21 Eylül 2012

KIŞ; GEL BAKALIM, ÇAL KAPIMI. KORKMUYORUM SENDEN...HAZIRIM BAK:))



Yazdan dondum, Kışa tazecik  kaldım:))







İlk soyulan ben oldum. Parçalanan, poşete hapsedilen ve en dar hücreye atılan yine ben :(



Bende en alttaki dar hücreye kondum Şef-tali kardeş. Sinirden kapkara oldum:(



Gelin, gelin; Tali şeflerim vede mürümleriim. Bendeniz Bedia,, pardon pardon yaa! pıtırcık kızılcığım bennn. Hücremde ikinize de yer açtım.. Oh be burada yalnız kalmaktan sıkılmıştım. (burası Bedia Muavit şivesiyle okunacak)
Ha bide size öğüdüm: 'tat verin, kızılcık şerbeti içtim deyin' ele güne aleme karşı.. :)) 
(burayı okurken de şapka takılacak sakın unutmayın)

Patlıcanlar, kare veya jülyen kırmızı biberler;



Domatesler, yeşil biberler. Kabak ve taze fasulyeyi de başka kata koyuver:) (burası Vahi Öz'de olabilir, Necdet Tosun'da)





Tıka basa doldum, boşluklarıma buz koydum..Mazallah kesilirse elektrikler, benim için sorun yok, aralardaki buzlar beni epey idare eder.. (Belgin Doruk, bahçesinde var koruk. Olsa olsa onun aklına gelmiştir buzlu boşluk. Uysa da yazdım, uymasa da :))

Her şeyim çiğdir benim, çıkarınca bekletmeden hemen pişirin derim.. (Filiz Akın, dondurucuyu fişe takın). 



Tazeyim taze, taze yakışır benim gibi gence.. :)) (at arabasını süren, Zeki Müren)...



BAHÇEVAN

Bu Kış 
Tüm dondurucularda..


53 yorum:

  1. Maşallah ablaaa, ellerine emeklerine sağlık.. Maharetinn buralara kadar taştı geldi :)

    YanıtlaSil
  2. tek kelime hepsi MUHTEŞEM sevgiler sevgili Vuslat

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim sayancım bende seni okuyordum ayrılıkla biten yaşanmış hikayeyi. sevgilerimle..

      Sil
  3. Buradan bakınca savaş çıkacakmış gibi gözüküyor :D Şaka bir yana oktay ustanın dolabı gibi olmuş yok yok :) Kışın bulamadığımız birşey olursa senin kapını çalarız artıkın :))

    Afiyetle yiyin inş..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tabi Ayşegül seve seve ne zaman istersen al:)) sevgilerimle..

      Sil
  4. maşallah hamarat arkdaşım..Ağız tadıyla yemek nasip etsin Allah..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin canım amin. Kurular, yarılar ayrı kavonozlarda sadece recel var..Gel birlikte yiyelim..Canım benim..

      Sil
  5. Waaaauw!Harika tebrik ediyorum şapka çıkarıyorum!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim limon çiçeğim. Senin kokunu tadını adını severim:))

      Sil
  6. Maşallah valla, biri de bana hazırlayıp şöyle bir dolap hediye etse:)

    YanıtlaSil
  7. elinize sağlık hem post, hem hazırlıklar süper olmuş. afiyetle yiyin inş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim iyi dileklerinize. Sevgilerimle..

      Sil
  8. bende marifetliyim diye hava atayım beceriksiz komşularıma :) Allahtan seni taımıyolar:)) ellerine sağlık bereketle,afiyetle bitirmek nasib olsun ....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin Cümlemize Marifetli Gökkuşağımın Pembesi. Hepimiz ağız tadı ile yiyelim... Sevgilerimle.

      Sil
  9. ama ama ne kadar muntazam ki yaa kıskandım bak :))
    afiyet bal şeker olsun ablacım, anlaşılan sen hiç boş durmuyorsun !
    tatlı karınca seni neyse ağustos böceğine nispet yapa yapa yersin ablam :)) okumaya devam ediiim ben :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim süpersinnn. Seni çok seviyorum...

      Sil
  10. BU NE KADAR DÜZENLİ BİR DİPFİRZ
    KIRKBİR KERE MAŞALLAH
    KISKANDIM VALLAHİİİ

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim sen daha güzellerini yapıyorsundur eminim mütevaziliğinden iltifat ediyorsun canım benim. Gel birlikte yiyelim. Sevgilerimle..

      Sil
  11. ha haaaa noluyo yaaa hiç bölesini görmedim.
    savaş kıtlık açlık filan mı olcak yoksa.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eee sevgili deep biz kalabalığız dedim ya anca yeter:))

      Sil
    2. Haa bir de öğlen yemeğimi de evden götürürüm işe..Sefer tası ile değil ama:) dolayısı ile kış sebzelerinden bıkınca bunlar takviye. Asla kışın yaz sebzesi almam. Çok güneşli havalarda atarım dondurucuya taze kıvamında yerim..:))

      Canının istediği bir şey olursa bana gel..:)

      Sil
  12. Beni şaşırttın Vuslatım:))hiç böylesini görmemiştim, sabrlıymışsın çok:)
    Hayırlı kış'lar olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin sevgili natali dedimya kalabalığız ve eşim şeker hastası sebze çok yeniyor bizde..Hepimize hayırlı kışlar olur inşallah..Sevgilerimle..

