31 Mayıs 2013

LÜTFEN KESMEYİN ARKADAŞLARIMI.. KIYMAYIN ONLARA!!!. BENİM GİBİ AĞLATMAYIN...



Gözyaşlarımın 739. yaş günüydü geçen yıl..

(2013'de 740. yaşıma girdim)

Kendi gölgemde uyuyorum...
Göle, gölge olurum ben.
Gölgeye gövde.
Gövdeye dal.
Dala göz.
Göze gözyaşı..
Gözyaşının ise ağlayan ağacı..

Ben olsaydım.
Ben olsaydım o ağlayan çınar, o yaşlı çınar, o koca çınar. 
Ben olsaydım ve kendi gölgemde uyusaydım...



Gövdemi toprağa uzattım, dallarım gökyüzünde. Dua ediyorum, nice 740 senem daha olsun diye. 

Keşke olsaydım. Ben olsaydım. Ağlayan çınar olsaydım. Gövdesi, dalları, yaprakları ya da kanlı gözyaşları.



Ağlayan Çınarın gözyaşlarının aktığı mermer yaprak..







Tarihin verdiği yorgunlukla, yan yan yatmış ulu bir çınar.
Lakin yaşamaktan umudunu kesmemiş, uzanmış öylesine
Bağrı yanık yaprakları hüzün, içi kan ağlarcasına
savaşlara, acılara, kara sevdalara, tercüman olurcasına
ardında, sevgi bahçesi açamayan gonca bir gül
önünde, oluk oluk gözyaşlarının eseri, koca bir göl..
Mehmet OKTAN

Ben olsaydım. 
Bu çınar ben olsaydım. 
Yan yatsaydım, ayakta dursaydım,
Nasıl uzarsam uzayayım yine de o ben olsaydım. Kovuğumda kediler uyusaydı. Dallarıma kuşlar konsaydı. Rüzgarlar yapraklarımı okşasaydı.
Ben olsaydım. Baharlarda çiçekleri, gün ağarırken serçeleri, göç zamanı soluklanan kırlangıçları, leylekleri seyreden olsaydım. Ben olsaydım...

Siz olsaydınız gezip gezip yorulan, sonra benim ulu kollarımın altında çay içmeye koşan. Keşke siz olsaydınız.

Keşke ben olsaydım o ulu çınar, o güzel çınar, o ağlayan çınar..

725.Yaş günümde..1998

Çay Bahçem..
Korkuyorum, bir gün yağan doluya, yağmura, rüzgara, fırtınaya dayanamazsam diye.

Korkuyorum, bir gün yanar yok olursam diye.

Korkuyorum, bir gün susuzluktan kurursam diye.

Korkuyorum, yalnız kalırsam diye.

Korkuyorum, çook korkuyorum.
Bu yüzden de geceleri gizli gizli ağlıyorum..

Keşke,
O çınar gülseydi, ben hep ağlasaydım. O çınar bin yıllarca yaşasaydı, ben onun için ölseydim. 
Keşke..

Keşke olsaydım,
O çınar.
Ulu çınar.
Ağlayan Çınar...



Lütfen beni yalnız bırakmayın.
Lütfen arkadaşlarımı da yalnız bırakmayın.
Gerekirse tüm dünyayı karşınıza alın,
Gerekirse şiddete maruz kalın,
Gerekirse iş makinelerinin altına yatın,
Ama dostlarımı asla yalnız bırakmayın..

Pelit,
Doğu ladini (Picea orientalis),
Sarıçam (Pinus sylvestris),
Servi (Cupressus spp.),
Anadolu karaçamı(Pinus nigra subsp.Pallasiana),
Halep çamı (Pinus halepensis),
Mazı (Thuja spp.),
Kızılçam (Pinus brutia),
Sahil çamı (Pinus pinaster),
Göknar ( Abies spp.),
Toros sediri (Cedrus libani),
Fıstıkçamı (Pinus pinea),
Huş (Betula spp.),
Akasya (Acacia spp.),
Adi dişbudak (Fraxinus excelsior),
Yalancı akasya (Robinia pseudoacacia),
Erguvan (Cercis siliquastrum),
Kokarağaç (Ailantus altissima),
İğde (Elaeagnus angustifolia ),
Akçaağaç (Acer negundo),
Dağ akçaağacı (Acer pseudoplatanus)

Çınar yapraklı Akçaağaç (Acer platanoides).


Bak sizi bekliyorlar.
Haydi gidin. Koruyun onları..
Gidin, onların dalları altında yaralanın,
Onların dalları altında yaralarınızı sarın.

Eşinizi alın gidin.
Çocuklarınızı. Arkadaşlarınızı..
Onların sökülmesini, yok olmasını, etrafının betonla kaplanmasını istemiyorum diyerek haykırın..

