29 Mart 2013

GİTTİ GİDİYOR MART@ 2 GÜN KALDI.COM :))



Foto: netten


Unuttum sandınız demi..
İki gün sonra Mart bitecek, Vuslat bu ayı es geçecek..

Aslaa, asla vazgeçemem ben bu aydan,
Mart'ın ardından, koşarak gelen baharlardan, yazdan..

Mart; Gregoryen takvimine göre yılın üçüncü ayıdır. Hani yumruk yaptığımızda 31 gün çeken ayların ikincisi, takvimin üçüncüsü..

Bu benzetme şuna benzedi: .... TV'nin düzenlediği güzellik yarışmasında dereceye giren 1.güzelimiz 'Kainat güzeli' yarışmasında, 2.güzelimiz 'Dünya güzellik' yarışmasında, 3.güzelimiz 'Avrupa güzellik' yarışmasında ülkemizi temsil edecekler. Dördüncü şampuan güzeli, beşinci hepsinden daha da güzeldi..:)





Mart da işte aynen böyle; günümüzde yılın 3. ayı, 31 günlü ayların ise 2.si. Tarihte ise Roma'lıların güçlü, cesur birincisi idi.. 

MÖ 45 yılında J.Caesar'ın takvim düzenlemesine kadar yılın ilk ayı Mart'mış..Bu ay adını, eski Roma'da savaş tanrısı olarak bilinen 'Martius'tan almıştır. Dolayısı ile savaşmak için şanslı bir zaman olduğu kabul edilirmiş ve takvim Mart ile başlarmış.. Şimdilerde yıl 1 Ocak'ta başlasa da pek çok ülkede, yılın mart ayı ile başlaması gelenekselleştirilmiş ve kutlamalar her yıl görkemli bir şekilde mutat devam etmiş.. 1564 yılına kadar Fransa'da Mart yılbaşısı saltanatını sürdürürken, Büyük Britanya (İngiltere-Birleşik Krallık) ve kolonilerinde 25 Mart geleneği 1752'de Gregoryen takvimine geçene kadar sürmüş. Orta Asya'dan bu yana Türk toplumlarında ise 21 mart, yılın ilk günü kabul edilerek bahar bayramı (Nevruz) şeklindeki kutlamalarını şölenleştirmiştir...

Ha! 21 mart ayrıca bahar ekinoksudur.

Gitti gidiyor Mart, 2 gün kalmış kaçırmayalım.. Nelerrr olmuş, neler gelmiş-geçmiş hatırlayıp hatırlayıp yazalım. 

Ama önce bir şarkı, bahardan güzel bir tını.



Birde baharın 3 rengi..Pembe sarmış her yeri..







-01 Mart'ta takvimler 'Bahar Ayları'nın başladığını işaret etti ya, diğer olan-biten çok da enterese etmedi beni.. Yok Türk-Afgan Dostluk Antlaşması(1921) imzalanmış, yok şu olmuş, yok bu olmamış..Bana ne, bana ne..

-02 Mart uyuya kalmış. Önemli bir olay yaşamamış, yaşatmamış..Çünkü yarın çoook işi varmış.

-03 Mart'ta Hilafet kaldırılmış, Tevhid-i Tedrisat (ülkedeki bütün eğitim kurumlarının Maarif Vekaleti’ne (Milli Eğitim Bakanlığı’na) bağlanmasını öngören yasadır.) Kanunu kabul edilmiş, Türk-Alman Dostluk Anlaşması imzalanmış, Diyanet İşleri Başkanlığı ve Vakıflar Genel Müdürlüğü kurulmuş. Hemde hepsi 03 Mart 1924'de. Dedim ya bugün çok çalışacak diye. Bak bayağı iş halletti işte..

1924'den sonra epey dinlendi 03 Mart, taa 2013'e kadar. Keşke o gün de uyuyaydı. Ama ecel Müslüm Babayı bu dünyadan aldı.. 

-04 Mart'ta Ankara Radyosu yayın hayatına atıldı(1934). Ne iyi etti:) 

-05 Mart'ın en önemli ve en popüler olayı 'Yeşilay Cemiyeti' kuruldu(1920)..

-06 Mart'ın en önemli olayı yıllar yıllar önce 'Nişanlandım'..yani hiç kusura kalmayın ben nişanlı bir kızım, üstteki radyoyu açayım biraz soluklanayım..Bu güne dair başkaca bir şey yazmayacağım.



