28 Mayıs 2013

DAĞ BAŞINI DUMAN ALMIŞ CANCAĞAZIM!! BAŞIM DİK, ADIMLARIM İLERİ, GANİMETLERİMİZ ise ÇOK DEĞERLİ BU AY. KARŞINIZDA KIYMETLİM MAYIS :)





İşte yılın beşinci ayı da bitti bitecek..
Bahar gidecek, yaz oflata puflata gelecek..

Gregoryen Takvimine göre Mayıs, yılın 5. ayı imiş 31 gün çekermiş adı da Roma bereket Tanrıçası 'Bona Dea' ile birlikte tanımlanan Latincede anlamı 'Maia'nın Ayı' olan Yunan Tanrıçası 'Maius Mensis'ten gelmekteymiş.

Koca Mayıs ayına, karmakarışık bir isim açıklamasından başka bir şey yazamamışlar Gregoryen'ler... Çünkü dünyalarının nevri Mayıs'ta dönmüş;

Bir Çağ değişmiş, bir İmparatorluk çökmüş, bir şehir Fetih edilmiş..

Bir Komutan çıkmış, gitmiş bir Anadolu şehrinin Anadolu toprağına ayak basmış, Milli Mücadeleyi başlatmış.. 

İşte böyle... Gregoryen'lerin ve birçok Avrupa'lının sevmediği, çabuk geçsin dediği bu Ay'cağazı ben pek seviyorum:). 

Ya siz?..

Haydi, bakalım 'Muhteşem Mayıs'ı turlayalım..




-01 Mayıs 1964'de, Türkiye Radyo-Televizyon Kurumu Genel Müdürlüğü kurulmuş. Hayatımızın baş köşesinden Radyoyu atıp, Televizyonu oturtacağımız günler, yıllar yakınmış yani.

Bir diğer önemli olay da; 176 kişinin hayatını kaybettiği, 522 kişinin yaralandığı Bingöl Depremi (2003). Çok üzgünüz..

Bu acı kayıptan sonra bir Mayıs İşçi Bayramı diyemeyeceğim bile. Bayramlık hal mi kaldı hepimizde?..

-02 Mayıs 2011'de Usame Bin Ladin öldürüldü. 

-03 Mayıs'da, 7.Osmanlı Padişahı Fatih Sultan Mehmet vefat etmiş(1481).

-04 Mayıs'ta, Filistin Kurtuluş Örgütü ile İsrail arasında Batı Şeria ve Gazze'deki Filistinlilere özerklik verilmesi konusunda anlaşma imzalandı(1994).

-05 Mayıs 1925 yılında Atatürk Orman Çiftliği (Gazi Çiftliği) kuruluş çalışmaları başlatılmış..



AOÇ Kurumsal Albüm'den.

-06 Mayıs, Hızır(a.s.) ve İlyas(a.s.)'nin yeryüzünde buluştukları gün kabul edildiğinden Hıdırellez Günü olarak kutlanır. 

Yani bu gün itigadî değil, mevsim bayramı. Ben gidiyorum dileklerimi gül fidanının dibine sermeye:)



-07 Mayıs 2013'de oyuncu Gül Yalaz ve Bursaspor Klübü Başkanı İbrahim Yazıcı vefat ettiler..

-08 Mayıs'da iki önemli olay var. Birincisi TODAİ (Türkiye Ortadoğu Amme İdaresi Kurumu) kurulmuş(1952). TODAİ'nin ne önemi var derseniz kararsızım ( TODAİE,  bir yandan yürütmekte olduğu yüksek Lisans düzeyindeki yönetici yetiştirme programı, öte yandan da kurum ve kuruluşların gereksinme duydukları yönetim alanlarına yönelik çok sayıdaki kısa süreli kurs, seminer ve benzeri eğitim etkinlikleriyle, uzun dönemde kazanmış olduğu birikim ve deneyimlerini  sürece katarak yönetimde verimliliği ve hizmetin niteliğini artırma çabalarına destek olmayı amaçlayan bir Kamu Kuruluşudur.) galiba uzun adını çok gıcık, kısa adını çok karizmatik bulmamdan olabilir :).