Güzellikle söyleyin önce,
Olmadı bağırın, çağırın, ya da benim gibi kanlı gözyaşlarınızla ağlayın.

Onlara kıydırmayın..
Tüm bunlar bittiğinde,
Onları geleceğe armağan ettiğinizde, 
Gelin, sırtınızı gövdeme yaslayın, Dallarımın altında ferahlayın.


05 Haziran 'Dünya Çevre Günü' bu kadar yakınken,

Beni yine ağlatmayın...

İmza: Ağlayan Çınar :( 


29 yorum:

  1. hey koca cinar soyle bakalim kac insan gordun :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 10'lar 100 olacak.
      100'ler bin.
      1000'ler milyon
      Milyonlar BİR..
      Bir de yeter, yeter ki uğruna savaşmayı bil..

      Sil
  2. Evet Milyonlar bir olacak....ve ugruna savasilacak!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim ben savaş karşıtıyım. Savaş yerine mühür basma, basmama ile veririm ders..

      Ben böyleyim işte ne yapayım:(

      Sil
  3. Yılmadık yıldıramıyacaklar...

    YanıtlaSil
  4. Bu ağaç kesildi mi şimdi? Biz de görmüştük. Fakat o gün kapalı olduğu için uzaktan fotoğrafını çekebilmiştim.

    http://renklerle-yolculuk.blogspot.com/2012/12/aglayan-cnar.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır tatlım kesilmedi aman ağzından yel alsın... Bu yıl 740.ncı yaşını kutluyor. Onun üzerinden atıf yaptım tüm ağaçlarımıza..Sevgilerimle..

      Sil
  5. ÇOCUKLUĞUMA GİTTİM ADETA
    ÇOK OYNADIM O AĞACIN ETEKLERİNDE
    ÇOK GÜZEL BİR POST OLMUŞ CANIM TEŞEKKÜRLER

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa Gölyazı'yı biliyorsun yani Seyyahım ha..Çok sevindim..Ben teşekkür ederim..

      Sil
  6. Ben bunu yapabilmenin insanlığını anlayamıyorum maalesef. Duyarlı olup birlik olmamız lazım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım dilerim tüm ağaçlar sonsuza kadar ayakta kalırlar..

      Sil
  7. Subhanallah..Subhanallah..ilk kez gordum cok sasirdim buna canisi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya işte böyle. Ağlayan ağaç o canım.. Hiçbir ağacı ağlatmazlar umarım..

      Sil
  8. Uğrunda savaşılan Vatan ise,binler milyon olur.Ağaçları toplumun sembolü olarak görüyorum.Yazınızı çok beğendim güzel arkadaşım:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ağaçları seviyorum ve onların korunması taraftarıyım..Sevgiler canım benim..

      Sil
  9. Ağaç yaşamdır. O varsa biz de varız. Emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Son derece haklısınız Hüseyin bey. Teşekkürler..

      Sil
  10. Merhabalar.

    Hayatımıza, engin tecrübeleriyle yön veren, geçmişte çok çile çekmiş ve yararlı iş yapmış yaşlılarımızı hep ulu bir çınar olarak nitelendirir ve onlardan bahsederken de vasıflarına uygun "ulu, yaşlı, tecrübeli, çalışkan, çilekeş vs." sıfatlarla takviye ederiz.

    Paylaşımınıza aldığınız bu muhteşem 740 yıllık çınar için MaşAllah diyorum. Çevresini ve doğayı korumayana zaten insan diyemeyiz. Cenab-ı Hakk, tüm insanlığı çevresini ve doğayı seven ve koruyanlardan eylesin.

    "Yaş ağaca balta vuran el onmaz!", "Yaş kesen, baş keser!"

    Selam ve dualarımla birlikte en Güzel'e emanet olun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bencede Recep bey. Ağaçlar hep korunmalı..Çok teşekkür ederim güzel yorumunuza..

      Sil

  11. Senin de Allah'ı zikrettiğini,
    bir can taşıdığını,
    şarkılar söylediğini,
    aynı insanlar gibi nefes alıp verdiğini,
    hiç faydan yoksa bile gölgenin yettiğini
    bilmeyenler Allah'ı dilinden düşürmeyenlerse
    bu işte bir tuhaflık var sevgili çınar ağacı...

    YanıtlaSil
  12. Vuslatcim emailine bakarmisin..sarildim..

    YanıtlaSil
  13. Okuduğum en etkileyici yazılardan biriydi..Tebrik ediyorum sizi Vuslat..
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim KurguRomanımm. Beğenmene çok sevindim..

      Sil
  14. Harikasın Vuslatcım..

    YanıtlaSil
  15. Yüz yaşında olsun 10 yaşında olun, hiç bir ağaç kesilmesin.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız beni mutlu ediyor.. Ziyaretiniz için teşekkürlerimle. Sevgilerimle..