25 Haziran 2013

İŞTE O DÜNLER, GEÇMİŞTE KALAN GÜNLER.. -45




Ülkü İlkokulu.. -45

Burada iki ayrı sınıf var. Sınıflardan birinin öğretmeni nedense fotoda yok. Açık renk takımlı Cahide Öğretmenim. Beyaz saçlı hanım Okul Müdür(esi)ü .
Sizce hangisi benim?..
Biraz güzel, biraz çirkin, biraz zeki, biraz aptal, biraz yalnız, biraz umutsuz, biraz mahsun...Her şeyden biraz, sevgiden çok isteyen.
İlk İlkokul fotoğrafım ve ben çok güzel çıkmışım. Hangisi benim?.


Geçen yıl gelmiştim bu okula. Şimdi hatırladım işte. Kayıt yapmadan almış beni Müdür bey. Hani demiş, uyum sağlarsa yaparız bir şeyler, yok olmazsa yaşı tutmuyor zaten, alır götürürsünüz.

Uyum sağlayamamışım!. 

Yaşı  küçük ama okuyup yazıyor bu çocuk. Biz diğerlerine çizgi öğretirken sıkılıyor, sağındaki solundaki çocukların yapamadıklarını alıp yapıyor demiş öğretmen. Tabi bu durumda kaydımı yapmadılar.

İşte şimdi birinci sınıftayım. Ben Sakarya İlkokuluna gitmek istiyordum, Ülkü İlkokuluna yazdırdılar maalesef. Sakarya İlk okulu, 1.Beyler sokağına giderken, benim en sevdiğim yere yani 'Konak Çocuk Kütüphanesi'ne bitişik. Okuldan çıkınca ne güzel kütüphanenin bahçesini seyrederdim. Kim bilir içeri bile girerdim belki.. Olmadı.

Cahide öğretmenin sınıfına düştüm. Güler yüzlü, annem kadar olmasa da diğer öğretmenlere göre biraz yaşlı.. Daha genç öğretmenler var mıydı, yada daha güzeller..Evet ama hayır yoktu. Benim öğretmenim en birinciydi. Başımı okşuyordu. Sesi yumuşacıktı. Bal gibiydi yani. 

Bal öğretmenim benim..

Sıra olmayı öğrendik..Daha doğrusu nerede sıraya gireceğimizi. Nasıl hiza olacağımızı. Bayrak çeken çocukların kaçıncı sınıftan olduğunu, İstiklal Marşımızın ve Andımızın ne zaman okunacağını.

Anlatılanları dikkatle dinledim. Bütün çocuklar kıpırdaştılar. Kimi salya sümük anne babasına sarılıp ağlaştı. Kimi uzun süre ayakta dikilmekten sıkıldı, kimi konuşulanlardan bir şey anlamadı. Ben her denileni yazdım kafama. Burası çok güzel. Okula gitmek çok güzel. Herkesin anlatılanları unutması çok güzel, benim hatırlıyor olmam çok güzel..

Güzel olmayan şeyler de var benim açımdan. Mesela ismim. Kimse anlamıyor. Niye Zeynep değil adım. Ve yahut Elif, Meltem, İnci, Gönül, Derya. Ya da Tülay mesela. Mesela, mesela Filiz bari olsa. Ama değil işte..

Mesela boyum. Diğer çocuklara göre uzun gibi.  Bence değil ama, öğretmene göre uzun. O yüzden arka sıralardan birine oturttu beni.. Orta sıralarda bari olsaydım. Sınıfın hakimi çocuklar hep önde. Arka sıralarda yaramaz erkek çocukları var. Bir de sınıf tekrarlayanlar.

Mesela daha ilk günlerden fark ettim ki tahtayı net göremiyorum. Gözlerimi kısmam, boynumu biraz sola eğerek sağ gözüm ile  tahtaya bakmam, yine de göremez isem ikide bir kalkıp orta sıraların yanından görmeye çalışmam gerekiyor.

Bu durumda, diğer çocuklar o kalkıyor bizde kalkarız deyip ikide bir yerlerinden kalkıyor. Ve sınıfta bir kaos, kargaşa, düzensizlik hüküm sürüyor..

Kaynak kim?. Ben..
Benim maalesef..

Güzel, güler yüzlü, güzel sesli öğretmenim ikaz ediyor beni, sürekli..

