04 Aralık 2012

TELKARİ BÖREK, MUTLAKA YAPMAK GEREK, TATMAK GEREK..


BAKLAVA YUFKASINDAN, TAVAYA TRANSFER..
İSTER ISPANAKLI, İSTER PEYNİRLİ. 


TELKARİ BÖREK





Malzemeler:
4 adet baklavalık yufka, 1 avuç kadar lor veya beyaz peynir veya ince kıyılmış ıspanak yaprağı, 1 tahta kaşık tereyağ, yarım çay bardağı su, peynirli iç kullanılacak ise maydanoz, tuz, karabiber. 

Yapılışı:

-Teflon tavayı yağlayıp 1 yufkanın kenarları sarkacak şekilde teflona serelim.
-Eritilmiş tereyağ ve suyu karıştıralım. Teflona yaydığımız yufkaya sürelim. 
-İkinci yufkayı serelim, üstüne yağlı su ve hazırladığımız içi koyalım.
-Üçüncü yufka ve yağlı su ile devam edelim.
-Dördüncü yufkayı koy. Kenarları üstüne kapa.
-Kısık ateşte pişir. Altı kızarınca tavanın kapağı yardımı ile çevir. Diğer tarafını kızart..

Bu börek tel, tel olduğu için, iri lokmalar halinde kesmenizi ve öyle yemenizi tavsiye ederim. 

Lezzeti mi?.. Tek kelime ile şahane..    




Afiyet olsun..

40 yorum:

  1. Böreği çok severim oldum olası..
    Buda eminim başka lezzeti olan bir çeşittir, çok güzel görünüyor zaten.
    Ellerine sağlık ablacım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nur'um canım benim gerçekten çok lezzetli oluyor. Mutlaka dene derim..Sevgilerimle..

      Sil
  2. Merhaba,şimdi hemen yapıyorum,kopya çektim.Afiyet olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yap yap Nilgüncüm. Şahane oluyor gerçekten. Afiyet olsun şimdiden...

      Sil
  3. Mmmm...ıspanaktan dolayı sanırım rengide yeşil olmuş.tava böreğini severim ama baklava yufkası ile hiç denemedim.Ellerinizr sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım bence dene. Çok güzel oluyor. İçine ne koyarsan koy. Zevkine kalmış..Sevgilerimle..

      Sil
  4. Ablacım masa hazır
    alalım böreği çayda demledi ayşen
    şöyle kız kıza sohbet ne güzel olur.
    ellerine sağlık :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Börek ve senin bugünkü köfteler.. Oh mis mis.. Yeriz karşılıklı kuzum.. Canım benim..

      Sil
  5. İyi ki bu baklavalık yufkalar çıktı diyorum, midemiz bayram ediyor. Gerçekten tadı nefis oluyor,sizin tarifte pratik...ne güzel.Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım tam 5 dakikada hazırla, 5-10 dakikada pişir, 1 dakikada ye.. Şahane şahane...Sevgilerimle..

      Sil
  6. Merhabalar,

    İsmi yabancı gelmiyor ama bir börekten daha ziyade, gümüş işleme sanatını andıran bir isim gibi hatırlıyorum. Tattığımı hiç sanmıyorum, tarifinize göre eşimle birlikte yapmayı deneyeceğiz. Elinize ve emeğinize sağlıklar dilerim.

    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru hatırlıyorsunuz Recep bey altın ve gümüş işlemeciliğidir telkari.. Bu böreği ben uydurdum yanmaz tavada adınıda böyle koydum..Ama iyiki yapmışım böyle birşey. Alışınca hem tadından hem pratikliğinden vazgeçilmesimiz oldu..
      Eşinizede selam ve sevgilerimle..

      Sil
  7. Baklava lik yufkayla ne cok sey yapiliyormus Ben hic denemedim ama bu muhtesem gorunuyor denicem ellerine saglik canim;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlım mutlaka dene. Haklı çıktığımı göreceksin.. Sevgilerimle..

      Sil
  8. Of off nefis ellerine sağlık,ucundan azıcık koparasım geldi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaaa ben sana özel yapıyorum. Acık koparmak ne demek:)) Sevgilerimle..

