07 Eylül 2012

BUZDOLABIMI GEZGİN RUHUMLA SÜSLEDİM...






Ruhlarımız buzdolabı süsü değil ki... ( Sade ve Derin/Deeptone )

Gezgin ruhumu buzdolabına magnetledim..!!?

Gezmeyi, yeni yepyeni yerler keşfetmeyi, bazen bir duvar dibine çökmeyi, bazen bir tarlada tazı gibi sekmeyi seviyorum..

Farklı ülkeler, farklı kültürler. Mimari farklı, yaşam anlayışı farklı.. Farklılıklar, her insana başka şekilde değer, başka şekilde etkiler.. 

Dünya o kadar büyük ki..
O kadar çok gezilecek yer var ki..
O kadar çok yer var keşfedilecek, öğrenilecek, gördüklerini hayallerine mekan edecek.


Dünya bir kitaptır, gezmeyenler sadece bir sayfasını okur (st augustine). Bu kitabı okumaya karar verebilmek öncelikle başarmamız gereken ilk ve en önemli engeldir. İkinci engel ise yerleşik düzenimizi bozmayı göze alabilecek kadar cesurmuyuz?. Bu iki engeli aştık mı: Franz Kafka'nın dediği gibi 'bir noktadan sonra geriye dönüş yoktur. İşte varılması gereken yer o noktadır' gezinin sonuna varmak gerekmez. Önemli olan başlamak.. Başlamak, başka türlü bir şey..

   BAŞKA TÜRLÜ BİR ŞEY
başka türlü bir şey benim istediğim
ne ağaca benzer, ne de buluta
burası gibi değil gideceğim memleket
denizi ayrı deniz,
havası ayrı hava..

bir başka yolculuk dalından düşmek yere
yaşadığından uzun

bir tatlı yolculuk dalından inmek yere
ağacın yüksekliğince
dalın yüksekliğince rüzgarda
ve bir yeni ömür
vardığın çimen yeşilliğince

nerde gördüklerim
nerde o beklediğim
rengi başka
tadı başka.. 

Yazar : CAN YÜCEL 

Hep imrenmişimdir, üstlerinde bir kot pantolon ve oduncu gömlek, ayaklarında rahat bir spor ayakkabı veya bot. Sırtında kocaman bir çanta, içinde uyku tulumu, kaygısızca sadece kendi için, ruhunu, duygularını, hayallerini beslemek için gezen kişilere..

Sadece doymak için yada yola devam edebilmek için para harcamak ve biriktirdikleri anıları fotoğraf karelerinde ölümsüzleştirmek müthiş bir keyif..






Birçok ülkeden anılar...

Burada Çanakkale'm ve başka bir ülke..


Burada sadece 3 ülkeden magnet var.

Ben gezgin ruhumu, buzdolabına süs ettim. Şimdilik bu kadar yer gezebildim.

Ve gitmek istediğim tüm yerler için Hz.Mevlana'mdan bir söz ezberledim:


Her gün bir yerden bir yere göçmek ne iyi,

Her gün biryere konmak ne güzel,

Bulanmadan, donmadan akmak ne hoş.

Dünle beraber gitti cancağızım, ne kadar söz varsa düne ait

Şimdi yeni şeyler söylemek lazım.



Ve yeni bir yerlere gitmek.

Yeni yerlerin sana nasıl değdiğini hissetmek..




34 yorum:

  1. ne güzel olmuş, benim de böyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım.hem gez hem topla..Sevgilerimle..

      Sil
  2. En sevdiğim bölüm magnetler:)) çok hoş ve anı dolu..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bENDE ÇOK SEVERİM CANIM. hER GİTTİĞİM YERDEN ALMAYA ÇALIŞIYORUM..sEVGİLER..

      Sil
  3. Benim de buzdolabım gittiğim yerlerin magnetleriyle dolu :)
    Henüz yurt dışı yok ama ilerde belki oda olur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İNŞALLAH NUR SALKIMIM. iNŞALLAH HER İSTEDİĞİN YERE GİDERSİN..

      Sil
  4. Hemen eğilip dolabıma baktım:))
    benim dolabımda magnetten çok
    resim var sanki fotoğraf panosu:))
    birde faturalar var:)))
    öptüm canım yağmur yüreklim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. OLSUN SİYAH KUĞUM ZARİF KUĞUM MAGNET YOKSA FOTOGRAFLAR VARMIŞYA. BİRGÜN BELKİ ÇOK GÜZEL BİR FOTOĞRAFIDA BENİ HATIRLAR KOYARSIN DOLABINA GÜZEL BİR SONBAHAR RESMİ. SENİ ÇOK ÖPTÜM..

      Sil
  5. bende gittiğim yerlerden magnet alıp buzdolabıma yapıştırıyorum :))
    gezmek bir yerleri keşfetmek gerçekten çok keyifli...
    özellikli tarih kokan yerleri ve geçmişi olan yerleri çok seviyorum...
    kocaman öptüm ablam...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tATLIM GÜZEL ANILAR OLUYOR DEĞİLMİ HER AN GÖZÜNÜN ÖNÜNDE..ÖPTÜM SENİ..

      Sil
  6. bende yeni basladim magnet toplamaya.bukadar gezdikten sonra anca aklim basima geldi.seninkilerde cok guzelmis.gezmek yemek,mutlu olmak icin yasiyalim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EVET YAAA KİMSEYİ KIRMADAN ÜZMEDEN YEMEK GEZMEK VE MUTLU OLMAK İÇİN TAŞIYALIM. SEVGİLERİMLE..

