20 Eylül 2012

İŞTE O DÜNLER, GEÇMİŞTE KALAN GÜNLER.. -32




BÜYÜLÜ ELMA.. -32





Tüm bebek eşyalarının paketlenmesi bitti. O anda yanımızda kimler vardı, kimlerin yardımı ile Karşıyaka'ya götürdük bohçaları?.
Tek seferde mi götürdük, yoksa işi bitenleri ara ara götürmüş müydük?. Hatırlamıyorum..



Sahil yolunu, 1737 no'lu uzun sokağın hangi tarafında zarif beyefendi ve hanımefendinin konağının bulunduğunu, akşam sefalarının ne zaman açtığını ne zaman uykuya daldığını biliyorum. Sokağın üstünde iki tarafta da yer alan okulları görmenin, varmakla eşdeğer bir mesafe olduğunu ise artık kestirebiliyorum..



Ablamda kaç gün kaldık hatırlamıyorum. Fazla değildi her halde. Bir gece büyük hareketlilik yaşandı evde. Misafir odasındaki eşyaların bir çoğu oturma odasına taşındı. Oturma odasından misafir odasına ise bir masa. Bak bunu hatırlıyorum. Ne anlamı varsa?.

Uyandığımda, tülünün üstüne serilmiş ince bir şilteden yatağın üstünde olduğum dün gibi aklımda. 






Tülünün, siyah ve boz(toprak rengi) kalın çizgi ve karelerden oluşan deseni, yumuşacık tüylerinin şilteden sarkan ayaklarıma değmesi ile içimde uyandırdığı gıdıklanma hissi de aklımda..

Misafir odasının yatak odasına bakan penceresi ve perdesi sıkı sıkı kapalı. Ee bu odanın arka duvarındaki tavana yakın aydınlatma penceresi de çivilenmiş açılmıyor, düşünün siz odanın loşluğunu. Tam uyumalık..

Ama ben uyandım. Aynı yatakta yatan Işıl ve Sevda'yı hatırlıyorum, Necmi'de var mıydı onu hatırlayamıyorum. Hediye teyzemin torunları, yani annemin en sevdiği yeğeni Aysun teyzenin çocukları..


İnternette buldum resmini ve bu flu resimden bile hemen tanıdım. Sen Işıl'sın. Gerçi Sevda'da senin gibi kızıl saçlıydı ama bence sen Işıl'sın. Galiba bu günkü halin alttaki gibi. Onuda internette buldum..

Yoksa yanılıyor muyum, Sevda'mısın?..
İkinizden bir..

Annemin en sevdiği dedim ama Aysun teyzeyi herkes çok severdi..Eşi, komşuları, ablası, herkes. herkes çok severdi onu. O da en çok Zeki Müren'i. :))

Yatak odasından çıkmamız yasak galiba. Kapı açılmıyor çünkü..Dışarıdan sesler geliyor. Misafir odasından, mutfaktan.. Fısıldaşmalar, konuşmalar, iniltiler, ayak sesleri..

*göründü, göründü,
*geliyor, geliyor, ha gayret kızım, ıkın, it...

Tiz bir çığlık,
*anammm...

Ne oluyor ya?. Kim bağırıyor?. Ablam mı o bağıran?. Kim geliyor?.

Bir çığlık daha..

Annemin ağlama sesi:
*Oh çok şükür yarabbim. Kurtuldu kızım..

Bu kez daha cırlak, ne olduğu anlamsız incecik bir ses daha..

*Prensimiz oldu, koç gibi bir delikanlı..
*Oy oy ne tatlı bir bebek..

Ablamın Prensi oldu. Bende Kral babamın Prensesi olduğuma göre anneme kim kaldı.. Yada o kim ki?.

Ona; büyülü elmayı veren kraliçelik tacı kaldı!!!..
   



Kraliçe bana elma verdiğinde, ben yersem ve de ölürsem, camdan tabuta koyduklarında beni kim öpüp diriltecek?



Bebek Prens mi?. 
Zannetmem. Ablam asla izin vermez..