Şansıma böyle bir türkü çıktı:)

-Geldik 07 Mart'a. De Gualle, Fransa'nın Nato'dan çekildiğini açıkladı(1966)..Kendi bilir!.

-08 Mart'ta Yıldırım Bayezıt Akşehir'de öldü(1403), Antep'e 'Gazi' ünvanı verildi(1921).

Dikkatinizi çekmiştir, Mart'ta bir rehavet var. Bahar çarptı her halde. Yine uyumuş 9. günde.

-10 Mart 1876'da telefon icadı ve ilk deneme yapması ile hayatımızın en en en önemli aleti oldu..Bu gün bir de çook sevdiğim birinin doğum günü(AEÖ). Şanssız mı desem onun için, nazar mı değiyor yoksa?. Yok eşine şiddet uyguladı, yok şu olaya karıştı, bu olaya karıştı!. Basına malzeme oldu durdu geçen yıl. Ne kadar zeki, ne kadar kültürlü, ne kadar karizmatik, ne kadar iyi kalpli ve vicdan sahibidir ben çok iyi bilirim. Dünya Liderlerini ülkemize getirebilecek, onların deneyimlerinden istifade edebilecek kadar da becerikli. Bilmediğim nasıl böyle bir durum yaşadı..Her neyse iyi ki doğdun ablacığım. 10 Mart'ta başka çok sevdiğim birisi ise vefat etti. Sevgili Metin Serezli(2013).

-11 Mart: Bahçeye çıkmış oyun oynuyor..




-12 Mart:  'Korkma sönmez bu şafaklarda yüzen al sancak; Sönmeden yurdumun üstünde tüten en son ocak.' 
Bu gün; çok güzel bir gün. Çok özel bir gün..İstiklal Marşımızın kabulû(1921)..





Korkma, sönmez bu şafaklarda yüzen al sancak;
Sönmeden yurdumun üstünde tüten en son ocak.
O benim milletimin yıldızıdır, parlayacak;
O benimdir, o benim milletimindir ancak.
Çatma, kurban olayım çehreni ey nazlı hilâl!
Kahraman ırkıma bir gül! Ne bu şiddet, bu celâl?
Sana olmaz dökülen kanlarımız sonra helâl…
Hakkıdır, Hakk’a tapan, milletimin istiklâl!
Ben ezelden beridir hür yaşadım, hür yaşarım.
Hangi çılgın bana zincir vuracakmış? Şaşarım!
Kükremiş sel gibiyim, bendimi çiğner, aşarım.
Yırtarım dağları, enginlere sığmam, taşarım.
Garbın âfâkını sarmışsa çelik zırhlı duvar,
Benim iman dolu göğsüm gibi serhaddim var.
Ulusun, korkma! Nasıl böyle bir imânı boğar,
“Medeniyyet!” dediğin tek dişi kalmış canavar?
Arkadaş! Yurduma alçakları uğratma, sakın.
Siper et gövdeni, dursun bu hayâsızca akın.
Doğacaktır sana va’dettiği günler Hakk’ın…
Kim bilir, belki yarın, belki yarından da yakın.
Bastığın yerleri “toprak” diyerek geçme, tanı:
Düşün altındaki binlerce kefensiz yatanı.
Sen şehit oğlusun, incitme, yazıktır, atanı:
Verme, dünyaları alsan da, bu cennet vatanı.
Kim bu cennet vatanın uğruna olmaz ki fedâ?
Şühedâ fışkıracak toprağı sıksan, şühedâ!
Cânı, cânânı, bütün varımı alsın da Huda,
Etmesin tek vatanımdan beni dünyada cüdâ.
Ruhumun senden, İlâhî, şudur ancak emeli:
Değmesin mabedimin göğsüne nâmahrem eli.
Bu ezanlar-ki şahâdetleri dinin temeli-
Ebedî yurdumun üstünde benim inlemeli.
O zaman vecd ile bin secde eder -varsa- taşım,
Her cerîhamdan, İlâhî, boşanıp kanlı yaşım,
Fışkırır ruh-ı mücerred gibi yerden na’şım;
O zaman yükselerek arşa değer belki başım.
Dalgalan sen de şafaklar gibi ey şanlı hilâl!
Olsun artık dökülen kanlarımın hepsi helâl.
Ebediyen sana yok, ırkıma yok izmihlâl:
Hakkıdır, hür yaşamış, bayrağımın hürriyet;
Hakkıdır, Hakk’a tapan, milletimin istiklâl!
Mehmet Âkif ERSOY


12 Mart'ta verilen muhtıradan(1971) bahsetmek istemiyorum. Bu gün birde çok sevdiğimiz, bizi güldüren bir sanatçımız vefat etti Dinçer Çekmez(2013).


