28 Şubat 2013

BİR ÖP'TÜN, PÎR ÖP'TÜN.. KÂH AŞK İÇİN ÖP'TÜN, KÂH ECEL İÇİN..BUGÜN DE GİDİYORSUN ŞUBAT...






Soğuk bir ay'sın Şubat..
Soğuk ve küçük bir ay.
Senelerin en küçük ayı..

Şubat ayının batılı dillerdeki adları, Roma arınma tanrıçası Februus'ın adından gelir. Romalılar kış mevsimini aysız kabul ettikleri için Ocak gibi Şubat ayını da sonradan eklemişlerdir takvime. Bu değişiklik Roma takvimine M.Ö 700'lü yıllarda Pompilius tarafından yapılmıştır.. 

Ayy biraz gayret edipte zavallı Şubatı'da 30-31 değişkeninden yapaydı ya!. Tutmuş 28-(ve 4 yılda bir de) 29 ile değişken yapmış.

Eee Şubat!! hem sonradan eklenme, hemde diğer aylara göre kısacık, küçücük bir ay olarak takvime kazınmanın acısını hıncını kâh ecele, kâh aşka öptürmeyle almış Ademoğlundan.:)    



Neler mi olmuş Şubat ayında?..
Haydi başlayalım 28 günlük yolculuğumuza..

01 Şubat'da yüzyılın büyük icadı Sinematografi icat edildi..Yani hareketli görüntü..Yani Sinemaaa!. 1895 yılında Lumiere kardeşlerin icadı ile Sinema girdi tüm hayatımıza..(bu güzel bir öpücük)

Yine 01 Şubat'ta; Barış'ımsız kaldım bu hayatta(1999). Basın camiasının usta kalemi Abdi İpekçi öldürüldü(1979). Bolu'da deprem oldu(1944) (bunlar kötü öpücük) ve Ayasofya Camii Müze olarak ziyarete açıldı(1935)..

02 Şubat'da Japonya'da 200 bin kişinin öldüğü bir deprem oldu(1703). Suriye'nin Hama kentinde ise 10.000 ile 25.000 kişi diye açıklanan Müslümanların katledilmesi..

03 Şubat 1966'da insansız uzay gemisi ilk kez Ay'a indi. Yaser Arafat Filistin Kurtuluş Örgütü liderliğine getirildi(1969).

Ne yalan söyleyeyim 04 Şubat'a baktım baktım Balkan Paktı'nın imzalanmış olması dışında aman aman bir olay bulamadım(1034).

Ooo; 05 Şubat'da Fatih Sultan Mehmet tahta çıkmış(1451). İyide olmuş..(bu şahane bir öpücük. Çünkü sonuç 'Fetih İstanbul'). Bu gün birde eski Maliye Bakanı Adnan Kahveci ölmüş(1993).

06 Şubat'da Laiklik ilkesi Anayasaya konmuş(1932).

07 Şubat'da Maraş Kahraman oldu(1973) İstanbul Şan Sineması ise 'yandı, kül oldu, tamamen yok oldu' (1987).

Şubatın ilk çeyreğini tamamladık, haydi biraz  gülelim:
   



Güldürmedi mi bu karikatür sizi, soğuk mu geldi. Ne yapayım yani, Şubat'da soğuk. Üşüdü espiri kabiliyetim:)

Geldik 08 Şubat'a. Jules Verne dünyaya geldi(1828). Antep'de oldu 'Gazi'(1921).

09 Şubat pek dolu: Minarelerde ilk kez kandil yakıldı(1558), İstanbul Boğazı Şubat soğuğuna yenildi tamamen dondu(1621), Avusturya İmparatorluğu Osmanlı Devletine savaş açtı(1788), Suç ve Ceza öksüz kaldı(1881 Dostoyevski'nin ölümü).

10 Şubat'da Küba'nın Efsane Lideri Fidel Castro dünyaya geldi(1918), 2.Abdülhamit öldü(1918), Fransız Normandie Gemisi Newyork limanında battı(1942).