Ve Bir Cihan Harbi bitmiş.. Sekiz Mayıs 1945 İkinci Dünya Savaşının sona erdiği gün olarak tarihe geçmiş..



Ayyy!! iki olay demişim ama üç önemli olay var 08 Mart'ta.. Üçüncüsü bu:



-09 Mart 1926 yılında Devlet İstatistik Enstitüsü kurulmuş..Şimdi adı TÜİK olsa da bildiğimiz anketçi kuruluş eskinin DİE'si..

-10 Mayıs 1994'de Nelson Mandela, Güney Afrika'nın ilk siyahi lideri oldu..



Londra Mandela Anıtı. Anıtı dik tutan el yabancı değil, benim elim:)
Özgürlüklere destek vermek benim görevim:).
Biraz soluklansak, müziğin sesini az daha açsak:



Molamızı verdik, şarkımızı dinledik, efendimmm geldik ayın ikinci on gününe:

-İnanırmısınız bilmem, 11-12 Mayıs'ta dişe dokunur bir şey bulamadım..

Hey dostlar!! Var mı aranızda bu iki günden birinde doğan, doğuran, evlenen, ev alan, sevgili yapannnn?. Ayol ne oldu herkese?. Bu kadar mı bahar çarptı sizi. Sıcaklar bastı tabî, aklınız fikriniz tatilde..

Haksız mıyım?. 

Haa SBS'ye, PYBS'ye, PMYO'ya, AÖF'e... üff bitse de şu sınavlar kurtulsak'a mı hazırlanıyorsunuz..Ondan mı sessizsiniz?.

Tamam tamam sustum o zaman. Haydi siz çalışın dersinizi, ben gider 13 Mayıs'a takılırım.. Gitmeden, zihin açıcı bir şeyler ister misiniz?..



iki de karikatür:))



Çalışın, çalışın okul bitince işe gireceksiniz:)

-13 Mayıs 1277'de, Karamanoğlu Mehmet Bey:   "Bugünden geru divanda, dergahta, bergahta, mecliste ve meydanda Türkçe'den başka dil kullanılmayacaktır."
demiştir..

Birde 1981 yılında Ağca; Papa'ya Roma'da suikast girişiminde bulunmuştur.

-14 Mayıs'ta, Mektebi Şahane-i Tıbbiyenin açılışı(1839), İlk demokratik seçimlerin yapılması(1950) ve Varşova Paktı'nın kurulması gerçekleşmiş (1955).

-15 Mayıs 1919'da İzmir'in işgali var (göreceksiniz siz nasıl denize dökeceğiz sizi).

-16 Mayıs'ta Ata'm; Bandırma Vapuru ile Samsun'a doğru yola çıktı (1919)..


Bandırma Vapuru vira Samsun'a..

İki gün müsaade edin, geminin güvertesindeyim. Atam Samsun'da ve tüm Anadolu'mda izindeyim..

-19 Mayıs 1919'da Mustafa Kemal, Anadolu toprağı Samsun'a ayak basarak Milli Mücadeleyi başlattı.

Zafer ile çıktığımız Milli Mücadele ve Kurtuluş Savaşımızın ardından, Ulu Önderimiz bu günü Ulusumuzun tüm gençlerine:

19 Mayıs Gençlik ve Spor Bayramı olarak armağan etti.




-20-21-22-23'ü yazmak canım istemedi.. Yok şu öldü, bu tahta çıktı yazmak içimden gelmedi..

24 Mayıs için bomba bir haberim var..

Evleniyorum dostlar..

Ben evleniyorum, ben evleniyorum..



Ay ne güzel bir gelin olmuşum değil mi?. Tıpkı bir prenses gibi. Kendime bakmaya doyamıyorum. Haydi bir-iki  fotoğrafımı daha göstereyim sizlere, sizde hayran kalın güzel gelinliğime:))



Hep hayrandım ona..
Koca kadın oldum, o öldü, halâ hayranım ona.
Aaa bu arada biraz fazla mı abarttım ne.. Ben Grace kadar yaşlı değilim. Ama güzelliğim konusunda ufacık bir abartım bile yok. Hık demiş Grace'in burnundan düşmüşüm!!!!:))

Uzun sözün kısası, nikahtan sonra iki gün izin yaptım işte yine karşınızdayım(24 Mayıs 198.).

