07 Aralık 2012

İŞTE O DÜNLER, GEÇMİŞTE KALAN GÜNLER.. -38

HATIRALARIN AYAK İZİ
Bölüm 3


Puzzle'da boşluklar var (bir).. -38




Puzzle'ı bilirsiniz.
Parçaları yanlış yere koyarsanız, bütünün ahengi bozulur.
Parçalardan bir veya birkaç tanesini kaybederseniz de, yerinde boşluk..

Kaybettiğiniz parçayı bulduğunuzda ise ya bir yeri kopmuştur, yada sonradan monte eğreti durmuştur.
**

Yanlızdım sabahın bir saatinde, bir ben vardım balkonda, birde kumrular ve serçeler. Cadde ıslaktı, kaldırımdaki eğriliklere yağmur sularından birikintiler olmuştu. Birikmiş yağmur suları ve etrafında hareler..

Yanlızdım..

'Yanımda kimse olmadığından değil yalnızlığım,
Yanlız olduğumu söyleyeceğim kimse olmadığından,
Yanlızım ben.' Hz.Mevlana..

Yanlızken ellerimi semaya açıp, ahenk dolu bir sesi dinledim. Geriye, geriye taa geriye gittim.

Birde bu sabahın sesini dinledim. Yarabbim şükürler olsun sana, sonunda mutlu olabilmeyi nasip ettin bana..

Benden geriye gittim o gece, geçmişi düşündüm sessizce..

Her anı kafamda sıraladım, sıraladıklarımı yazdım rahatladım!.

Yinede beynimde kalan parçalar var hala.. Hangi sırada yazmalıydım, hatırlayamadım..

Geriye dönüp yerleştirsem eğreti duruyor. Bundan sonra yazacaklarımın arasına yerleştirirsem de ahenk bozuluyor.

Kaybettim desem, diyemiyorum..Hatırladığım hiçbir görüntüyü beynimden anlatmamışsam silemiyorum.



Puzzle yapmak zor iş. Taa uzak diyarların, uzak zamanlarında kalan hatıraları sıralamak daha da zor..

Bazen öyle oluyor ki, kendime şaşıyorum. Sanki o anı yaşıyorum. Sanki o yaştayım.. Sanki oradayım. Sanki aradan yıllar geçmemiş gibi. Evet öyle bir an oluyor ki, çok çok önemsiz bir ayrıntı bile geliveriyor gözlerimin önüne. Hatırlanmış, en incesinden öteberi detaylar.. 

Hiçbir bağlantısı olmayan görüntüler de var hatırımda. Kopmuş bir film şeridinin, bazen bir sahnesi, bazen birçok, bazende olayın tamamı canlanıyor gözlerimin önünde.

Ve bazen, hiç bir şey yok kafamda. 
Bir boşluk. 
Bir hiçlik. 
O olayın başı neydi, ne zamandı diye düşünürken, karşımdaki koca bir kara delik. 

Birbirine karışmış ayak izleri, bazıları silinmiş gitmiş besbelli..





Hatırlamayı Unuttuğum, Depoda Kalan Anılar..


Kış mıydı, yaz mıydı?..
Yoksa baharların birinden, bir akşam mıydı?.
Ne zaman yaşandı bu anı..Unutmuşum!!

Sokak kapımızın yanındaki küçük oturma odasındayız. Ablam ve annem (demek ki ablam evlenmeden önce, çünkü Melih'i hatırlamıyorum) karşımızdaki evde oturan Havanım teyzelere gidecekler. Biz; yani babam ve ben niye onlarla geçmedik karşıya hatırlamıyorum. Ablam ve annem gittiler. Nermin'in kapıyı kapattığını duydum.

Babamın o akşam, üstündeki kazağı bile hatırlıyorum. Kareli bir gömleğin üzerinde saç örgüsü modeli ile örülmüş, kahverengi bir yelek. 

Bu yeleğe benzer.
     
Babamın kucağına oturdum. Çok seyrelmiş saçları ile oynadım. Bıyıklarını, kalın kaşlarını taradım. Bir yandan da konuşuyoruz. Konuşma bu yöne nasıl gitti hatırlamıyorum bile:

*yaramazlık mı yapmıyorsun?. Anneni üzüyormusun?.
*ben yaramaz değilim ki baba. Ama annem bana hep kızıyor.
*ya!! Peki niye?.
*bilmem kızıyor işte. Beni sinemaya götürürmüsün diyorum kızıyor. Peynir yemiyorum kızıyor. Sabunluğuda ben kırmıyorum zaten (çok yakında anlatacağım), vs..