11 Şubat'da neler olmadı neler..Thomas Alva Edison doğdu(1847), Adalet Partisi kuruldu(1961), Kore Kahramanı General Tahsin Yazıcı öldü(1971), İran İslam Cumhuriyeti kuruldu(1979), I will always love you. Always miss you. Çünkü Whitney Houston öldü(2012).



Seni daima seveceğim. Daima özleyeceğim.

12 Şubat'da ölüm var yazacağım. 1934'de Ünlü Şair Cenap Şehabettin, 1992'de Kayınpederim Hüseyin, 2013'de ise nam-ı diğer Nuri Kantar Tekin Akmansoy vefat etti..

13 Şubat'ta Kıbrıs Türk Federe Devleti kuruldu.


   
Geldik 14 Şubat'a. Kusura bakmayın hiç de bahsedemeyeceğim size 1876 yılında telefonun icat olduğundan, 1955 yılında Alsancak Limanının temelinin atıldığından. Ölümlerden doğumlardan..Zira bu gün sevgililer günü.. Aşkın günü, aşıkların günü..



  
Bu şarkı da benden tüm aşıklara:)..



15 Şubat'da enteresan bir gün..Hala aklım ermiyor bir türlü bu işe; burnumuzun dibindeki Rodos ve 12 adalardan nasıl çekilmişiz?(1947). Nasıl başkalarına bırakıp gitmişiz..

Aaa biliyor musunuz bu günün enteresanlığı nereden geliyor?. Almanya'da Bavyera'lı iki genç hiç üşenmemiş Münih'de tam 31 saat aralıksız öpüşerek Guinness Rekorlar Kitabına girmiş (Pamela Stern ve Matthias Brandstetter 2005). 


  
Yine 15 Şubat'ta Türk Tiyatrosunun duayeni Muhsin Ertuğrul dünyaya geldi(1892).

16 Şubat'ta Naylon girdi hayatımızın her alanına(1937), Türk Hava Kurumu kuruldu(1925). Daha neler neler..

Sıkıldınızmı?..

Dur bir kaç gün atlayayım. Gidip bir yakışıklıya çarpayım(19 Şubat senelerin en büyük aşkı doğdu:)).


  
Biraz daha atladım, 23 Şubat'da çaldı ilk kez cep hattım(1994). 



Haydi bitirelim Şubat'ı. Önümüzdeki sene hatırlayalım kalan diğer günleri, olayları(inşallah).

Bugün 28 Şubat..
Ayın son günü.
En küçük ayın veda zamanı..

Neler oldu 28 Şubatta..
Şöyle bir yad edelim..
Sonra Mart ayına doğru çıkalım yolculuğa..

Ömer Seyfettin doğdu 1884'de. Of kurtuldu şu bizim Of(1918)..Islahat Fermanı ilan edildi (1856), İstiklal Marşımızın Bestecisi Zeki Üngör vefat etti(1958). İsveç Başbakanı Olof Palme uğradığı suikast sonucu öldürüldü(1986), Körfez'de ateşkes ilan edildi(1991). NATO tarihinin ilk saldırısını Sırplara karşı gerçekleştirdi(1994).

27 Şubat 2011'de 54.Hükümetin Başbakanı Necmettin Erbakan öldü, 28 Şubat 1997'de post-modern darbeyi gördü..


    
İşte böyle dostlar..
Kimi doğdu, kimi öldü..
Bazen mutluluk öpücükleri, bazen ecelin soğuk busesi..

Bir Şubat ayı da böyle geçti, gitti..
29'uncu günü bu yıl takvimlere küstü.
Görürsünüz bakkk! bir daha ki sene de gelmeyeceğim, kendimi size özleteceğim dedi..

Güle güle Şubat, lütfen bana bir öpücük bırak..





55 yorum:

  1. Neler neler sığdırmış içine, en kısa ay Şubat... Şimdi daha çok şey biliyoruz :)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendi küçük ama olaylı şubat..Teşekkür ederim ziyaretinize..

