16 Mayıs 2013

REGAİB KANDİLİMİZ MÜBAREK OLSUN...








Bu gün kalplerin ve gönüllerin doyduğu gün. 
Bu gün durup düşünmenin, geçip giden hayatımızı değerlendirmenin ve gönülden yalvararak ruhumuzu tövbe ile arındırmanın günü.

Bu gün nefsimize dur, arzularımıza yeter artık demenin günü.
Bu gün kurtlarla, kuşlarla, çiçeklerle, otlarla birlikte kısacası yaradılan her canlının, YARADAN'a şükretme, dua etme, lütfuna, affına sığınma günü..

Bugün; mübarek üç ayların ilk kandili 'Regaib' kandili.





Diyanet İşleri Başkanı'nın geçen yıl yayınladığı Regaip Kandili mesajının oldukça açıklayıcı olduğuna kanaat getirdiğimden yayınlıyor, 

Hepinizin mübarek üç aylarınızı ve mübarek Regaip Kandilinizi kutluyorum..
VuslaT...


Perşembe gününü Cuma’ya bağlayan gece, büyük bir imkân ve fırsat mevsiminin; rahmet, bereket ve mağfiret ikliminin habercisi olarak gelen mübarek Regaib Kandili’dir. Bu gece, manevî iklimi ile benliğimizi kuşatan, gönüllerimizi ferahlatan üç aylara ulaşmanın mutluluğunu inşallah bir kez daha yaşayacağız. Bu gece aynı zamanda Kur’an ayı Ramazan’ın müjdecisidir.

Üç aylar, içinde Sevgili Peygamberimizin (sas) İsra ve Miraç mucizesini yaşadığı Miraç, Şaban ayının ortasına denk gelen Berat ve Ramazan ayının son on günü içerisinde yer alan ve Kur’an-ı Kerim’in indirilmeye başladığı gece olan Kadir gecesinin bulunduğu değerli zaman dilimleridir.

Üç aylardan Recep ve Şaban, bizleri ruhen ve bedenen Ramazan’a hazırlar. Bu sebeple Resûl-i Ekrem (sas), Recep ayı girdiğinde, “Allah’ım! Recep ve Şaban’ı hakkımızda mübarek eyle, bizi Ramazan’a ulaştır!” diye dua etmiş ve üç ayları sevinçle karşılamıştır.

İdrak edeceğimiz Regaib, arzu, istek, emel ve tutku anlamlarına gelmektedir. Regaib, diğer bazı kandillerimiz gibi tarihte yaşanmış bir gecenin sene-i devriyesi değildir. Regaib, geleceğe yönelik arzu ve isteklerimizi, emel ve tutkularımızı gözden geçirme imkânı veren mübarek bir gecedir.

Modern zamanlarda insanoğlunun en büyük sorunlarından birisi hiçbir arzusuna gem vuramaması, isteklerini dizginleyememesi, tutkularını terbiye edememesi, özellikle güç, servet ve şehvet tutkusunu frenleyememesidir.



İşte Regaib Kandili, bitmek tükenmek bilmeyen arzu ve isteklerimizin, bizi esir alan aşırı tutkularımızın ve bütün bu arzular doğrultusunda ortaya koyduğumuz çaba ve gayretlerimizin muhasebesini yapmamız için Rabbimizin her yıl bize lütfettiği mübarek bir gecedir.

Regâib gecesi için referans olarak verilen İnşirah suresinde, insanın gönül ferahlığını yakalaması ve zorlukları yenmesi ve üzerindeki boyundurukları atması için, “Rağbetiniz sadece Rabbinize olsun” (İnşirah 7) buyrulmuştur. Dolayısıyla Regaib, arzu ve isteklerimizi, emel ve tutkularımızı, rağbetlerimizi iyiye, doğruya, güzele, faydalı olana, regaibimizi Rabbimize yöneltmek, bütün işlerimizi Cenab-ı Hakk’ın rızasına uygun hâle getirme çabasıdır. Zira kalplerimizin inşirahı, yüreklerimizin huzuru, gönüllerimizin neş’e ve sevinci ancak bu sayede mümkündür. Aynı şekilde bellerimizi büken günahlarımızdan, hata ve kusurlarımızdan, sinelerimizin ağır yüklerinden kurtulmak, şanımızı yüceltmek, güçlükleri yenmek ve işlerimizi kolay kılmak için de rağbetimizin daima Rabbimize yönelik olması gerekir.