*Otur yerine çocuğum!!.






Çizgiler bitti. Fişler, Cin Ali'ler, toplamalar,  çıkartmalar gösteriyor öğretmenim. Yerimde oturursam iyi göremiyorum. Usulca yerimden kalkıp, tahtaya bakıp dönüyorum yerime..

*Yine mi kalktın sennn!.
Ne kadar yaramaz bir kızmışsın sen..
Arkadaşlarını kışkırtıyorsun sen..
Sen, sen, sen..



*Öğretmenim, tahtayı göremiyorum. Tahtayı göremezsem, dersimi iyi öğrenemezsem arkadaşlarım beni geçer ki..

Annemi çağırmış öğretmen. 

*Çok akıllı, çok zeki ama biraz yaramaz. Yerine oturmuyor. İkide bir sınıfın ortasına geliyor. Arkadaşlarının önünde duruyor. Diğerlerini de kışkırtmış oluyor..

Böylece yaramaz olduğum tescillendi.

*Yapmıştır demiş annem. Ben neler çekiyorum ondan..

*Yaramaz değilim. Sadece tahtayı göremiyorum. Yakınına gitmez isem tahtada ne yazıyor okuyamıyorum. Halbuki ben en çabuk okuyan, en çabuk yazan, en çabuk hesap yapan olmak istiyorum.

Halbuki ben en sevilen olmak istiyorum. Halbuki ben 'Sınıf Başkanı' olmak istiyorum. Halbuki ben tahtaya ilk yazan, seni seviyorum öğretmenim diyen olmak istiyorum.




Halbuki ben en çok beni sev istiyorum...





Not: 'Yüreğimin Sayfaları' ında 1. bölümden itibaren HATIRALARIN AYAK İZİ yer almaktadır.

  
               

56 yorum:

  1. Vuslatcığım:) Müdür Hanımın hemen önündeki sıradaki 5. cici kız kim?:))) Sen olabilir misin? İlk okul öğretmenleri ve orada alınan eğitim, bir çocuğun eğitim hayatındaki başarısı konusunda en önemli belirleyicilerden biridir. Dilerim ve umarım seni değerlendirebilmiştir. Devamında göreceğim. Sevgiler can arkadaşım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilgün'cüğüm müdüre hanımın önündeki 5. cici kız (ayakta) ismi yanlış hatırlamıyor isem Rabia idi:)) Çok da emin değil doğru hatırladığıma..Canım benim bir eğitimci olarak hemen tespit ettin ilk okul eğitiminin önemini..Çok haklısın hep sevdim okulu ama hep göz probleminden ve evdeki sevgi açlığımdan sorunlarımda olmadı değil..
      Sevgiler can arkadaşım..Kocaman sevgiler..

      Sil
  2. Ben ne yazık ki çıkartamadım ama yarı buruk yarı meraklı bir ruh hali ile okudum. Ah dedim ah ne vardı arka sıralara oturtacak o yavrucağı.. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Yaa bencede, halbuki benden uzunlarda var, ortalarda kıyıda otursaydım o kadar sorun olmayacak tı. Neyse..Sevgiler tatlım..

    YanıtlaSil
  4. Hemen de yaramaz diye etiketlemişler ya
    bak buna ben de çok kızdım :(((
    Bu arada seni bulacağım önden 3 sırada ki hafif boynunu bükmüş olan kız...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :( bende çok kızdım. Seni seni Cahide..
      Ama o değilim onun gözleri fıldır fıldır açık. Benim ki hafif kısık..Lakin çok yaklaştın cancağazım..:)))

      Sil
  5. En arka siradaki sagdan 1.kiz sensin:))) bildimmi bildimmi:))
    Herseferinde biraz huzun biraz gulumseme biraz buruklukla okuyorum..ve butun bunlardan-yasadiklarindan-cektiklerinden.uzulduklerinden sonra karsimiza cikan Vuslat tan eminim ki herkes gurur duyuyor..(Vuslat biraz buruk olsada hayata gulumseyerek bakmayi ve iyi niyetini hep korumayi bildiginden hayat ona once aci davranmis ama sonra hep vermis:)) )
    xoxo

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa Nilgün'cüğümde o sandı ama bilemedinnn:)))..Canımsın yaa inşallah da öyledir..Ama hayatı sevdiğim doğru. En en en en çok 2 güzel kızımı seviyorum. Sonra hayatın ta kendisini..