Bİ DAHA, Bİ DAHA DİYE BAĞIRDIĞINIZI DUYDUMMMMMMM...


-13 Mart tarihe Selanik'in fetih edildiği tarih olarak geçti(1430).

-14 Mart kelebekler gibi özgür:) diyecektim ki, aklıma geldi o gün Tıp Bayramı...



-15 , 16, 17 Mart'ı geçeceğim sizi, 18 Mart Şehitleri Anma ve Çanakkale Zaferinin anlam-önem ve gururu ile baş başa bırakıp gideceğim. Bu millet sizlere minnettar..


-19 Mart 1534, Hafsa Valide Sultan öldü..Kanuni dahil herkes üzüldü..

-20 Mart odun toplamaya gitti. Çünkü yarın Nevruz:)

-Bugün 21 Mart. Gece ve gündüz eşit. Bahar ekinoksu. Bahar bayramı. Ateşler yakılacak, şarkılar fısıldanacak, Bahar coşku ile karşılanacak..Bu coşkuyu tek bozan Memleket Hikayeleri öksüz kaldı(Falih Rıfkı Atay-1971) ve Aşık Veysel'in ölümü(1973) ile uzun ince yol tamamlandı..



-22 Mart Özhan Canaydın vefat etti(2010). Cimbom üzgün, Bursa üzgün.. Atatürk'ün manevi kızı ve dünyanın ilk kadın savaş pilotu Sabiha Gökçen de bu gün vefat etti(2001). Atasına kavuştu..

23-24-25... derken günler su gibi geçti. Bak bu gün bile bitmek üzere. Yarın 30, birde kaldı 31. Sonra başka bir ay. Başka sevinçler, başka üzüntüler..

30 Mart 1430'da Fatih Sultan Mehmet dünyaya geldi. Yüzyıllara, bin yıllara adını yazdırdı..

31 Mart 1921'de ikinci İnönü Zaferi ile kapattık bu ayı..

Oooooooooo!

şiki şiki baba
hayni hayni yaba,
helik melik duniii
gel fakiri yaba...

Bir kelebek misali,
Havalarda uçarım.
Karşı çıkan olursa
Ben de seninle kaçarım Martttt...

35 yorum:

  1. aralarda yaptığın yorumlar bu kronolojik sıralamayı keyifli hale getirmiş Vuslatcım :)

    tamam tarihte olanlar konusunda bilgilerimizi sayende tazeledik ancaaaaak Mart'ın gitmesi demek artık ve tamamen bahara girdik demek benim için...ve galiba herkes için

    gelsin Nisan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak bu gün 1 Nisan. Neşe doluyor insan. Ve ben ancak cevaplayabiliyorum. Teşekkür ederim Aynurcum:))Sevgilerimle..

      Sil
  2. baharı özledik :)
    biraz kemiklerimiz ısınsın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ısınsın Şirinem hadi bakalım güneş keyfine:))

      Sil
  3. Annennemden kalan Mart lafi.. "Mart kapidan baktirir kazma kurek yaktirir" gelir benim aklima Mart ayi denince. Soba yakilan senelerde odun komurun bittigi aydir Mart. Baharin habercisidir ama soguk gunler ve geceleri eskileri nasil isinsak diye dusundururmus. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu sene kapılardan baktırmadı çok sakin geçti mart bizim buralarda. İşte şimdi de gitti..Sevgiler Şulecim..

      Sil
  4. Ablacım hayırlı günler akşamlar
    Mart ayı benim içinde çok önemli 18 mart evlilik yıl dönümümdü.
    günler aylar yıllar su gibi geçip gitmekte ablacım
    Ansiklobedi gibisin maşallah:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyyyy nice nice omuz omuza yaşalanacağınız sağlıklı günler dilerim sana ve sevgili damadıma. Canım benim..Ailenle bin yaşa..Çok öptüm seni..

      Sil
  5. 30 günde ne kadar çok şey olmuş neler sığmış bu Mart ayına. Valla Vuslatım ben zaten bekliyordum Mart ayı ile ilgili yazını :)
    Emeğine sağlık canım benim merakla okudum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında en kıt ay bu aydı Aslım.. Bazı günler kayda değer bişey yoktu. Bende bahar uykusuna yattı bu gün dedim:)) Çok öptüm canım seni..