Ben şikayet ediyorum, gündüzleri beni dövdüğünden, en küçük hatamda kulağımı çekip, kollarımı cimciklediğinden, ablamı daha çok sevdiğinden, beni hiç sevmediğinden, sıçanlardan korktuğumdan.... ha bire anlatıyorum, anlatıyorummm. Anlatmak denmez buna, çocuk aklı fırsat bulmuşken şikayet ediyorum durmadan..

Pencerenin kalındı perdesi. Yinede dışarıdan camın altından usulca süzülen gölgeyi fark ettim. Hemen sustum. Dışarının sessizliğine kulak kabarttım..Kalbim deli gibi çarpıyor. Oysa Nermin açmıştı kapıyı. Annemler girmişti içeri. Bu kim ki?. Ablam tabii ki :(

Ah, ah ben ne yaptım..
Sonuçlarını düşünemeyecek kadar aptalım..

Hadi bizde gidelim dedi babam. Yada ben mi istedim gitmeyi?..Suç bastırır gibi.

Acaba; orada babamla hiç konuşmamış gibi yaparsak dahamı rahat hissederim kendimi.

Anneyi, ablayı şikayet etmek kötü bir şey. Ama bir annenin de küçük bir çocuğu en ufak bir yaramazlıkta dövmesi doğrumu ki?. Kocaman ablanın minik kardeşini bu kadar dışlaması..Hele hele gizlice dinlemesi.

Hatırlıyorum.. Hemde çok net hatırlıyorum. Karşıya geçtiğimizde, gerilmiş ama kabahatini biliyoruz diyen yüzler. Annem, ablam, Havanım teyze. Her biri ayrı manada baktı.

Küçüğüm, belkide oldukça küçük. Ama çok erken öğrendim bakışların dilini:

Annem, sana göstereceğim diyor..

Ablam, söylediğin her şeyi duydum, duyurdum.

Havanım teyze, yazık sana diyerek bakıyor, biraz da cezayı hak ettin ama! der gibi.

Nermin, nerede kaldın, niye demin gelmedin. Haydi oyun oynayacağız gibi..

Hamdi bey amca, oo hoş geldin komşum, kadınlar fısırdaşıp duruyor, sıkıldım.

Babam, hem hoş bulduk der gibi. Hemde çocuğumu ezmeyin, ezdirmem, ezdiğinizi duyduğumda da bende sizi ezerim gibi..

Ben, ben ya ben:

Ben suçlu gibi..
Yaramazlık yapmış gibi.
Hiç bir şey olmamış gibi.
Oh olsun, anlattım işte babama canımı nasıl yaktığınızı der gibi.
Babam beni korur gibi.
Ya koruyamazsa gibi..
Lütfen ikide bir dövmeyin, cimciklemeyin, bağırıp çağırmayın gibi..

Eyvahlar olsun gibi,
Yarın tenimin rengi kızaracak gibi..
Hem azara, hem sopaya doyacak gibi..

Tam bu kadar değilse de, bacaklarım, popom, kollarımdaki cimcik morluklarım böyle olurdu. Aslında ne kadar canımı yaktığını bilmeden, hırsından vururdu. Sinirine hakim olamadığından.  Sonra aklına bile gelmezdi canımın, ruhumun acısı. Çünkü o çok meşguldü. Pişecek yemeği, Okunacak sipariş hatimi, İşlenecek kasnak işi, Düşünecek, sevecek, yanında olmadığında özleyecek BEHİRE'si.

     

Bir leylek tanıyorum..

Yeşil kanatları ile yanıp sönen..

Bembeyaz köpükler, duyun sesimi. Söyleyin leyleğe dileğimi.

Yalvarıyorum yarın beni başka bacaya bırakın..

Mesela, şapkalı amca ile örtülü teyzenin evine..

Yada dağlara, kırlara, ormanlara, annemden çok uzaklara..

En sevdiğim Yap-Boz.
Bir kız, güzel bir klübe, leylek, ağaçlar..
Ve burada Mutluluk var..



41 yorum:

  1. Çok güzel yazıyorsun,Her yazını okurken,bir sele kapılıp giderken buluyorum kendimi..Sevgilerimi gönderdim.