Cenab-ı Hakk’ın engin rahmetine, ilahî lütuf, inayet, ihsan ve ikramlarına mazhar olan bu mübarek gün ve gecelerde kendimizi yeniden gözden geçirelim. Günah ve hatalarımızla yüzleşelim. Nefis muhasebesi yapalım. Din-i mübin-i İslâm’ın manevî ikliminde gönül huzuru, istikamet ve öz güven kazanmaya çalışalım. İhtiraslarımızı dizginleyip menfaat ve çekişmelerden uzak duralım. Kendimizden ve aile fertlerimizden başlayarak bütün akraba ve komşularımıza varıncaya kadar toplumun tüm kesimleri arasında sevgi, saygı ve hoşgörü ortamının kurulması, birlik, beraberlik ve kardeşliğimizin güçlenmesi, insanî ve ahlâkî meziyetlerin yaygınlaşması için azami gayret gösterelim. Bu kandil vesilesiyle bir kez daha hatırlatmak isterim ki geleceğimizin teminatı olan çocuklarımızı, eğitim-öğretimin sona ermesinin ardından Başkanlığımızca düzenlenen yaz kurslarında güzel dinimizi, Kur’an-ı Kerim’i ve Sevgili Peygamberimizi (sas) öğrenmeleri için sunulan imkânlardan istifade ettirelim.

Bu duygu ve düşüncelerle başta ülkemiz olmak üzere gönül coğrafyamızda yaşayan soydaş, vatandaş ve kardeşlerimizle birlikte bütün İslâm âleminin mübarek üç aylarını ve Regaib Kandili’ni tebrik ediyor; bu vesileyle bilhassa İslâm dünyasında akmaya devam eden kanın bir an önce durması; insanlığın ortak huzurunu tehdit eden terör, şiddet, savaş ve düşmanlığın yerini barış ve huzura bırakması; rağbetlerimizin iyiye, güzele ve doğruya yönelik olması ve bu aylarda yapacağımız ibadet, dua ve yakarışların kabul olması için Cenâb-ı Mevlâ’ya niyaz ediyorum.
                                                                                                            Prof.Dr.Mehmet GÖRMEZ 


34 yorum:

  1. hayırlı kandiller ablacımm..
    dularına talibimm..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayırlı Kandiller canım..Nice hayır dolu günlerin olsun inşallah. Canımmm

      Sil
  2. Amin. Kandiliniz mübarek olsun Vuslta Ablacım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım senin ve tüm sevdiklerinin de kandili mübarek olsun. Allahcc tekrarına erdirsin..

      Sil
  3. hayırlı kandiller canım,dua ile...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Reyhancım sanada hayırlı kandiller canım. Sevgiyle saygıyla..

      Sil
  4. hayırlı kandiller Vuslatım. Rabbim dualarını kabul etsin inşaallah.. Beni de duanda unutma sevgiler canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cümlemizin duaları kabul olsun inşallah Hanifemmmm. Sevgilerimle.

      Sil
  5. Hayırlı kandiller olsun arkadaşım:) Dualarımız duyulsun inşallah:) Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım sanada hayırlı kandiller olsun. Amin inşallah hepimizin duaları kabul olur...Sevgilerimle.

      Sil
  6. Mutlu ve hayirli kandiller Vuslatcim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanada hayırlı kandiller canım benim. Sevgilerimle..Çoook öptüm.

      Sil
  7. Hayırlı kandiller ablacım.. Bu gece beni duana ekleyip, bu kızçe hayırlısı ile evlensin, içine ferahlık dolsun, ailesinden ayrılacağı için çook üzülmesin dermisin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım benim etmezmiyim. Allahcc'ım yuvanda bahtiyar eylesin..Sevgilerimle.

      Sil
  8. Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Hüseyin bey. Sizede iyi kandiller..

      Sil
  9. Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Sanada hayırlı kandiller canım.

      Sil
  10. Hayırlı kandiller ablammmm... Bilgisayarım sizlere ömür oldu şimdiki yenisi geldi oh harika oldu. Geçen zaman zarfından dolayı özüre olar mı:)))) öptüm ablaların tatlısı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende seni öptüm gülen gözlümmmm. Sevgilerimle..

      Sil
  11. Geçmiş kandilin mubarek olsun canım...öpüyorum çok selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende seni öptüm canım. İyi kandiller..

      Sil
  12. amiiin! kandilin mubarek olsun ablacim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımmmmmm nasılsın iyimisin biraz daha. Sanada hayırlı kandiller Edammm. Beni habersiz bırakma..

      Sil
  13. Geçmiş kandilin kutlu olsun canımm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim sanada hayırlı kandiller olsun. Allahcc tekrarına erdirsin. Sevgilerimle.

      Sil
  14. Merhabalar,

    Regaip kandiliniz mübarek ve hayırlara vesile olsun inşaAllah!

    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cümlemizin kandili mübarek olsun inşallah Recep bey. Dualarımız tüm inananlar ile..

      Sil
  15. Ziyaretinize teşekkürler, sizin de Regaip Kandiliniz kutlu olsun; ve hayırlara vesile olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim elimden geldiğince uğramaya çalışıyorum. Hayırlı kandillerimiz olsun inşallah..Sevgilerimle.

      Sil
  16. Çok geç kaldım biliyorum ama :( kandilini yürekten kutluyorum canım benim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım ben biliyorum zaten kutladığını üzülme. Bende senin kandilini kutluyorum ve çoook öpüyorum..

      Sil

Yorumlarınız beni mutlu ediyor.. Ziyaretiniz için teşekkürlerimle. Sevgilerimle..