      Sil
  6. Arada acılarımız da var. Ancak; olabilecek en şirin kronoloji olmuş.:)Teşekkürler.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim nilgüncüm.. Sevgilerimle..

      Sil
  7. Bir an KPSS notları arasında gibi hissettim kendimi. Baharı özledik, ama hava halen soğuk. :) Yalnız hafta sonu bizi çok güzel bir hava bekliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ooo iyi çıkar gezer tüm gençler.. Sevgilerimle..

      Sil
  8. Vuslatcım selam güzellik yarışması benzetmene çok güldüm..Mart ayındada nekadar çok şey olmuş ama en önemliler kadınlar günü Çanakkale zaferi...birde ne unutmuşsun bizim için önemli değil tabi ama şimdilerde harıl harıl hazırlanan paskalya bayramı oda bu yıl 31 marta denk geliyormuş...Ayyy bide havalar ısınsa kemiklerimiz şöyle bir bayram etse bugün komşumla pazara çıktık donduk donduk...Mart kapıdan baktırır durumu yaşanıyor..Ama haftaya ısınmaya başlıyormuş bakalım.Sen sonbahar kadınısın ama baharda senin kardeşin....Buarada bahar bayramın Nevroz kutlu olsun...Herkez kardeş olsun...:)))))sevgiler canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizim buralar çok iyiydi fazla soğuk değildi..Sonbaharda bir bahar olduğu için baharlar benim işte. Sevgiler pozitifim..

      Sil
  9. Vuslatım ne güzel özetlemişsin mart ayını. Sevinci ile hüznü ile geride kalacak o da 3 gün sonra... Öptüm vuslatım sevgimi bıraktım sayfana..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende çok öptüm seni canım benim.. En kısa zamanda sende kalmıştım geleip okuyacağım seni.. Çok öptüm..

      Sil
  10. Merhabalar,

    Miladi takvime göre Mart'ın çıkmasına 2 gün kaldı. Ebe dede hesabına yani eski takvime göre daha çıkmasına 15 gün var. Eski ve yeni ay arasında siz de bilirsiniz 13 gün oynar.

    Mart ayının kronolojisi de bir hayli kalabalıktı. Bu ayın içinde hiçbirimizin unutamayacağı destanlar ve olaylar vardır. Mart ayı gerçekten çok bereketli bir aydır.

    Bu güzel ve yararlı cıvıl cıvıl bahar fotoğraflarıyla birlikte bezeli paylaşımınız için teşekkürlerimi sunarım. Elinize ve gönlünüze sağlıklar dilerim.

    Selam ve dualarımla birlikte herşeyin gönlünüzce olmasını dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende bu içten ve teşvik eden bilgi veren yorumunuz için teşekkür ederim Recep bey. Saygılarımla..

      Sil
  11. Asik Veysel´e Allahtan Rahmet diliyorum...
    Mart ayinin cikmasini ben de dörtgözle bekliyorum,belki Nisan Ayi gelirde beraberinde de günesi ve bahari getirir....Ve camlarimin temiz olmasini istiyorum artik...
    Sevgiyle ve dostca kalin........

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim sevgili Yıldız. Artık güneş daha çok tepemizde.. Ne iyi..

      Sil
  12. mart gitmesiiiin! aaa ne çabuuuuk!
    sirrin, ve dogum olmaz tarzinla sayende guzel bir farkinlaiklar kazandik ablaciim! megerse neler olmus neleeer! hiç farkinda bile deyiliz sen hatirlatmasan! bin mersi! bin mart kokulu opucukler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bin mart kokulu öpücüklerini aldım. Bu gün on milyon tanesini sana gönderdim:))

      Sil
  13. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  14. yaa o ilk resimmm ne öyleee ablammm ... mart ayımı bende severim ama nisan ayı favorimdir birde eylül öpüyoruummm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2 gün sonra gidecek martın veda adımlarıydı:)) Cuk oturdu başlığa diye koydum. Sevmedin mi?:)))
      Çok öptüm ablam seni..

      Sil
  15. öööö o resimden korktum yaa. ama yazdıkların güzel ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Espirili resim korkma, zaten gitti işte:)))

      Sil
  16. Yanıtlar
    1. Yaaa çok uzun ve çok mutlu yaşar inşallah Luck'mmm. Benim yerime öp.

      Sil
  17. hımmmmm baharın renkleri, ankara radyosu ve bahar ekinoksunu sevdim.
    :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız beni mutlu ediyor.. Ziyaretiniz için teşekkürlerimle. Sevgilerimle..