞK KÖPRÜSÜ, CESARET KÖPRÜSÜ..



Tarihi Mostar Köprüsü.. 


Köprünün karşısında oturuyordu güzel kız. Delikanlı ise; için için seviyordu onu.
Kız bu sevginin farkında bile değildi; çünkü karşı tarafın en güzel kızıydı ve onun peşinden koşan çok delikanlı vardı.

Bir taraf Boşnak, bir taraf Hırvat.. Olurmuydu ki?. Fark etsede güzeller güzeli, bu aşk hayat bulurmuydu ki?..

Yeşerirmiydi ki?, yaşayarmıydı ki?..

Her gece usanmadan geçti delikanlı köprüden karşıya.. Dolandı durdu onun tarafında, onun yaşadığı sokaklarda.

Gündüzleri karşının pazarına gitti, en güzel meyvalarını satmadı güzeller güzeli için sakladı. 

İşte geldi, pazar yeri şenlendi, güzelleşti. Delikanlı kendini fark ettirebilmek için her yolu denedi, ama güzel kız onu fark etmeden arkadaşları ile yanından geçti gitti..   




Her gece yıldızlar göz kırparken aşklara, köprü kucak açtı aşıklara. Kimi sarmaş dolaş mehtabı seyretti, kimi bir aşağı bir yukarı seyrüsefer etti. Kimi fısıldaştı, kimi sessizliği birlikte kucakladı. Kimi aşk şarkıları söyledi, kimi de aşkı bulmak için melul melul köprü başı bekledi.




Düğün vardı köyde. Gelin bir tarafta, damat diğer tarafta. Köprü geçilecek, gelin alınıp gelinecek. Köyün bütün güzelleri köprünün bir yanında, düğün alayının gelmesini bekliyorlar.

Bizim aşık delikanlının aklına bir fikir geldi. Güzeller güzeli fark eder belki.  




Köprünün tam ortasındayken düğün alayı, bizim aşık genç trabzanın dışına çıktı. Tüm güzellerin baktığı anda; bıraktı kendisini yemyeşil sulara..

Bundan sonra neler oldu, o aşk nasıl bir yol buldu?, bilinmez..








Bilinen tek şey:

Düğün öncesi, cesaret ve aşkı ispatlamak için köprüden atlamak 'GELENEK' oldu gitti..





Köprüden atlamadı ama 30 sene sonra bile evlenme yıldönümümüzü unutmayarak aşkını kanıtladı:))


59 yorum:

  1. "Mostar vardı da atlamadık mı?" demez mi şimdi:) Bosna çok güzel bir yer isteyen herkese gitmek nasip olur inşaallah. Blogda Bosna gezisi fotoğraflarını paylaşmıştım. Bakmak istersen yani:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam lila'cım gidip bakayım bosna resimlerine.İnşallah yakında gidip gezeceğim Bosnayı..Sevgiler.

      Sil
  2. Merhabalar,

    "Aşk Köprüsü, Cesaret Köprüsü" Başlığı altında tarihi Mostar köprüsünün derin ve ince hikayesini anlatan bu güzel yazınızı ve fotoğrafları bizlerle paylaştığınız için kaleminize ve yüreğinize sağlık ve mutluluklar dilerim.

    Selam ve dualarımla.

    NOT: Blog sayfanıza girdiğim de, ana sayfada yayına giren blog sayfası sayısı çok olduğu için, aşağı ve yukarı kaydırma çubuğunu çok zor hareket ettirebiliyorum. Bunu belki diğer blogger okuyucularınız da yaşıyor olabilir. Grafik ağırlıklı sayfalarda gezinti yapmak teknik olarak bilgisayarı kasmaktadır. Buna bir de ana sayfada görünür olan blog sayfası sayısı fazla olunca gezinti işini epeyce zorlamaktadır. Benimki sadece bir öneridir. Aksi halde dikkate almayınız!..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız Recep bey azaltmaya çalışsamda arkadaşlar ne yazmış kaçırıyorum diye listeyi uzun tuttukça hız azalıyor..Düzeltmeye çalışacağım. Mostarı tarihi yönden değilde böyle farklı yönden yazdım beğenmenize sevindim..

      Sil
  3. kısa zamanda gitmeyi planladığım yerlerden biri...foto ve hikaye için teşekkürler..benim için çok anlamlı oldu..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ecdadımızın izleri nerelerdeyse gitmeli görmeli. Sevgiler morpuanlıpembe çorabım..Sevgilerimle..

