02 Temmuz 2012

İŞTE O DÜNLER, GEÇMİŞTE KALAN GÜNLER.. - 27





Ocak 2012
**********

Aradan geçen birkaç hafta hatıraların kafamda şekillenmesi ile geçti.

Yavaş yavaş hatırlıyorum her şeyi. Aslında bu ifade yanlış oldu. Hep hatırlıyordum çocukluk günlerimi ama herşey parça pünçük. Bir oradan bir buradan. Bir üç yaşımdan, bir on üç-on dört yaşımdan. 

Kafamdaki rap rap diyerek gelen ayak seslerine kulak kesildim:
* Yaz, yaz, yaz. Hatıralarının sendeki izlerini yaz. Hatırladıklarını yaz. Doğru yaz. Hepsini yaz. Seni üzenleri yaz. Mutlu edenleri yaz. Korkularını yaz. Mutluluklarını yaz. Özlemlerini yaz. Hayallerindeki seni yaz. Olduğun seni ve olamadığın seni. Ne yazarsan yaz.

Unutmamak için. Unutulmamak için..

Hatıraların Ayak İzleri böyle doğdu. Yazmaya karar verdiğimde hatırladığım kadarıyla en geriye gitti zihnim. Ve treni, tren yolculuğunu o zaman hatırladım. Yazdıkça yazasım geldi, anlattıkça anlatasım. 

Yazdıkça hatırladım, paylaştıkça rahatladım. Bazen yazdıklarıma, hatırladıklarıma en çok yine kendim ağladım.

Hatıraların ayak izleri dedim. Çoğul.. Daha tuşlara ilk dokunduğum anda bunun bir-iki anı anlatma ile sınırlı kalmayacağını anlamıştım. İzler o kadar sık ve derindi ki; bir, iki üç, on, yirmi, yirmi beş.. devamı geldikçe anladım, her bölümde biraz daha büyüdüm.

***

Yağmur şiddetini arttırdıkça, annemin akan çatıya kızgınlığı da artmaktaydı. Evdeki tüm leğenleri, kovaları, sinileri üst kattaki ön odaya ve yatak odasına paylaştırdık. Sini-kova koyamadığımız yerlere naylonlar serdik.
Üst Kat

Koş in mutfağa leğen getir, koş çık yukarı kova götür. Ben bile yoruldum yağmur. Sen yorulmadın mı?. 

Üst katı yağmurdan koruma tedbirlerini aldıktan sonra, hep birlikte inerdik aşağıya. Ablam evli. Hep birlikte derken kastettiğim annemle babam, birde ben. Canım babam..
Alt Kat
Ben en çok alt katta ki odamızı seviyorum. Bunun birçok nedeni var. Şimdi akşam ama ben gündüzden başlayayım saymaya:

-Sokak kapısı yakın. Alt kat penceresinin önünde oturup yağmuru ve Hamdi bey amcaların evini rahat izleyebiliyorum. Üst kattaki pencereden yeteri kadar göremiyorum ve odanın balkonuna çıkmam da yasak.

-Zaten çıkmaz sokağın en dibindeki küçük evde oturuyoruz, pencereden sadece kapımızın önü görünüyor diye üzülüyorum. Burada oturursam hiç olmaz ise sokakta bağırıp çağıran çocuk sesleri olursa hemen duyuyorum ve çıkıyorum kapıya.

-Alt kattaki küçük odada ayna var. İstediğim zaman sandalyeye çıkıyorum ve kendimi seyrediyorum. Ayrıca duvardaki kurmalı antika saati çok seviyorum.

-Kapı çalındığında koşarak gidip açmak daha kolay.

-Akşamları yukarıdan aşağıya tuvalete yanlız inmeye korkuyorum. Sıçan çıkacak, altımı ısıracak diye. Halbuki alt odada oturursak babamın, annemin, radyonun sesini duymaya çalışmaktan sıçanların sesini duymuyorum.