      Sil
  2. Bayılıyorum senin bu Bakalım neler"olmuşlarına.
    Çok keyif alarak okuyorum.
    Ayrıca 1 şubatta ben doğdum:))35 oldum:)
    Ablacım çok öpüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımmmmmmm her ay devam edeceğim kısmetse.. Sevgilerimle

      Sil
  3. Küçük falan ama neler yaşanmış bu minik ayımda :) ayrıca ben doğmuşum ve çok severim Şubat ayını :)
    Keyifle okudum Vuslatım ne kadar emek vermişsin, yüreğine sağlık canım benim.
    Öpüyorum çok.

    YanıtlaSil
  4. bahar geliyoooo.
    aferin öpüşenlere.
    herkeşler öpüşsün.
    :)

    YanıtlaSil
  5. Eline emeğine sağlık Vuslatcığım.. Bizi bilgilendirdin. Ama iki şey unutmuşsun;
    "Ne yalan söyleyeyim 04 Şubat'a baktım baktım Balkan Paktı'nın imzalanmış olması dışında aman aman bir olay bulamadım(1034)" "4 ŞUBAT 1990" BİZİM EVLENME YIL DÖNÜMÜMÜZ NASIL UNUTURSUN? :))) (ŞAKA ŞAKA)
    BİRDE, "BENİM KÜÇÜK MELEĞİMİN DOĞUMU 24 ŞUBAT 1997"
    Ben de listenin küçük bir yerine not etmiş olayım..
    Canım öpüyorum, sevgilerimi bırakıyorum sayfana.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah seneye (kısmetse tabiki) unutmam.. Çok mutlu şubatlara emi:))

      Sil
  6. by by subat hosgeldin maaaart :)) iki gun sonrada benim yas gunuuuum!
    gerçektende çok emek vermissin vuslat ablacim yaaa! megerse neler olmusmus subatta ,ne kadarda unutmusuz, :(
    opuyorum kocaman vuslatlari andiran ablacim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımmmmmmm 2 Mart mı, 3 mart mı?:))) Canım şimdiden hoş geldin bu dünyaya :)) Öptüm seni kocaman..

      Sil
  7. ilkbahar geldi bile vuslatcığım:)

    YanıtlaSil
  8. Vuslatcim nasilda bulup arastirip bizlerle paylasirsin sagolasin canim ya... paylasim muziklerde cok guzel..en ustteki resim ise super..ne kadar beyendim.. sevgilerimi gonderdim ve guzell bir hafta sonu diledim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım beğenmene sevindim. Çok öptüm..

      Sil
  9. Hüznüyle mutluluğuyla,Şubat ayı ile ilgili harika bir belgesel olmuş.Eline kalemine sağlık canım.
    En güzeli de bir çarpışmayla ortaya çıkan yılın aşkı olmuş.Mutluluklar sizlerle olsun:)

    19 - 20 Şubatta benim en acı günümdü.Mekanı cennet olsun canımın içi Annemi kaybettiğim gün!
    Sevdiklerimize veda etmeyelimde,yeterki kısacık şubat ayına veda edelim!
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allahcc nur içinde yatmak nasip etsin Sevalcim. Üzüldüm. Ama hayat böyle..:(

      Sil
  10. Vuslatcımm bak ne güzel gülüyor gün :)) günün aydın olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bütün günler gülse keşke:) Sevgiler canım..

      Sil
  11. çok olumsuz bı haber verdı bu subat bana..
    ama yıne de dusunuyorum subat ın sucu ne..



    sevgılerımle vuslatcım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öykücümmm canım. Sevgilerimle..İnşallah bir daha üzücü günlerle karşılaşmazsın..

      Sil
  12. Canım Vuslat'ım ne güzel bir Şubat arşivi hazırlamışsın. Şahane. Ellerine sağlık. O zaman güle güle Şubat. Hoşgeldin Mart. Kızımın doğduğu ay. En sevdiğim ay. Hoşgeldin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa hangi gün Ahum?...Çok sağlıklı ve mutlu yaşasın inşallah.. Sevgilerimle.