      Ayy Emelll burada da bu ğün hava nerdeyse 40. Piştim anam piştim. Acık serinlik göndersene:)
      Çok öptüm..

      Sil
  6. 2. sıra da sağdan 5. çocuk
    buldum demi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Iıııııııı değil :(

      Sil
    2. Selamünaleyküm ben genç bir takipçinizim başka bir şey ararken bloğunuza denk geldim hatta en başta kendi kendime söylendim nerden çıkı diye sonradan hatıraları okumaya başladım dalmışım çok duyulandım . önce hikaye sandım fakat sonra yorumlardan anladım gerçek olduğunu . Acaba devamı olacak mı mesela lise hayatı olacak mı ? gerçek annenize ne oldu ? çok merak ediyorum sağlıcakla kalın Allaha emanet olun

      Sil
  7. Öğretmenin yanındaki iki oğlanın altındaki başında tac olan kız. Mı? :)

    YanıtlaSil
  8. Ben ilk sırada sanmıştım ama değilmişsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Taa 3.sıradayım füsuncum. Bir arkadaşımızın tahmini tuttu. Artık bende diyorum ki saçında bant şeklinde kurdale olan benim.. Sevgilerimle..

      Sil
  9. bence en arkada ayaktakilerden birisin.
    hatta en sağdaki.
    :)
    ne güzel anılar ya kıyamam ya.
    bu okul duruyo mu orda daha.
    en çok sevilmek.
    sanırım ilkokulda hepimiz böle isterdik gibi sanki.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O okul daha ben oralarda iken yıkıldı malesef deep.. Ayakta değilim:)

      Sil
  10. ah bak yorumları okudum.
    beş kişi belirlemiştim sen olabilecek.
    biri de oydu.
    evet sen olmaya uygun bence de.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaa belki şimdiki halime hiç benzemiyo ama ben oyum işte..

      Sil
  11. Merhabalar.

    Okul anınız ile ilgili yazınızı okudum ve fotoğraf karesini de epeyce dikkatli bir şekilde inceledim ama işte şu çocuk sizsiniz diyecek kadar cesaretli değilim. Hepimizin iyi ve kötü ama hepsinin de güzel olduğunu söyleyecek kadar okul anıları vardır. Bu güzel anıları da burada paylaşmak kadar daha güzel bir şey olamaz. Kaleminize ve gönlünüze sağlıklar dilerim.

    Selam ve dualarımla birlikte en Güzel'e emanet olun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Recep bey. Acı tatlı çocukluk anıları işte..Saygılarımla.

      Sil
  12. Ablacım kusuruma bakma, gelemiyorum sık sık ,çenemden ameliyat oldum yine ve pek keyfim yok.Yazılarımı yayınlıyorum yine ama kimsenin ziyaretine gidemiyorum.

    Bana okula başladığım ilk günümü hatırlattı ama ben hep eve kaçar dururdum.
    Sevememiştim bir türlü..:)

    Hala da hatırladıkça tuhaf olur içim, erken başlamıştım okula ve bu yıl oğlumun erken başlaması gerekiyor ama ben ne yapıp edip göndermeyeceğim onu.:)

    Ben çok zorlandım ve aynı şeyleri yaşasın istemem:)
    Çok öpüyorum ablacım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım inşallah istediğin gibi olur. Sevgilerimle tatlım..Bende çok öptüm..

      Sil
  13. En arkada sol'da elini kelebek yapansın dimi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onun adı Emine'ydi. Sınıfta yanlış hatırlamıyorsam 3 tane aynı isimden vardı..Birçok isim çiftti zaten..Benimki hariç :((

      Sil
    2. benim adasım vardı :) cantamız anne adımız da aynıydı =)

      Sil
  14. Anınızı okurken daldım gittim. Hem çocukluğuma hem ilkokul öğretmeni arkadaşların anlattıklarına. Sonrasında İlkokul ve ortaokulun birleşmesiyle birlikte minik yavrularla yaşadığımız o güzel anılara.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir öğretmen olarak sizde birçok öğrencinin anısında yeralmışsınızdır eminim. Ne güzel bir şey. Birilerinin anısında olmak..İmrendim size..