-Akşam yemeğinden sonra şavkımızı gören Hamdi bey amca hemen ıhlamur veya çay içmeye çağırıyor bizi. Tabi bende Nermin ile kartpostal oynuyorum..

***

Karnım acıkmasa, uykum gelmese, ne iş yerinde nede evde beni yazmaktan alıkoyan görevlerim olmasa.

Yazdıkça yazmak, yazarken tekrar tekrar yaşamak. Yirmi beş sayfa yazmışım, kim bilir ne çok şeyi de anlatmadan atlamışım. Yada hatırlayamamışım..

Mesela; hep Gülseren ablalardan, Havanım teyzelerden, Müzeyyen Hanım teyzelerden bahsetmişim. Nadiren de başkalarından. Halbuki çok olaylar, çok tanıdıklar, çok komşular, çok hüzünler, çok sevmeler, çok sevilmeyi düşlemeler de var anılarımda..

Mesela; köpük tutmacayı sonra anlatırım demişim ama anlatmamışım hala.

Mesela;cimciklenmelerimi, çamaşır sopası ile tanışmamı, çirkinsin yakıştırmalarını anlatmışım da, sevgiyle okşanmalarımı, kucaklanmalarımı, çok akıllı bu çitlenbik diyenleri fazla hatırlamamışım, fazla anlatmamışım..

Yokkii, daha doğrusu; takdirsel söylemler annem ile ablama ait değildi. Bu yüzden eksi izler derinde, artı izler balon gibi uçmuş gitmiş gökyüzüne..

Mesela; Faylat ne zaman ve nasıl girecek hayatıma şuan bilmiyorum. Çünkü hala ilk, bir-iki yıl etrafında dönüp duruyor anılarım.

Üç yaşında başlayan bu hikaye, dört beş yaşını ancak bulabildi yirmi beş bölümde..

Yirmi altı, yirmi yedi anılara bir gidip bir gelmeli..

***
Kapı çalınıyor. Nermin geldi herhalde. 


*cicianne, bize gelecekmişsiniz. Babam çağırıyor.
*tamam, tamam kızım geliriz. Zaten evde ne oturacak yer kaldı, ne yatacak yer var...
./..

34 yorum:

  1. Sevgili Vuslat her okuyuşumda içimi bir hüzün kaplıyor belki çok duygusal oluşumdan yazımın anlatışın seni çok seviyorum sanalda olsa güzel yürekli insan hayranım sana tatlı dilli derler ya öylesin en güzel günler tüm mutluluklar senin olsun sevgiler selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım şayancım o dediklerin senin güzelliğin. bende seni çok seviyorum.öptüm seni..

      Sil
  2. Yazmak bir tutkudur. Hele yazılanlar en güzel yılların izi ise...Yüreğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim huseyin bey. sağolun..

      Sil
  3. Merhabalar Vuslat,

    Krokilerini de ilave ederek kaleme aldığınız hatıralarınızı yaşadığınız andaki duygu ve düşüncelerinizi hala bu kadar sıcak tutmması sizi ne kadar etkilediğinin bir göstergesidir.

    Her ne kadar her bölümünü kaçırmadan okumaya gayret etsem de bazı bölümlerini kaçırdığımı ve okuyamadığımı itiraf etmeliyim. Bağlantıyı kuramadığım zaman, zaten beni bir önceki bölüme götürüyor.

    Güzel bir kurgu etrafında bu kadar güçlü bir hafıza ile Hatıraların Ayak İzinde kaleminiz ve yüreğiniz de güçlü ve daim olsun efendim, selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çOK TEŞEKKÜR EDERİM rECEP bEY YORUMUNUZ İÇİN. BANA GÜÇ VERDİNİZ. SAYGILARIMLA..

      Sil
  4. yaşanılanları kaleme dökmek....
    böyle güzel ifade edebilmek gerçekten çok güzel...
    emeğine yüreğine sağlık canım...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TEŞEKKÜR EDERİM GURME ŞİRİNEM. BANA YAZMAK İÇİN GÜÇ VE CESARET AŞILAYAN SİZLERİN DESTEĞİ OLDU. TEŞEKKÜRLERİMLE..