    YanıtlaSil
  2. Sağol Nilgüncüm. Yaşanmışlıklarla duygular birleşince böyle çıkıyor ortaya işte.. İyi hafta sonları arkadaşım..Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  3. Puzzle'nin parçaları bir araya gelince neler çıkıyor dimi Vuslatım :(
    Sabunluk hikayesini de okumak istiyorum ama bir yandan da korkuyorum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslı'm canım..Benim puzzle resmim de biraz hüzün olsada, sonrası mutlu mesut.. Masalların sonundaki Gökten düşen 3 elmanın birini kaptım ben..

      Sevgilerimle canım benim. Sevgilerimle.

      Sil
  4. resimli anlatımını çok seviyorum ablam...
    daha bi anlaşılır oluyor herşey :))
    yüreğine sağlık...
    çok öptüm ablam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene çok sevindim. Canım benim..Bende çok öptüm seni..

      Sil
  5. allam annen seni böle mi dövüyordu ne cahilmiş. uff ya yazık.
    insanların dilini evet çözmüşsün çabuk.
    :)
    hatırlamasanaaa şunları.
    :)
    anılarımız hep eksiktir ki.
    :)
    doğru hatırlamanın olanağı yok.
    unutmak iyidir bi de.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ya deep. Benim sırtımdan ziyade, biraz daha aşağılar ve kollarımla saçlarım hasar görüyordu..Hatırlamaz isem olmaz ki:))
      evet bendede eksiklikler çok ki..
      Yazacağım rahatlayacağım ve unatacağım inşallah..

      Sevgiler, iyi hafta sonları deep'im..

      Sil
  6. Dayak yediğin zaman, zarar gören sadece tenin,cildin,kemiklerindi..
    Böyle güzel bir ruhu incitememiştir hiç kimse..
    Onlar sana zarar verdiğini sandılar,
    oysa o zorlu günler üç elmadan birini kapman için
    ödediğin bedeldi!..

    Sevgilerimle canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım çok teşekkür ederim bu güzel yorumuna.. İyi hafta sonları..Elmamdan bir ısırık istermisin.. Paylaşırım seninle..

      Sil
  7. Yanılmıyorsam okunacak duadan bahsettiniz. Hem dua, hem dayak yani işkence oluyor mu? Özür dilerim müslümanlık oysa eğer ben müslüman değilim. Ben bunları duydukça ve bugünkü başta Deniz feneri olayı olmak üzere entrikaları okuyunca müslümanlıktan soğuyorum. Yazınız gene çok duygulandırdı ve de hırslandırdı beni.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim İlhan bey annem(anne bildiğim) bir türlü benimde çocuk olduğumu kabullenemedi bilemedi. Eğer bana çocuk muammelesi yapsa idi yaralar derinleşmiyecek yaramazlık denip geçecekti.. Ama o çocuğu olarak sadece ablamı gördü..Herneyse. Yorumunuz için teşekkürler.. Ve Günaydın. İyi haftalar..

      Sil
  8. Canim Vuslatim ya her yazdigini okudugumda urperiyorum, kotu cocukluk hatiralari, sen yazdikca yerini hep mutluluga birakir umarim..Onemli olan o eskilerde kalmisi degil simdiki mutlulugu dusunmek daha cok..ama bazen olmuyor galiba..sarildim sana simsicak:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim, bazen başımı alıp bahçesinde gezdiğim dostum:) teşekkür ederim güzel yorumuna. Sıcaklığınla ısındım. Bende sarıldım sana..

      Sil
    2. Ve iyi mutlu haftalar canımsın...

      Sil
  9. Okurken bile insanın içini sızlatan bu anları yaşamak ne acı.. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Demi Penelopem. Neyseki şimdi sadece anlatıyorum. Herşey geçmişte kaldı..İyi haftalar kuzum..

      Sil
  10. okurken içim acıdı vuslatcığım :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim. Geçtiii gitti çok şükür..Canım benim..İyi haftalar dilerim..

      Sil
  11. Yapbozun parçalarının tamamlanmasını merakla bekliyorum. Ne oldu, tüm gerçeği ne zaman öğrendi o küçük kız:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ya öğrensin artık değilmi..:)) Sevda'm iyi haftalar..

      Sil
  12. bu sefer bilerek atladın galiba dünkü yazımı, fark edecek miyim diye.
    :)
    anılar öyle, yazdığım gibi, ama senin annenle ilgili fiziksel anıların gerçek tabii ki. büyüyünce annenle konuştun mu bu konuda. dövmesinin ne kadar yanlış olduğunu gördü mü, anladı mı, büyüyünce senden özür diledi mi.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep:)))Özür mü. Güldürme beni..

