20 Ekim 2012

BANA YALANCI DİYEN KAHROLSUN..




BEN YALANCI DEĞİL, SADECE ZEYTİNYAĞLIYIM..

Suç mu?:))




ÇİĞDİM,
PİŞTİM,
ÇOK GÜZELDİM YENDİM, NEREDEYSE BİTİRİLDİM.
AŞAĞIDAKİ KADAR KALDIM,


SUÇ MU?:)) 

Malzemeler:

1 kg. dolmalık biber, 1 büyük kase pirinç (yaklaşık 1,5 su bardağı kadar), yarım çay bardağı kuş üzümü, 1 küçük paket çam fıstığı, 1-2 tane büyük kuru soğan, 1 tahta kaşık kuru nane, tuz, karabiber, 1 limonun rendelenmiş kabuğu, 1 su bardağı zeytinyağı, 2 kesme şeker(tüm zeytinyağlılara konur ama ben eşim şeker hastası diye koymuyorum).

Yapılışı:

-Kuru soğanları incecik doğrayalım. Önce çam fıstığını sonra kuru soğanları zeytinyağında kavuralım.
-Pirinci soğana ekleyip birazda öyle kavuralım ve pirinç ölçümüzün yarısı kadar kaynar sıcak su ekleyelim.
-Kuş üzümü, nane, karabiber, koyacaksanız şeker ve tuzunu ekleyip pirinçlerin suyunu çektirene kadar çok az pişirelim.
-Ocağın altını kapatıp iç harcımızın 15 dakika demlenmesini bekleyelim.
-Biraz dinlendirilen pirinçli iç harcımızı karıştırıp havalandıralım, içine 1 limon kabuğunu rendenin en ince tarafı ile rendeleyip, hazırladığımız dolmalık biberlere dolduralım. Biberlerin ağzını domates ile kapatalım.
-Sıcak su ekleyip yarım saat pişirelim. Biz ailecek biber ölünceye kadar pişirmeye karşıyız..

İsterseniz üstüne servis anında limon sıkabilirsiniz.

Afiyet olsun.




43 yorum:

  1. Imhhhh çok severim, adına yazı yazmışlığım bile var :)

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim yorumunuza. Hepimize afiyet olsun o zaman:)) Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  3. oh ellerine sağlık,afiyet olsun canım..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM TEŞEKKÜR EDERİM..SEVGİLERİMLE..

      Sil
  4. yok ablam suç olur mu hiç...
    biizim için hiç farketmez...
    zeytinyağlı yada etli :))
    ablam yaptıysa her türlü yeriz :)))
    ellerine sağlık ablam...
    çok öptüm...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Gurmem. Biliyordum seveceğini.. Afiyet olsun tatlım benim:)

      Sil
  5. suç, senin tadini anlamiyanda ! bu canli canli renklere kim dayanir adeta sanat eseri ;) ellerine saglik vuslat ablacim o kadar guzel gorunuyorlarki,yemeden bile anlasiliyor lezzeti, yemis kadar oldum !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Eda'cım afiyet olsun sevmene çok memnun oldum. Kocaman öptüm seni..

      Sil
  6. Biber dolmasına hayır diyem hımm:)Afiyet olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gel o zaman bize tatlım. Kocaman bir tabak sana ayırdım. Sevgiler Başak'cığım..

      Sil
  7. ohoh!harika ve iştah kabartan bir görüntü:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ve senin uğramış olmanda beni acaaaaip sevindirdi. Afiyet olsun.Sevgilerimle..

      Sil
  8. Çok severim olsa da yesek efem ya :) keşke komşu olsaydık damlardım eve bu nefis dolmaları görünce :) elinze sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki sırf dolma yemeye gelirsin Vuslat ablana sevgili Bolat'cım. Beklerim..

      Sil
  9. sevgili vuslat
    merak etmişsin beni canım
    ben sana mail yazdım ama sanırım gelmedi neyse..
    canım ben hastanedeyim en az bir ay daha buradayım bana mail atarsan canım sevinirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaaa ne oldu yıldızcım. Maillerimi yeniden kontrol edeyim. Geçmiş olsun arkadaşım. Yazarım sana..