      Sil
  4. Ahh yağmur yüreklim ne güzel bir yazı olmuş,
    kendimi köprüden atasım geldi:)))
    güzel bir pazar dilerim kocamann sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım canım canım severim severim seni..zarif kugum sevgili kuğum. sevgilerimle..

      Sil
  5. Bu centilmen insanı kutluyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim sevgili bolat.Centilmendir benim yaşlı delikanlım.İyi hafta sonları...

      Sil
  6. Vuslatım öyle keyif ve ilgiyle okudumki çok teşekkür ederim.

    Ayrıca yıldönümünüzü yürekten kutluyorum. Eşin ayrıca bir kutlamayı hakediyor. Ne kadar güzel..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Aslıcım. canım benim..Sevgilerimle.

      Sil
  7. vuslatcığım ne güzel anlatmışsın köprünün hikayesini, ama söylemeden de edemiyeceğim sonucu daha güzel bitmiş sevgiler mutlu haftalar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ÇOş teşekkür ederim canım benim. Sevin o leziz tariflerin tadındaki yorumunu severim. Sevgilerimle..

      Sil
  8. Vuslat ablamcim, Fransa'da, her evlilik yil donumu bir deger kazanir.
    Bu degeri ya bir çiçek, ya bir mineral,degerli tas, yada bir agaç sembolize eder :
    ilk yil pamuk degerindedir , yani pamuk balayi ;
    2.yil deri ...
    10 yil : kalay...
    20 yil, porcelaine evlilik...
    30 inci,...
    35 yakut,...
    40 zumrut...,
    45 yaldızlı gümüş,..
    50 altin,...
    60 elmas,...
    80 meşe...
    ne mutlu ,Allah omur boyu mutlulugunuzu artirsin
    inciler kadar deger kazanan yillariniz : tam otuz degerli kiymetli ve nadir inci olmus.
    her yil bir inci daha kazanmak yerine siz elinizdekinin kiymetini bilmissiniz , isin sirri zaten burda diyilmi ? birikenlerin degeri anlamak...
    Evet, Onlari bir arada tutan bir saglam ip gerkiyordu, oda sizin askiniz degilmiydi ?
    Bu arada kopru hikayesinide guzeldi,ogrenmis oldum. tesekurler ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Edacım bayıldım gülüm yorumuna.. ^30.yıl İnci yılı ha. Çok severim İnciyi.Çok. Öptüm seni.

      Sil
  9. Ne güzel anlatmışsın cnm sevgiler..

    YanıtlaSil
  10. CANIM ABLAM ELLERİNE SAĞLIK
    ÇOK HOŞ BİR PAYLAŞIM NE GÜZEL BÖYLE AŞIKLARA.
    EDAMA BENDE BAYILDIM 80 YIL MEŞE HAAA
    ACABA BİZLER KAÇ YIL OLACAK....
    MUHABBET VE SEVGİYLE KUCAKLADIM...:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ya Ayşecim Eda çok güzel bir yorum yazmış bilgilendim bende bilmiyordum. Teşekkür ederim Canım benim. Sevgilerimle..

      Sil
  11. :) Çok severim Mostar köprüsü temalı resimleri.
    Bu arada maşaALLAH. Çok güzel bir duygu olmalı...
    30 yıl sonra bile sevgiyle hatırlanmak..
    Rabbim ağzınızın tadını hiç bozmasın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin Nursalkımım. Cümlemize allahcc huzur ve sağlık mutluluk versin inşallah..Sevgilerimle.

      Sil
  12. Güzel ve severek takip edilen bir çalışma yapmışsınız. Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Hüseyin bey. Saygılar..

      Sil
  13. canım nice mutlu senelere...
    evlilik yıldönümünüz kutlu olsun...
    hikaye gerçekten çok güzeldi...
    paylaşımını çok beğendim...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 24 mayıs günü paylaşmalıydım o gün aslında ama çok yoğundum o gün. Paylaşamadım. Güzel duygularınıza teşekkürler benden aynı iyi dilekler sizlere gitsin. Sevgilerimle..