      Sil
  7. çok iyi fikir..hem de güzel bir anı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EVET TATLIM HEP GÖZÜNÜN ÖNÜNDE SIKILDIKÇA BAK TATİL YAPTIĞINI GEZDİĞİNİ FARZET..SEVGİLERİMLE..

      Sil
  8. ihihihi ha haaa çok güldüm kiiii.
    :)
    ama sen pek gezentiymişsiiiin.
    :)
    bi de, kafkaaaaa. adamııım.
    :)
    bi de, ben öle geziyom işte, bütün gezilerimde en fazla bir sırt çantası, hatta onu bile almam. öle giderim işte, gittiğim yerde diş fırçası, şort filan alır, dönerken atarım. bütün dünyam zaten bir valize bile sığmaz.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EVET YAA DAHA ORADA ALMAYI UNUTTUĞUM YADA ALIPDA BAŞKALARINA VERDİĞİM NİCE RUH SÜSLERİM VARDI Kİ:))) GEÇEKTEN İYİ GEZDİK..aVRUPAYI...ŞİMDİDE BORÇ PAÇALARDAN AKIYO.İKİ YIL ÖDE DUR:(((

      Demiştim sana benim çok buzdolabı süsüm var diye ki:))

      Valizmi!!!
      ben sığarmıyım ki..?

      Sil
  9. benimde buzdolabım gezdiğim gördüğüm yerler ve anılarla doludur,nereye gitsem mutlaka magnet alırım,her ne kadar çoğu kısa zamanda kırılıp dökülse de hiç vazgeçmedim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Al tatlım güzel bir alışkanlık oluyor.. Sevgilerimle..

      Sil
  10. Canım beraber gezelim iki arkadaş kafa kafaya verelim seninle ne güzel olur dostum benim. şirde kendimi buldum mevlana h.z. sözüde çok manidar.
    Gönül kapılarını açmışsın oradan girmesini bilene ne mutlu.:)))

    Vuslatçım sorun var canım nacizhane cevaplıyayım.
    Turunç portakal ve mürdümde kirece yatarmı demişsin???

    Turunç ve portakalın cinsine göre yatar yani eriyen cinstense tabi yatırmak gerekir erimezze gerek yok canım.

    Erikte isteğe göre kayısı gibi kirece yatar.

    Ayrıca patlıcan, balkabağı, amasya elması, beyaz kiraz v.s. bunun gibi sepze ve meyvelerde yatar.Haa aklıma yeni geldi değişik lezzet arayanlara domates reçelide yatar.

    Saygı ve sevginin en güzeli hepimize olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayşe'm Hz.Mevlana benim sözlerini severek değer vererek okuduğum bir yüce değer. Gezmek senle gezmekten büyük keyif alırdım keşke olsa.. Ve suruma cevaplamışsın. Çok teşekkür ederim..Sevgilerimle canım..

      Sil
  11. Merhabalar :)) ben yine geldim...
    Buzdolabın seyahatname gibi pek bir şirin...
    neden izleyicin olmakta geç kaldığıma gelince bağlantını bulamamıştım...
    izleyicim olduğun için ben de sevinçliyim... bu arada bilirsin ilkler unutulmaz :))
    Can Yücel'in bu şiirinide zaman zaman insan sindire sindire okumalı...
    Teşekkürler...
    Güzel ve mutlu geziler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım benim teşekkürler sık sık görüşmek üzere .sevgilerimle..

      Sil
  12. nice gezmeler diliyorum vuslatcığım,
    o sırt çantalı plansız gezme benim de "ölmeden önce yapılmalı"listemde,
    bakalım yapılabilecek mi?:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah yaparsın cepaynam. Ve gezdiğin terleri paylaşırsın bizlerle..Sevgilerimle..

      Sil
  13. bende durum ayını bi sürü bi sürü var :)
    magnetlerin kat ve kat artsın inşallah diyim sen anla ablacım :)
    ruhunu buzdolabı süsü yapmak iyi fikir diyorsun yani hihihi :)
    öpüyorum kocaman,Mevlana'nın dediği gibi şimdi yeni şeyler söylemek lazım seni seviyorum ablacım ayy bu yeni değil ama etkisi şüphesiz dimi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ya gülen yüzlüm etkisi süper. Magnetleri birlikte çoğaltalımmı? el ele verelim birlikte gezelim..Öptüm seni..

      Sil
  14. Canım izninle yorumu yayınlamak istiyorum
    istediğim şeyi yapmşsın aslında olurmu ? cevabı oraya yazmak istiyorum yada sadece yorumu tekrara yolla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tatmam tatlım..yayınlamak istiyorsan yayımla. öptüm seni..

      Sil
  15. Merhabalar,

    Ne güzel!.. Sağlıklı, huzurlu, barış, kardeşlik ve hoşgörü içinde dünyayı gezmek ve mutlu olmak herkesin hakkıdır. Ama bu hakkı, şu veya bu nedenle kısıtlanmış ya da elinden alınmış insanlara da sabır ve metanet diliyorum.

    Güzel bir paylaşımdı. Teşekkürlerimi sunarım. Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BENDE GÜZEL YORUMUNUZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM RECEP BEY. SAYGILARIMLA..

      Sil
  16. Ohh ne güzel, bende fotoğraf makinem ile gezmeyi severim =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. GEZMEYİ KİM SEVMEZ İLKNURCUM. HEP GEZERİZ İNŞALLAH:))

      Sil
  17. Bizim buzdolabımız da aynı durumda :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız beni mutlu ediyor.. Ziyaretiniz için teşekkürlerimle. Sevgilerimle..