      Sil
  10. Ben de çok severim özellikle 'zeytinyağlısını' ellerine sağlık nefiss

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim minimutfağım. Gel beraber yiyelim..Sevgilerimle..

      Sil
  11. Ooo Vuslat bu biberleri nereden topladin fenklere bak harika..icleri de miss gibi dolmus :)0 Afiyetler olmustur sanirim simdiye kadar , ellerine saglik seker :)) birazda bana gonder diyecegim ama gelene kadar bozulacak o nedenle sen benim icinde ye:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biliyorsun Maraşlılar Dondurma gönderiyorlar tüm dünyaya. Adresini söyle kulağıma hemen yapıp göndereyim canım sana.. Sevgilerimle tatlım..

      Sil
  12. Ellerine sağlık Vuslatım harika görünüyorlar kalanı da ben aldım sevgiyle kucakladım seni:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaaa sana özel bir tencere yapmıştım Beyazbezelyem...Öptüm seni..

      Sil
  13. Gece yarısı saat 3 ve ben uyuyabilirsem eğer rüyamda kesin dolma görücem..:)
    Ellerine sağlık canımmmm..
    Nefiss görünüyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Meliha'm afiyet olsun tatlım canım benim..Öptüm seni..

      Sil
  14. severım:)


    bayılırım:)



    ıcınde et olmasın yeter:)



    ellerıne saglık cok opuyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öykü'm afiyet olsun sen iste ben yaparım...Öptüm seni..

      Sil
  15. Ama ben bunlara bayılıyorum. Nefis nefis hımm çok lezzetli görünüyorlar... Ellerine sağlık canım :)

    YanıtlaSil
  16. ne güzel bir anlatım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim sevgili Sema. Buyur gel bana birlikte yiyelim..

      Sil
    2. Geldim:) ellerine sağlık çok güzel olmuş(:

      Sil
  17. koskoca bir yaz geçti de ben bir kez yapamadım ya..Sor niye diye benimkiler içini yer de dışını yemezler beni de sinir ederler diye...Neyse ki VuslaTım yapmışda bize de ayırmış,ellerine kolLarına sağlık..Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mehtabın nerde kaldınız, hadi bitmeden gelin gari:))

      Sil
  18. Etlisini de severim zeytinyağlısını... Sen de Anneciğimim yaptığı gibi yapmışsın fıstıklı-üzümlü. Bence malzemeden çalıp fıstık-üzüm konulmadı mı asıl yalandı dolma oluyor o. Bu hali ile gayet sahici :)
    Ellerine sağlık Vuslat Ablacım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol sevdam afiyetle yiyelim birlikte...

      Sil
  19. ha haaaa severim de yaparım da amaaa hazır dışarda yemeği tercih ediyorum hatta sık sık yiyom bugünlerde.
    :)

    YanıtlaSil
  20. suç tabee şu saatte canıma çektirmeye ne hakkın var sorarım sana ablacım :))şaka maka dicem ama değil olsa yerdim hani afiyetlene :)
    öpüyorum ablacım ellerine sağlık :) suça ortak olanlarada afiyet ola :)

    YanıtlaSil
  21. çok güzel görünüyor ellerinize sağlık, bu arada PASTA KÖŞESİ de burdaymış :) yorum yaptığım bir iki lezzet blogundan birisinin yazarıdır kendileride :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin uğur böceğim.. Mutluluk getirdin dünyama..Sevgilerimle..

      Sil
  22. Yenmez mi zeytinyağlı dolma :) Ellerine sağlık canım nefisss göründü gözüme :) Ben kuş üzümü ve fıstık koymam ama :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tmam sana sade yaparım Ahummmm. Seni çok seviyorum..

      Sil

Yorumlarınız beni mutlu ediyor.. Ziyaretiniz için teşekkürlerimle. Sevgilerimle..