      Sil
  5. Sevgili Vuslat
    Sen yaz yeterki
    Biz okuyoruz burada
    Abonesi olduk hatıraların ayak izi'nin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SAĞOL DÖNENCE. ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM YAZACAĞIM DESTEKLERİNİZLE..

      Sil
  6. İyi ki yazmaya karar vermişsin Vuslat 'ım . O kadar güzel ve içten yazıyorsun ki . Sen de içine attıklarını yazdıkça yüklerinden yavaş yavaş arınıyorsundur umarım .
    Yazdığın herşeyi okumaya hazırım canım benim .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM ZEYNEPCİM ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM DESTEĞİNE. CANIM BENİM. SİZLER DESTEK OLDUKÇA BEN HATIRLAR HATIRLAR YAZARIM. SEVGİLERİMLE..

      Sil
  7. söyleyecek birşey bulamıyorum her defasında...ve her defasında yüreğim böyle bir tuhaf, bir ezik, üzgün :(
    ama sen yaz...yaz ki akıp gitsin diyorum

    düzeltmeyi yaptım...uyarın için sağol canım benim...

    YanıtlaSil
  8. söyleyecek birşey bulamıyorum her defasında...ve her defasında yüreğim böyle bir tuhaf, bir ezik, üzgün :(
    ama sen yaz...yaz ki akıp gitsin diyorum

    düzeltmeyi yaptım...uyarın için sağol canım benim...

    YanıtlaSil
  9. söyleyecek birşey bulamıyorum her defasında...ve her defasında yüreğim böyle bir tuhaf, bir ezik, üzgün :(
    ama sen yaz...yaz ki akıp gitsin diyorum

    düzeltmeyi yaptım...uyarın için sağol canım benim...

    YanıtlaSil
  10. Aynur (Küçük Hala)3 Temmuz 2012 01:27

    söyleyecek birşey bulamıyorum her defasında...ve her defasında yüreğim böyle bir tuhaf, bir ezik, üzgün :(
    ama sen yaz...yaz ki akıp gitsin diyorum

    düzeltmeyi yaptım...uyarın için sağol canım benim...

    bu yorumu belki 5 sefer gönderdim ama her defasında önce yayınlanıyor, sonra yok oluyor
    sorun nedir halâ anlayamadım Vustatcım...umarım bu şekilde bir sorun çıkmaz :(

    YanıtlaSil
  11. söyleyecek birşey bulamıyorum her defasında...ve her defasında yüreğim böyle bir tuhaf, bir ezik, üzgün :(
    ama sen yaz...yaz ki akıp gitsin diyorum

    düzeltmeyi yaptım...uyarın için sağol canım benim...

    bu yorumu belki 6 sefer gönderdim ama her defasında önce yayınlanıyor, sonra yok oluyor
    sorun nedir halâ anlayamadım Vustatcım...umarım bu şekilde bir sorun çıkmaz :(

    Aynur (Küçük Hala)

    YanıtlaSil
  12. söyleyecek birşey bulamıyorum her defasında...ve her defasında yüreğim böyle bir tuhaf, bir ezik, üzgün :(
    ama sen yaz...yaz ki akıp gitsin diyorum

    düzeltmeyi yaptım...uyarın için sağol canım benim...

    bu yorumu belki 5 sefer gönderdim ama her defasında önce yayınlanıyor, sonra yok oluyor
    sorun nedir halâ anlayamadım Vustatcım...umarım bu şekilde bir sorun çıkmaz :(

    YanıtlaSil
  13. söyleyecek birşey bulamıyorum her defasında...ve her defasında yüreğim böyle bir tuhaf, bir ezik, üzgün :(
    ama sen yaz...yaz ki akıp gitsin diyorum

    düzeltmeyi yaptım...uyarın için sağol canım benim...

    bu yorumu belki 5 sefer gönderdim ama her defasında önce yayınlanıyor, sonra yok oluyor
    sorun nedir halâ anlayamadım Vustatcım...
    ben yılmıyor tekrar tekrar gönderiyorum hatta anonim olarak bile :(

    YanıtlaSil
  14. Benzer bir çocukluğumuz var. Benim hafızam çok kötü ya çocukluğuma dair çok az şey hatırlıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. belki ufak tefek geçmişten gelen bir olay ses yada görüntü ile bakmışsın hatırlayıvermişsin. sevgiler canım benim..