      Sil
  9. ay bu boregede hayri denir mi hiç ? vuslat abla olmuyor ama !!! yeni spordanda gelmistim,ama yenilmicek gibi bir yeri yok ki bu lezzizin ;))

    YanıtlaSil
  10. Ye spor yap ye spor yap ye ye ye spor yap. Benim felsefem bu...Dünyanın en güzel zevki yemek yemek:)))
    Hadi çayı kayayım atla uçağa gel.. Canım benim..

    YanıtlaSil
  11. mutlaka yapmalıyım teşekkürler tarif için :)

    YanıtlaSil
  12. Mutlaka yap canım.. Buarada hoş geldinnnn..:))

    YanıtlaSil
  13. canım ablam ben baklava yufkasından yapılan böreği çok severim :))
    çok güzzel oluyor...
    banada yolla olur mu? :))
    ellerine sağlık ablam...
    çok öptüm...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamam hemen bir tava gönderiyorum:)) canım benim..Öptüm seni.

      Sil
  14. Çok iyi değilim mutfak konusunda ve baklavalık yufkayla da hiç bişey yapmadım Vuslatım :) ama cidden nefis görünüyor. Denicem mutlaka, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle basit ve öyle kolay ki Aslım..denersen çok seversin eminim.. Bu arada bazı eski yayınlarının fotosu görünmüyor. Çok kötü..:((

      Sevgilerimle canım.

      Sil
  15. Telkari Borekmi ne ilginc ismi var..ama lezzetli oldugu belli..eee simdi ne olacak ben bunuda denemek zorunda kalacagim:))) Ellerine saglik Vuslatim..nefis olmus..garanti bitmistir:)) Sarildimm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İsmini ben uydurdum..:))) Baktım bu yufkadan 4 tane artmış. Teflonda böyle bir börek yaptım..Tel tel dökülünce adınıda telkari koydum..Oldu sana börek literatüründe yeni bir börek çeşidi..

      Canım sevgilerimle..Bende sana sarıldım..

      Sil
  16. bende bir kere denemiştim ama adının telkari olduğunu bilmiyordum,çünkü o an evde normal yufka olmadığı için baklavalık kullanmıştım,yani tamamen doğaçlamaydı :)sayende adını da öğrenmiş oldum vuslat'cım,tadını bilirim nefis olur eline sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende artan yufkam ile böreği uydurdum Reyhancım. Adını bile ben uydurdumm.. Ama tam uydu gerçekten..Sevgilerimle..

      Sil
  17. baklavalık yufka tadı daha da arttırıyor.
    ve ille de tereyağ ile:-)
    Ellerine sağlık!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepimize afiyet olsun değilmi canım:)) Olsada yesek tekrar. Sabah sabah canım istedi yine..

      Sil
  18. atlamıyorsun ki, düzenli okuyorsun.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biliyorum, ama hiç birinci okuyan olamıyorum bu ara ya:((...
      Olsun beni sık ziyater et ..İki kere üç kere...

      Sil
  19. Oyyy bayıldım ben buna:)
    Yok mu bana postalasan,şu mübarek günün akşamında:)
    Ellerine sağlık canım.
    Sağlıcakla..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım yaz adresini gelip sende yapam sıcak sıcak:))
      Öptüm seni..

      Sil
  20. hiç duymadım ama denenir çok iştahlı duruyor.
    telkari mardin de ince gümüş takılar ama onları biliyorum.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendinmi hadi gel yapayım sana..Sevgilerimle..

      Sil
  21. Sen var yaaa, herşeyinle süpersin abla yaa, ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sende süpersin kuzum...:)))
      Öptüm seni kocaman..

      Sil
  22. süper oluyor çıtır çıtır çok severim :)
    kahvaltıya geldim böreğimi kaptım :)
    akşam yemeğinede sendeyim ablacım o güzel yazılarını okumaya gelicim :)
    hem pazartesi sendromuda gitmiş olur bir nebze :))))

    YanıtlaSil

Yorumlarınız beni mutlu ediyor.. Ziyaretiniz için teşekkürlerimle. Sevgilerimle..