      Sil
  14. Canım benim bu kadar mı güzel anlatılır ? Harikasın .
    Biraz geç gördüm , kusura bakma.
    Her ikinizin de evlilik yıldönümünüzü kutlarım , sen herşeyin en iyisine layıksın .
    Senin değerini bildiği için eşini de ayrıca kutluyorum .
    Mis kokulu kucak dolu güller yolluyorum , sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeynep'cim senin geç görmen bişeymi ben 2 gün sonra yayınlayabildim. Halbuki 24 mayıs kandildi o günkü yazımın altına yazmıştım ertesi günde bunu yazayım diyordum ama olmadı. Ancak 26 sına yazabildim. Sevgiler canım benim bende tüm güzelliklerden bir demet yaptım sana veriyorum. Öptüm.

      Sil
  15. Yanıtlar
    1. teşekkür ederim cep aynam. Sevgilerimle.

      Sil
  16. Nice yıllara sözü yaşlı çınarım....
    Bu şiirim yıllanmayan aşka gelsin....
    "Aşık mı olduk,yoksa sevgilimi!
    Dostmuyduk sahi biz...
    Candan iki arkadaşmı?
    Bir türlü adını koyamadığım...
    Akıp gitti seneler ömrümüzden...
    Su misali... Meyvesi iki narin gonca...
    Sanki gül misali....

    İşte, otuz senenin özeti bu.
    İçten sıcacık bir sevgi...
    Şimdi,
    Kalınlaştı parmaklar, yüzüklerimizi
    Takmaz olduk,
    Ama yine de, birbirimizden
    Ayrılamaz olduk....
    İki canda bir nefes misali...."
    Sevgilerimle can dostum kabul buyurun lütfen....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok teşekkür ederim sevgili Muammer bey. Süper eşimde teşekkür ediyor. Bizden de size ve eşinize nice 30 yıllar dileriz. Sevgi ve saygılarımızla..

      Sil
  17. Hikayelerini de çok seviyorum, fotograflarını da, seni de.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende AHU'cum bende seni çok seviyorum.çok özel bulduğum arkadaşlarımdan birisin..Sevgilerimle kucaklıyorum seni.

      Sil
  18. heeeey ne güzel bi hikaye buuuuu bilmiyodum çok romantiiiiik çok sevdim ama çok.
    :)
    en sondaki not da daa iyiydiii.
    :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Begendiğine sevindim sevgili deep çok teşekkür ederim. Sevgilerimle..

      Sil
  19. beni öyle bir yere taşıdınız ki anlatamam sözler yetersiz kalır. Bu hikayeyi bende ilk kıvançtan dinlemiştim ki sevdiğim adamın memleketinin içinde olmasına rağmen bu aşk köprüsü bizde oyle çok o köprü çıktıki karşımıza her seferinde trabzandan atlamaktan yorulmadı. Sanırım o köprüde trabzanıda günümüz şartlarında bambaşka şeylere dönüşebiliyor. Yinede bunu biçimi değişikte olsa yaşamak ve yaşatmak çok özel bizim ilk ve son köprümüz Antalya falezlerdi. çok şükür atlamadı. :D nice otuz yıllara sizide bizide erdirsin Rabbim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım benim cümlesini nice 30 yıllara eriştirsin yarab.Eşinde boşnak ha. Onada sevgiler saygılar. Çok mutlu olun kakulenin bebekleri...

      Sil
  20. İnşallah gitmk nasip olur
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  21. İçim sıcacık oldu okurken...Etrafa böylesine hoş ve özel hikayeleri, anları anlatırsak belki post-modern yaklaşımlar azalmasa da sekteye uğrar.
    Keyifle turlamaya başlayacağım "döküldüklerini"
    Bu arada blog star için tebrik ederim.

    YanıtlaSil
  22. çok teşekkür ederim özlemaki'm dolan bakalım izlerimin üzerinde ..sevgilerimle canım..

    YanıtlaSil
  23. Güçlü kaleminizle yine harika bir öyküye can vermişsiniz değerli VusLat :) Fotoğraflar da, "ah, şimdi oralarda olmak vardı" dedirtiyor.
    Öykünün sonuna eklediğiniz güzellik de apayrı... Yakınlarda bir yerlerde nazar boncuğunuzu eksik etmeyiniz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sEVGİLİ DA LAURELİN BU KADAR GEÇ FARKETTİĞİM İÇİN YORUMUNU BENİ AFFET. çOK TEŞEKKÜR EDERİM. SEVGİLERİMLE..

      Sil

Yorumlarınız beni mutlu ediyor.. Ziyaretiniz için teşekkürlerimle. Sevgilerimle..