      Sil
  15. ne güzel anımsayabilmek geçmişteki güzellikleri..
    yüreğine kalemine sağlık vuslatım..
    çok öpüyorum seni.
    muhabetle..

    YanıtlaSil
  16. ayrıca,sayfama bıraktığın o birbirinden güzel,içtenliğinde çeşnilendirip bıraktığın yorumların için sonsuz teşekkürler canım.
    yüzümde ve yüreğimde gülücüklere vesile oluyorsun her daim güzel yüreklim...
    sağol....
    varoll...
    her daim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İKİ YORUMUNADA TEŞEKKÜRLER KEKİĞİM. SENİ ÇOK SEVİYORUM. SEVGİLERİMLE..

      Sil
  17. Öyle güzel yazıyorsun ki, öyle merak ediyorum ki yazdıklarını, merakla bekliyorum.
    İlk ne zaman okudum, ne zaman bağımlısı oldum bu hikayenin bilmiyorum ama en sevdiğin dizinin gününü bekler gibi bekliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BENİ GÜLÜMSETTİN SEVDA'M. çOK TEŞEKKÜR EDERİM. CANIM BENİM. ÖPTÜM SENİ..

      Sil
  18. canim ya hepimizin cocuklugunda kimi zaman huzunlu kimizaman guzel hatiralar var.su sicanlardan ben de cok korkardim.birde geceleri seslerini duyardim ahsap evde.kus gibi ciklerlerdi.hele birde uykum kactiysa,herkesin horultusuna eslik ederdi o ciklemeler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AYNEN DEDİĞİN GİBİ SEVGİLİ ÖZGÜR'ÜM.HERKES HORLARKEN DERİNDEN GELEN O İRKİLTİCİ SES. HALA ÇOK KORKARIM. ÇÜNKÜ O KORKU İLE BÜYÜDÜM BEN..SEVGİLERİMLE CANIM BENİM..

      Sil
  19. Satırlar bıttıgınde
    boyle ıcımde bır burukluk


    sankı elımı uzatsam da duzeltebılsem bıseylerı keske duygusu

    ama duzeltecemeycegımı bılmenın agırlıgı...




    uzuldum ıste...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SEVERİM SENİ BEN. ÜZÜLME GEÇTİ ŞİMDİ TEMELLİ UNUTMAK İÇİN HATIRLIYOR VE ANLATIYORUM. SEVGİLERİMLE ÖYKÜ'M..

      Sil
  20. Yaz yaz unutmamak ve unutulmamak için ve bizlerinde okuyabilmesi için, nolur yaz Vuslatım.

    Seni ilk okumaya başladığımda neler olup bittiğini bilmiyordum, daha sonra geriye gidip okudukça tanıdım ve anladım o güzel hüzünlü yüreğini.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim sevgili aslım. ben yazmaya sen okumaya devammm. öptüm seni..

      Sil
  21. :) çitlenbik. çamaşır sopası, alt kattaki oda. yağmur, leğenler. iyi hatırlıyorsun. anılarımda en geri dört yaşa inebiliyorum ben de. ne güzel bişi bu hatırlamalar. bir de bu anıları, büyüklerinle konuşuyorsundur. bayılırım çocukluk anılarını konuşmaya büyüklerimle. defalarca anlattırırım. hiç de benim hatırladığım gibi çıkmaz ama. hep işime geldiği gibi hatırladığımı sölüyorlar.
    :)
    bi de ben kötü anıları silmişim ben de hiç yok kötü anı.
    :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız beni mutlu ediyor.. Ziyaretiniz için teşekkürlerimle. Sevgilerimle..