-27 Mayıs 1960, Ordu yönetime el koymuş. Askeri Darbe olmuş. Bu konu hakkında daha fazla konuşamam yasak. Saat geç oldu, yarına gitmem lazım, biraz sonra sıkıyönetim başlar..

Birde 27 Mayıs'da Nazmiye Demirel vefat etti (2013).  

-28 Mayıs 1960, Cemal Gürsel Devlet Başkanı olmuş..

Adana'nın güzel blogeri, Pembeesinti'nin de Sabri'si ile nikahı kıyılmış bu günde (28.05.2013 çok mutlu olun çocuklar).

Ve, ve, ve, ve...

-29 Mayıs 1453.

Orta Çağ bitti. Yeni Çağ başladı..

Fatih Mehmet Sultan Han, İstanbul'u feth etti (tabii daha o zaman adı Fatih değildi ıı.Mehmet Han).

Doğu Roma İmparatorluğu'nun, 1058 yıllık hükümranlığı sona ermiş.

Bu günden sonra İstanbul, Osmanlı İmparatorluğuna Başkentlik yapmıştır..

Daha iki gün yani 30 var 31 var biliyorum. Ama bunca Kahramanlığın bunca Çağları ve Ulusları ilgilendiren konuların üzerine başka söz söylemektense sizleri 'Muhteşem Mayıs' ayının, muhteşem bir gününde, muhteşem bir şehirin, muhteşem bir yapısı ve onun eşsiz tınısı ile baş başa bırakıyorum. 

Başka bir zaman diliminde, 

Başka bir mahpeyker (ay gibi parlak, güzel ay, güzel ay yüzü. Ben güzel ay anlamında kullandım.) buluşmasında görüşünceye kadar,

Başımız dik, adımlarımız ileri,

En büyük zenginliğimiz, bu Cennet Vatan,

Var mı bundan daha güzeli?...



Yanlış hatırlamıyorsam bu klip ile sizleri daha önceki yazılarımdan birinde de buluşturmuştum. Lakin şu güzel görüntüye, şu eşsiz hoş müziği dinlemeye doyamıyorum. Fetih gününe de bu görüntü nokta koysun istedim. Umarım beğenmişsinizdir...Teşekkürler Can Atilla... 


Foto'lar netten.. 
  

          

36 yorum:

  1. Vuslatcim oncelikle sen Grace den coooook daha guzelsin:) bayiliyorum yazis tarzina bilgi verisine her ayda birseyler ogretisine..herseferinde bir sekilde beni gulumsetisine..iyiki varsin..iyiki blog acmissin ve ben iyiki seni ve diger tum guzel yurekli arkadaslari sanalda olsa tanimisim:) gokgurultulu simsekli kapkara ve kovadan bosanircasina yagan bir sali aksamindan sicak simsicak sevgilerimi gonderiyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kocaman zıpladım daha havada iken o sevgileri yakaladım, kalbimin üstüne serdim:)) Benden de çokkk sevgiler sana canım arkadaşım..

      Sil
  2. Harikasın Vuslatım çok güzel başarılı ve faydalı bir çalışma. Eline emeğine sağlık canım, kutluyorum seni. Ama çok önemli bir şeyi unutmuşsun... !1 Mayısı hem Amele Bayramı sıkı dur hepsinden önemlisini söyliyeceğim!!!:) Aşkolsun canım benim doğum günümü nasıl unutursun..:))
    (1 Mayıs) benim doğum günüm.. Sevgilerimle canım, evlilik yıldönümün kutlu olsun, nice uzunn yıllar mutlu, huzurlu, sağlıklı yıllar sizin olsun.
    Öpüyorum, sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yarenim, canım benim nasıl unuttum. Öfff bana:))
      Çokkk öptüm canım benim..Sevgilerimle..

      Sil
  3. bence en önemlisi 15 mayıs benim doğum günüm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım nice nice yıllar sana. Bencede doğum günleri önemli:))
      Sevgilerimle.