      Sil
  15. Okul anılarına sıra ne zaman gelicek diye düşünüyordum Vuslatım , nihayet :) her çocuğa tek tek baktım ama çıkaramadım göz hafızamda isim hafızam gibi hiç iyi değildir. Yorumları okuyunca buldum seni :)
    Aslında tüm bunların nedeni sevgi açlığı, evde gerekli sevgi ve şefkati bulmuş olsaydı yaramazlık yapmayacaktıki :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslıcım aslında yaramazlık yapmadımki tüm sorunum tahtayı görememek görmek için sık sık ayağa kalkmak tahtanın yanına kadar g,tmek di.. Yani gözümün bozukluğu tüm sorunum. Canımsın..Çok öptüm güzel yüreğinden..

      Sil
  16. Ablacım ben de çıkaramamıştım sonra yorumlardan buldum. Benim böyle toplu 1 ilkokul fotoğrafım bile yok :( İlkokulda da yanlış anlamalar talihsizlikler bırakmamış peşini, üzüldüm :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevda'cım bende de birkaç taneden fazla foto yok. Evet biraz öyle oldu malesef:(
      sevgilerimle..

      Sil
  17. Ben de buldum :)Senin gibi tahtayı görmeye çalışanlardan bizim sınıfta da vardı. Ama öğretmenlerin tavırları her daim aynı galiba...Sevgiler canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen anlamıyorlar işte pembe kekiğim. Canımsın. Uğramana çok sevindim. Çok öptüm seni..

      Sil
  18. Vakit gecenin bir yarısı....
    Son bir sigara daha yaktım...Uzaklara çok uzaklara gittim...
    İzler... Öylesine sıcak,öylesine tanıdık,öylesine derin...
    Gözler perdelerin ardında koca bir hüzün...
    Beyaz yüzlü parlak gözlü... Lakin bakışlarında koca bir hüzün...
    Sanki yaşlı teyzeyi,yaşlı amcayı özler gibi..
    Hiç kimse ona öyle içten kuzummm diyemedi ki...
    O köylü teyze koklamıştı saçlarını... Nefes alır gibi basmıştı bağrına o beyaz yüzlü kızı...O küçük kız filizlendi boy verdi iki dal oldu yıllar sonra,bir çınar misali...
    İki meyva verdi ve o meyvalar o koca çınar gibi boy verdi filizlendi....

    Ey can dost...Ne izler bitecek ne özlem...
    Gün karışırken gurup vaktine...Bir hüzün çöker derinlerime...Bilmem ki bu sızım nedendir niye...Ahını sürerim feryadımın..Gün biter karışır Muammer geceye....
    Grup vakti karıştı gözümün tuvaline,
    Rengaren bulut,deniz,hüzün çöktü yüreğime,
    Dalgın ,dalgın,baktım sılaya esrarlı dalgaların sesiyle,
    Yine ömrümden bir akşam oldu,dönüşü olmayan ufkun gecelerine...
    Yüreğe yazılanlar unutulmaz can dost...
    Asırlar da geçse bin yılda geçse yüreğimdeki yerin hep bir gonca gül tazeliğinde...
    Söz yaşı çınarım... Gecenin en derin vaktinden selam olsun...
    Baki selamlar vefasız gardaşın....

    YanıtlaSil
  19. okuduum hep okıycam..Bu arada en üst sıranın altındaki sıranın 5. si mi? ya da en alttaki sıranın soldan 5. mi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayaktakilerin hemen önünde ki oturan sıra da 5. saçında beyaz bant var :)

      Sil
    2. Sevgilerimle tatlım..

      Sil
    3. bildiiim başka kim senin gibi bakabilirdi ki :)

      Sil
  20. Okurken ben bile hirçinlandi vuslat ablacim niye çoçulara bu kadar haksizlik yaparlar ki bazi ogretmenler? :(( bence ogretmen egitiminde çoçuk psikolojisi dersi mecburi olmali,malesef ne Turkiye'de nede avrupa ulkelerinde, ogretmen olmak için boyle bir sart kosuyorlar :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlım galiba göz bozukluğunu düşünemiyorlardı çocuk söyleyince de arka sıradan kurtulmak için söylendi sanıyorlardı herhalde.. Edam canımmmm çok öptüm seni bi tanem. Misafirler gittimi benim küçük kız Paris'te dünden beri. Aman dedim sakın Eda ablana uğrama az dinlensin bidahaki sefer birlikte gideriz Eda'cığıma diye sıkı sıkı tembihledim :))

      Sil
  21. ne zaman gözlük takacaksın merak ettim şimdi....
    ben de tahmin edememişim meğer,
    yorumlardan hangisi olduğunu anladım ama:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çokkk uzun yıllar sonra..:(( Cepaynam canım iyi akşamlar dilerim..