      Sil
  13. Ellerinize sağlık,çok güzel görünüyor,Allah ağız tadıyla yemeyi nasip etsin..Birşey merak ettim,meyvalar çözülünce kötü olmuyor mu,komposto falan mı yapyprsunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet komposto yapıyorum şekersiz eşim şeker hastası da..bazende puding, meyveli kek, veya ballı sıcak krepin içine, üstüne taze meyve koyuyorum..Ben hiç bir şeyi atmam. Soyduğum patlıcanların kabuklarını bile kibrit çöpü gibi incecik keser birer avuç buzdolabı poşetine koyar dondurucuya atarım.Kışın çeşitli salataların kenarına kızgın yağda 3-5 dakika tutar tuzlar ve süs yaparım. Kabak içlerini iyice rendeler veya doğrar suyunu avuç içinde iyice sıkar dondurucuya atarım börek veya kışın kabaklı omlet, salata yapmaya..Limon kabuklarını bile rendeler birçok çorbaya atarım pişerken aroma versin diye..Bunları hep aç dünya insanlarını düşünerek yaparım cimriliğimden değil. Yinede iki yakam açık acaba niyeki..
      ÇENEM DÜŞMÜŞ DEMİ. SİZ MEYVE SORDUNUZ BEN NELER YAZDIM. HADİ SİZE İYİ GECELER. KUCAK DOLUSU SEVGİLER..

      Sil
  14. Müthişsiniz valla. Bende 3 -5 kavanoz bir şeyler yaptım, her yerde anlatıp dutuyorum. :)) Bundan sonra sustum. Gerçekten sabrınıza ve işbilirliğinize bravo. Hepsi için ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa olurmu İlhan bey sizin yaptıklarınız da şahane. Ben çok beğeniyorum. Ellerinize sağlık.. Ve teşekkür ederim..Selamlar..

      Sil
  15. Gerçekten kış sizin için gelebilir. her şey hazır :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eh şöyle böyle hazırlıklar tamam gibi, kurular, 1-2 çeşit reçeller, sebzeler, yeter gibi. Biraz da kış malzemeleri yeriz artık..Sevgilerimle başak'cığım..

      Sil
  16. Bir duyummu aldın ? Kıtlık mı gelecek ? Harp mi çıkacak? Makarnada stokladın mı ?
    Sebze meyve fiyatları mı artacak ? :)

    Maşallah Vuslat ablacım.. Ağız tadıyla afiyetle lezzetlice bir kış geçirmenizi dilerim.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)))

      teşekkür ederim sevgili dönence.. Umurım güzel bir kış olur..Sevgilerimle..

      Sil
  17. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  18. harikalar. meyve dondurmayı düşünmemiştim pek sevmediğimden bazı sevdiklerim için de yerin kısıtlı olduğundan sanırım. Afiyetle yiyin. çok güzel gözüküyorlar yeriniz de rahat rahat varmış oh negüzel:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TEŞEKKÜR EDERİM CANIM. BEĞENMENE SEVİNDİM. SEVGİLERİMLE.

      Sil
  19. İyiki ben hem yaz hem kış varım yoksa seb benide dondurucuya atardın:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet atardım tabi hiç bayatlama taze kal diye. ama sen zaten hiç bayatlamazsın ki hep tazesin ve ben seni, ilk gün kü kadar çoook seviyorum..Öptüm zarif kuğum..

      Sil
  20. aa unuttumm bide kocamannnnnnnnnnn öptümm:))

    YanıtlaSil
  21. hiç bir şey yapılmadı bu yıl bizde...

    doldurmuşsun sen,
    o nasıl bir hiza,
    nasıl bir intizam...
    şapkamı çıkardım gidiyorum:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cep aynam ben çok yaptım bize gelebilirsin:))Sevgilerimle ve teşekkürlerimle..

      Sil
  22. Bu kış sizdeyim:)
    Afiyet olsun şimdiden dondurucuda bile canı çeker mi insanın? çekiyo işte:)) Allah bereket versin yerken heeepsi şifa olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim tatlım. Bezelyem çok az bir o eğsiğim kaldı diye üzülmekteyim..

      Sil
  23. Ben geldim gülüm yoğun koşturmanın ardından senden başladım.
    Aman Allahım dedim neler oluyor gülüm gerçekten doldurmuşsun maşallah sana
    Ben senden alır pişiririm artık:)))
    şaka bi yana ellerine sağlık asıl ben sana komşu olmalıymışım ikimiz birbirimizi tamamlarmışız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Ayşem ya biz komşu olmalıymışız. İlerde inşallah:)) Sevgilerimle..

      Sil
    2. Ve tabiki teşekkür ederim güzel yorumuna...

      Sil
  24. Çook iştah açıcı olmuş canım. Afiyet bal olsun :) Bu arada Aslı'dan haberin var mı ablacım ?? Merak ettim onu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol Ahum.:)) gel beraber olsun. Hayır kuzum ya Aslı ve Zeynep kayboldular. Defalarca girip son yazılarına tekrar tekrar mesaj bıraktım dönmediler. Aslının kardeşi nasıl oldu ki. Ya Zeynep tatile gitti geldi sonra yine yok oldu. Erguvanlar çiçek açana kadar yoksa gelmiyecek mi ki?..

      Habersiz yok olmaları insanı telaşlandırıyorlar..

      Sil
  25. Canım ne de güzel düşünmüşsün, annem hiç yapmaz böyle tadı kaçıyor diye, ben evlenirsem yapar mıyım bilmem :)
    Afiyet olsunnn

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yap hiç tadı kaçmıyor kuralına uyarsan. Dondurucudan çıkarır çıkarmaz çözülmesini beklemeden pişirip kullanman şartı ile. Öyle yaparsan taze gibi oluyorlar..Sevgilerimle.

      Sil
  26. Ellerine sağlık, bu kış genellikle sendeyiz o zaman :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız beni mutlu ediyor.. Ziyaretiniz için teşekkürlerimle. Sevgilerimle..