24 yorum:

  1. Evde yapılan bir doğumu bende yaşadım.Teyzeme misafir gitmiştik,o da sabah vakti evde doğum yaptı.İyi ki de doğurmuş,o bebek şimdi en sevdiğim yeğenim.Çok iyi bir Eczacı oldu.Yazının devamını bekliyorum.Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Nilgüncüm. Yeğenine de allahcc uzun ömür versin. sevgilerimle..

      Sil
  2. Vuslatım, kalbimi ısıtmaya geliyorum ben galiba buraya :) Bitmeyecek olan bir roman gibi okuyorum seni...Herkesin sevdiği bir teyze varmış ya... Ona takıldım okurken. Acaba Adile Naşit gibi miydi dedim... Artık öyle teyzeler yok...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim hiç adile teyze gibi sevecen bir teyzem olmadı. annemin ablası hediye teyzede çok yakın değildi. Eh kandaş değilmişiz zaten. Kızı da teyze katagorisine girermi girerse onu severdim. öz teyzem oda mesafeli.. neyse benim işler karışık.. Kendi teyzeliğime gelince söyletmen beni ağlatman beni aynalar..

      Sil
  3. hatırladığın ayrıntılar müthiş vuslatım,
    bu arada bugünkü postum sen de kötü anıları çağrıştırdı,
    üzgünüm:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ya Cep Aynam bazen ben bile nasıl bu kadar ayrıntılı hatırlıyorum diye kendi kendimi sorguluyorum. Ama yazmaya başlayınca hangi olayı anlatacak isem o olaya dair ayrıntılar gözlerimin önünde dansa başlıyorlar..Sevgilerimle...

      Sil
  4. ya çok güzel anlatmışsın...
    devamını bekliyorum canım ablam...
    yüreğine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SEN İSTERSİN BEN YAZMAZ MIYIM ŞİRİNİM:))SEVGİLERİMLE..

      Sil
  5. Anıların ayak izleri bazen okşuyor düşüncelerimizi..
    Ne güzel hatırlıyorsun, bende sen yerine geçip okurken yaşıyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim nur salkımım. Düşününce hatırlıyorum işin garibi renk ve desenleri bile hatırladığım oluyor..Sevgilerimle tatlım..

      Sil
  6. Ben de geldim dünyana :) Yer vardır inşallah bana:)
    Kucak dolusu sevgiler, sevmeye geldim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlım hoş geldin sefa getirdin. beni sev emi çok sev:))

      Sil
  7. çok güzel yazmışsın ellerine sağlık bayıldım roman okudum sanki:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğendiğine çok sevindim canım. sevgilerimle..

      Sil
  8. benim de adile teyze gibi bir teyzem vardi.omru bol olsun hala ayni tatlilikta,muhabbette.sevgiler onada sanada canim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol tatlım. benden de sana sevgiler..Öptüm seni.

      Sil
  9. ayrıntıları ve hatıraların ayak izlerini nede güzel hatırlayıp yansıtıyorsun ablacım :)
    o tatlı kızı biri uyandıracak ben eminim :)öpüyorum, bekliyorum ne yüzsüzüm hep yaz diyorum ama affediver :)

    YanıtlaSil
  10. Sen yaz dedikçe yazıyorum ve hatırlıyorum ne güzel teşvik ediyorsun işte beni. canım güzler yüzlüm gülen gözlüm..ss

    YanıtlaSil
  11. pes valla bu kadar hatırlaman.
    elbette daha çok yaz ve sadece anılarını bile yazsan yeter kii.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birşey beni tetikliyor ama ne bilmiyorum en ince ayrıntıya kadar hatırlıyorum bazen..bende kendime şaşırıyorum:))

      Sil
  12. Hafızan çok iyiymiş, özellikle de görsel hafızan. Ne güzel hatırlıyorsun, ama hatırlamak sana iyi geliyor mu bir de onu bilmem lazım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geliyor hatırlayıp yazmak ve yıllarca üzülmek yerine anlatıp rahatlamak güzel. Teşekkürler yorumuna. Sevgilerimle.

      Sil

Yorumlarınız beni mutlu ediyor.. Ziyaretiniz için teşekkürlerimle. Sevgilerimle..