      Sil
  4. ne çok şey olmuş yahu mayıs ayında,hepsini de üşenmemiş yazmışsın ama bir şeyi unutmuşsun !liste eksik kalmış,yağız'ın doğum gününü unutmuşsun :)
    büyük bir keyifle okudum,sevgiler canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben ne çok kişinin doğum ayını unutmuşum öff bana:)
      Kuzuyu öp benim yerime Reyhancım..

      Sil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. Ablam 12 mayıs benim için önemli ve anlamlı bir gün
    Ufaklık ile 98 yılının 12 mayıs sabahı karşılaştık ilk kez.
    Kara saçlı, kara gözlü bembeyaz bir bebek olarak geldi karşıma.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sendemi , senidemi unutmuşum:( Öp o güzel bebeği benim için..Sevgilerimle..

      Sil
  7. Ne önemli aymış Mayıs, bilmediklerim vardı, onları da öğrendim paylaşım için teşekkürler, çok güzel!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Sinemcim.. Bencede çok önemli bir ay.. Sevgilerimle..

      Sil
  8. en bomba haberi en sona saklamışsın. Mutluluklar diliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Süpriz olsun istedim:)))
      Canımmm teşekkürler. Sevgilerimle..

      Sil
  9. seni opmeye geldiiiiim :)
    ablalarin bir tanesi 27 mayisa benim evlilik yil donumumude ekliyebilirsin ;)
    itanbul osmanli imparatorlugun baskenti oldugu zamanlarda istanbul = "ISLAMBUL" idi, isin temelini aslinida unutmuyalim dedim (ufak bir ayrintiydi benimkisi) ;)
    sevgilerimle!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamam şekerparemmmm. Bidahaki sene inşallah:)) yaaa evet de işte kestirmeden İstanbul yazdımdı. İdare et şekercim..Sevgiyle sarıldım sana..

      Sil
  10. ha en en onemlisini unutmusum : son goruntu ve muzik harika otesi benim içinde oyle :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendin ha. İkimizin ortak müziği olsun. Bizim şarkımızı çal Eda dediğimde hem tak bunu CD'ye..Çokkk öptüm tatlım..

      Sil
  11. Mayıs Ayını hiç bu kadar ayrıntılı okumamıştım. Emeğine sağlık. Görseller de yazıyı tamamlamış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Hüseyin Bey. beğenmenize sevindim..

      Sil
  12. Canım yüreğine sağlık,sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. Ablam bu ay kronolojileri de alışkanlık oldu, ne güzel yazıyorsun okumaya doyamıyorum. Anneler günü, senin ve Pembişin evliliğinin dışında benim için önemli bir tarihi yokmuş bu ayında :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevda'cımm bende başladığım yere kadar yılı tamamlayayım istiyorum. İnşallah hep güzel şeyleri yazmak nasip olur:)

      Sil
  14. Bayılıyorum ablacıms eni bu aylık yazılarına:)Keyifle okuyorum.
    Yüreğine,emeğine,paylaşımına sağlık :)
    Çk öpüyorummm:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımmm çok sevindim beğenmene..Bende seni çoook öptüm meliha'm.

      Sil
  15. Sen nasıl güzel, özel bir insansın böyle.. Allahım razı olsun senden, çok mutlu ettin bizi abla..

    YanıtlaSil
  16. Her ay merakla bekliyorum Vuslatım hani bazı şeyler alışkanlık yaparya buda öyle oldu :)
    Koskoca bir Mayıs ayında yıllara sığan bir dolu şey oluyor biz farkında olmadan.
    Müzik eşliğinde okumak ve yorumlamak çok güzel oldu :)

    YanıtlaSil
  17. AH Atam dedim, ne güzel 19 mayıslar kutladık statlarda,
    ama şimdi :(
    her ay yazıyorsun bayılıyorum,
    sevgiler canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yine kutlarız, Önemli olan 19 Mayıs ruhunun yaşaması, gençlerimizin bizi yarınlara taşıması..

      Sil
  18. Hey Everybody,

    Below are the most recommended bitcoin exchanges (Bitcoin for Currency):
    Coinbase: $1 min. exchange
    CoinMama

    Earn free Bitcoins with the best bitcoin faucet rotator:
    BTC Faucet Rotator

    YanıtlaSil

Yorumlarınız beni mutlu ediyor.. Ziyaretiniz için teşekkürlerimle. Sevgilerimle..