      İyi haftalar dilerim..Kuzum..

      Sil
  13. Hatıralar olmasa insan içi boş bir kasnaktan başka bir şeye benzemezdi, iyisi kötüsü ile onlar bizim hayatımız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Sevgili Bolat.. İyisi ile kötüsü ile bizim hayatımız.. İyi haftalar dilerim..

      Sil
  14. ah...vuslatım:(((((
    ne yazık,
    ne yazık...
    bir anlamı olmuşmudur
    bunca eziyet edenin indirdiği hatimlerin?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allahcc bilir Cepaynam..Belki daha canavar üvey analar vardır ama benimki benim kalbimi kırdı..:((

      İyi haftalar canım benim.. Sevgilerimle..

      Sil
  15. Merhaba, hüzünlü yaşanmış hikayenizi üzülerek okudum.
    Sayfanızı yeni tesadüf buldum. Her birimizin içerik olarak birbirinden ayrı, görünüş olarak benzeyen türden. Önemli olan yaşadıklarımızdan çıkarılan dersler.
    Sizi izlemeye aldım. Sizi de sayfama beklerim.
    sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günaydın..Hoşgeldiniz..Teşekkür ederim güzel yorumunuza..İyi haftalar dilerim..

      Sil
  16. Ablam bana ben çok sık uğrayamıyorum diye kızmıyordur inşallah...
    Valla şartlar yüzünden ama... Yapmam gereken o kadar çok şey var ki... Arta kalan azıcık vaktimi de kitap okuyarak geçirmek isteyince bloga hiç vakit kalmıyor =( Azıcık vakit bulursam kendime yazıyorum.
    Ama hemen hızlı hızlı okudum yazılarını... Yine mükemmelsin. Hepsi çok güzel. Yüreğine sağlık!
    Hatıralar olmasa insanın düşününce gülümseyebileceği, gülümserken ağlayabileceği bir şeyi olur muydu? Onlarla varız galiba...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İpeğim, çilek kokulu kuzum sen keyfine bak..Ben vakit buldukça uğrayacağını bilyorum ya .. Oda yeter. İyi haftalar kuzucum..

      Sil
    2. Sağol ablacım sana da öptümmm =)

      Sil
  17. Anne terliği her zaman favorimdir..:)
    Şaka bir yana O kadın gerçekte anne değil sanırım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet sevgili Dönencem.. En azından bana gerçekten sevgi vermedi..İyi haftalar ablacım. Kendine çok iyi bak..

      Sil
  18. Yağmur yüreklimmmmmmmmmmmmm canımsınnSeni ,Aslıyı ve Aynuru rüyamda gördüm:)) Hayırdır inşAllah:)) Sssss

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siyah kuğum canımın içi Allahcc hayırlara çıkarsın inşallah..Bende seni çok seviyorummmmm..Hemde çok.. İyi haftalar kuzum..

      Sil
  19. Söylenecek çok kelime var belki ama ben içlerinden birini seçip alamıyorum bile..
    :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nurum, Nursalkımım geçti gitti işte.. İyi haftalar canım benim..Sevgilerimle sarıldım sana..

      Sil
  20. Bazen bir sızı düşer..
    İçten derinden..
    Nedendir,ne olduğunu bilmeden.
    Kanar bir yanınız..
    Bir hançer sokulur minik bir yüreğe..
    Ah eder,nedendir bilmez..
    Ten sızlar,beden sızlar..
    Onlar kaybolur zamanla..
    Ya yürekteki sızılar..

    İzler izler izler..
    Derindir izler yürekte..
    Hala taze durur..
    Bazen bir sine istersiniz yaslanacak...
    Yalansız bir omuz..
    Sonra üşür içinizde bir yer..
    Kanar derinden..
    Ve izler düşer gönülden..
    Bir damla yaş gözlerden..

    YanıtlaSil
  21. hadi sen hatırlayarak tekrar yaşıyor gibisin ama bize de yaşatıyorsun ablacım duygu yüklü yazılarınla buda çok güzel bişiiiii:)) öpüyorum vuslatımı çok seviyorum birde :)

    YanıtlaSil
  22. Vuslat'ım baban olanları öğrendikten sonra korudu di mi seni ? Koruyabildi... Di mi ??

    YanıtlaSil

Yorumlarınız beni mutlu ediyor.. Ziyaretiniz için teşekkürlerimle. Sevgilerimle..