      Sil
  13. Canım ablam ömür dediğin nedirki bu gün varız yarını bilmeyiz
    arşivden kimler gelmiş kimler geçmiş.
    ancak yaptıkların iyiliklerin baki kalıyor.
    eline sağlık :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Ayşem çok haklısın..Çok öptüm ablam..

      Sil
  14. Şubat ayına cüce deniyormuş bunu da yakın bir zamanda öğrenmiştim abla :)

    YanıtlaSil
  15. Merhabalar,

    Kısa bir aya neler sığmış, neler... Her ne kadar gelmesiyle gitmesi bir olsa da soğuk ve yağışları ile de insana kışı yaşatıyor vesselam...

    Şubat ayı ile ilgili çok güzel bir blog hazırlamışınız. Kaleminize ve yüreğinize sağlıklar dilerim. Bizim yöremizde Şubat ayının bir diğer adı da GÜCÜK'tü, biliyor muydunuz?

    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. neler neler yaşanıyor aylar günler gelip geçiyor...Gücük ay..İyi geçen nice aylar dilerim..

      Sil
  16. Ablacim,seni davet etmeye geldim : hadi ipecikbocecige buyur gel !
    senin için firinda bir mim var , yaninda da bol kopuklu kahve bekliyorum :))
    Opuyorum kocaman hayirli hafta sonlari !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımmmmm inşallah geçikirsem kırılmazsın değilmi?..

      Sil
  17. Ne çok şey olmuş Şubatta, ben o Federe Kıbrıs Türk Devletinin vatandaşıyım aynı zamanda :)

    YanıtlaSil
  18. Aslında her şubat biraz hüzünlü gelir bana.. Vay be şubat da geçti. :)
    Yaz geliyor Vuslat! :)

    YanıtlaSil
  19. Bakın bir de kısa diyorsunuz ne kadar iyi ve kötü şey olmuş bu kısacık ayda. :)) Mizah da eklemeniz sonuna kadar okumama neden oldu. Videolar, resimler de harika. Özellikle Whitney Houston. Bir tek Erbakan'da ürperdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim İlhan bey.. Beğenmeniz güzel..

      Sil
  20. Şubat he hem kısa hem soğuk iyiymiş dün kızımında okumasında aylar vardı Şubat için yılın 2. ayı ve soğuğu berbattır diye yazıyordu.Ciddi buara soğuktu haftasonu Ankaradaydım orasıda soğuktu.bugünde soğuk eskilere göre eski şubat çıkmadı derler ya ...Buarada Vuslatcımmm aklıma senin bana en son yazdığın yorum geldi hala neden böyle yazdı yorumları cevap konusu..bir önceki yorumunda sorunu gördüm inan gerçekten bazen ben telefondanda giriyorum okumamşım sorunu demek sana gelip cevanıda yazmamşım...Kusura bakma bana sakın gönül koyma...Cevap evet ben okul kapanana kadar zonguldaktayım eşim Antalyaya memlekitinde iş buldu ailesinde kalıyor 4 ay idare edeceğiz 3 haftası geçti bile:))))sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayırlı olsun canım benim eşinin işi..Sevgiler..

      Sil
  21. Ablacım nasılsın?????
    lezzetlin sevgilerini bıraktı sayfana:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımmmmm benden de sevgiler..Çok öptüm seni..

      Sil
  22. Çok iyi bir derleme olmuş. İlham verici bir yazı. Gerçekten tebrik ederim. Belki biraz değiştirip bu fikrinizi çalabilirim. Ay değil yıl olur mesela :D Fikrinizi çok beğendim. Yazı da sıkmadan okunacak şekilde ustaca tasarlanmış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Beğenmeniz ve ilham almanız güzel. Sevgilerimle.

      Sil

Yorumlarınız beni mutlu ediyor.. Ziyaretiniz için teşekkürlerimle. Sevgilerimle..