      Sil
  22. ya yorumunu yanıtladım.
    sağ sol küpe türban filan yok öle şeler ayrımlar filan.
    :)

    YanıtlaSil
  23. Sen şu pembe gözlüğünü az çıkar kuzu..

    YanıtlaSil
  24. Merakla okudum yazınızı umarım devamını da paylaşırsınız.Aynı göz problemi bende de vardı ama ben şanslıydım ki önde oturuyordum :)

    YanıtlaSil
  25. Canım bu bir seri .Hatıralar serisi. Yazacağım en kısa zamanda..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi farkettim ve en başından itibaren tek tek okudum.Çok etkilendim çocukluğunuzdan :(

      Sil
    2. Canımsın...Sevgilerimle..

      Sil
  26. Vuslatım ilkokul,konuştuğum herkesin içinde bir ince sızı bırakmış. Bilemedim neden..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Ahucum pek çok insanda İlkokul anıları kötüdür. Aslında benimki o kadar kötü değildi galiba..Bak daha sonra neler oldu yakında paylaşacağım..Çok öptüm seni ve küçük prensesimi..

      Sil
  27. merhabalar söze nerden başlasam bilemedim, biraz klasik bir söz ama tesadüfen buldum bloğunuzu ve çok beğenmedim, sevdim:))niye daha önce rastlamamışım ki size:((bu posttaki yazılarınızıda soluksuz okudum hemen hemen az çok ortak noktalar buldum kendimce, bende 6 yaşında başlamıştım okula,o kara önlükleri daha doğrusu ablamın küçülen önlüğünü giymiştim 1.sınıfta öğretmenlerimiz karı koca iki öğretmen 5 sınıfada yetiyordu,şu yaşıma geldim halen bunun şaşkınlığı içerisindeyim ya oda ayrı mesele:))iyi kötü anılarım ,teker teker canlandı şimdi gözümde,mesela hiç unutmuyorum okula neydii oo böyle çerez türü bir şeyler gelmişti, şimdiki okullarda daıtılan süt kampanyaları gibi bir şeydi sanırım,bana verilen o minik poşetteki fındıkları yememiştim öğretmenimiz Nezahat hanım sormuştu kızım niye yemiyorsun yesene? ı ıhh demiştim anneme götürücem annem fındığı seviyor:((sonra karı koca birbirlerinin yüzüne öylece bakıp öyle gülümsemişlerdi, çenem düştü böyle kusuruma bakmayın, bu arada tekrar yüreğinize sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Suzan ne güzel bir anını paylaştın benimle çok mutlu oldum..Canım benim bende sana uğramak için elimden geleni yapacağım. Sevgilerimle..

      Sil
  28. Vuslatcigim, biraz gec yorum birakiyorum bu sefer. Babamin vefatindan beri bloglara pek ugramadim. Insanin agiz tadi olmayinca tabii. Ilk okul anilarimi canlandirdi resim ve yazin. Biraz buruk ama biraz heyecanli bence. Yeni bir sayfa aciliyor hayatinda okulla. Kendi ayaklarinin uzerinde durabilmenin ilk adimi. Devamini hemen yaz. Bekliyorum. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şulem geldinya geç erken ne fark eder.. Yazacağım.. Yazıyorum da.. Baban :( Üzülüyorsun biliyorum ama hayat bu işte. Kabullenmek gerek..
      Sevgilerimle canımm..

      Sil
  29. Ben sizi buldum hemen. Hiç de yanılmadım, çünkü ben o küçük kızın kırık kalbini tanıdım. Bir sonraki yazınızda gördüm cevabı, yanılmamışım. Çok mahsun, çok güzel, çok buruk ama kabullenmiş bir kız çocuğu...

    YanıtlaSil

Yorumlarınız beni mutlu ediyor.. Ziyaretiniz için teşekkürlerimle. Sevgilerimle..