27 Haziran 2012

SCHMIDT HAKKINDA.. YANLIZLIĞIN MUHTEŞEM PERFORMANSI




Schmıdt, büyük bir şirketin prensipli, dakik, düzenli hayatını önce işine, sonra ailesine adamış bir çalışanıdır. 


Bir gün her çalışanın başına gelen şey onun başına gelir, artık o bir emeklidir.


Önceleri emekliliğe adapte olamaz, erken kalkar, işe gider, belki tecrübeme ihtiyaç vardır der. Ama artık odası başkasınındır, işi başkasınındır. Ve ona ihtiyaç yoktur.


Parka gitmek, bulmaca çözmek, ev tamiratları ile vakit geçirmek. Bunlar ona göre değildir. Üstelik bir gün karısı da ölmüştür ve cabası kızı kendisine hiçte uygun olmayan bir adamla evlenmek istemektedir.


Bunca yıl iyi bir baba olamamıştır. Şimdi, ülkenin diğer bir ucunda yaşayan kızına gidecek ve onu bu kararından vaz geçirecektir.


Amerikalıları bireyselleşmiş yaşantılarından dolayı biraz üstü kapalı eleştiren, yanlız hayatların ne kadar çoğaldığını gözler önüne seren, aile ilişkilerinin ne kadar birbirlerinden kopuk yaşamlar içerdiğine işaret eden film, hem mizah hem dram unsurlarını içermektedir.


İş bir yere kadardır. Aile her şeydir.. Yanlızlık acıdır...


Yönetmenliğini Alexander PAYNE'nin yaptığı 2002 yılı yapımı bu Amerikan filmi JACK NICHOLSON'un muhteşem ötesi performansı ile sevenleri ile buluşmuştur. 


Kimine göre durağan, baygın bir filmdir. Kimine göre ise  yanlızlığı en iyi anlatan film.


Ben sevdim.:))

27 yorum:

  1. Sen sevdiysen bende severim :)) yağmur yüreklim izlerim haftanın sonunda:) kocamann öptümmmmmmm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIMIN İÇİ ÖZDİMDİ SENİ.. BELKİ SEVMEZSİN SEN HÜZÜNLÜ ŞEY İZLEME ZATEN SEVİLİN ANNESİ ÖLDÜ SEN BENCE AZ KURTUL HÜZÜNDEN.:)) KOCAMAN SARILDIM SANA...

      Sil
  2. Bu merak uyandırıcı tanıtımdan sonra hafta sonu izlenecek filmler arasına girdi.
    Teşekkürler paylaşım için :)

    YanıtlaSil
  3. ESKİ AMA OYUNCULUK SÜPER SEVGİLİ DÖNENCE. BU ARADA BENDE SANA UĞRAYACAKTIM EVDE YOKSAN SONRA GELEYİM:))

    YanıtlaSil
  4. inşallah kısmetse bende izlemek isterim canım...
    paylaşım için teeşkkürler...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili gurme Şirne'm belki eski ama dersler veren oyunculuk adına muhteşem bir film.Sevgilerimle tatlım..

      Sil
  5. severim böyle filmleri...
    ama izlemedim bu filmi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım benim nasıl olsa bir kanalda rastlarsın. Bazı vizyondan kalkmış filmleri döne döne veriyorlar ya.İçinde çeşitli dersler çeşitli ibretler var. Sevgilerimle...

      Sil
  6. EŞİMLE BİRLİKTE İZLEMİŞTİK BU FİLMİ AMA BEN BAŞINI KAÇIRMIŞTIM,NE GÜZEL ANLATMIŞSIN,KAÇIRDIĞIM YERİDE SENİNLE İZLEMİŞ OLDUM:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım benim. Sende beğenmiş miydin. Ben içinde yanlızlık olan gözleri yaşartan öyküleri hep severim. Bundada az da olsa göz yaşartan bölümler vardı değilmi. Sevgiler..

      Sil
  7. ıbretle ızledıgım bır fılm

    hayat hakkında gelecek hakkında onemlı doneler tasıyor




    sevgılermle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet öykücüm. Hayat ve ibret. Herşey var burada. Kocaman öptüm seni..

      Sil
  8. izlemedim ben bu filmi ama hoş bi filme benziyor.Nerden de bulursun anlamam ki? Güllaç güzeli:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canın güllaç istedi galiba. güllaç neki marifetlerimi arttırdım:))

      Sil
    2. kAYINÇONA SÖYLE YAPTIRSIN BANA LUCK.

      Sil
  9. Senin yüreğin sevdiyse benimkide sever o zaman :)
    pazar akşamı keyfi bu olacak o zaman :)
    sevgilerimle öpüyorum ablacım o zaman :)
    ay gidim artık o zaman :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. GİTME KAL GÜLEN GÖZLÜM. SEVERİM BEN SENİ. PAZAR AKŞAMI DAHA EĞLENCELİ ŞEYLER İZLE. BU BİRAZ DERİN BİR FİLM, HÜZÜNLENDİRMESİN SENİ. CANIM BENİM.kOCAMAN ÖPTÜM..

      Sil
    2. Eminim ben de severim bu filmi ama şöyle sakin izlemek gerek tadını çıkara çıkara :)

      Sil
    3. bak geldim yine gördün mü :)
      yok ablacım yok izlicem ben merak ettim,hüzünde güzeldir ki hep mutlu olmak gibi bir takıntım yok,herşeyin rengi ayrı,gök kuşağı tadında olmalı hayat..

      Sil
    4. özlemiştik yıldızcım sen şimdi bir çay birde kurabiye yaparsın zevle izlenir o film...sevgilerimle..

      Sil
    5. haklısın be gülen gözlü pasta güzelim. öptüm seni ben...

      Sil
  10. JACK NICHOLSON ve o mimikleri yokmu çok sevdiğim bir filmi ama ben bu adamı seyrediyorum filmden çok :))) Bir de Aşkta herşey mümkün adlı filmi var kaç kere izledim kim bilir yok böyle bir adam :)))) Muhteşem bir fil sevgili Vuslat hep diyorumya buraya gelince kendimden bir parça gibi aynı yollarda yürümek bu işte:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EveT ESİN'tim.Aynı yollarda yürüyoruz. Aynı zevklere sahipiz çoğu zaman. Öptüm seni..

      Sil
  11. Güzeldi canım. Ben de sevdim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğendiğine sevindim Ahu'cum. Sevgilerimle..

      Sil
  12. nefis filmdir bu. yalnızlık iyidir ayrıca. :) bu filmin orijinali italyan. marcello mastreonni oynuyor.:)

    kitaplar. yaz için en iyi duygusal gider. öncelikle kristen hannah gece yolu iyi gider ve maeve binchy aşk ve çocuk. ikisi de nefis duygusal ve çok seversin. bir de nicholas sparks var, dilediğin kitabı. defter olabilir örneğin. daha edebiyat istersen, neslihan acu kuzgunun şarkısını çok seversin, çocukluk anıları, olmazsa ayfer tunç yeşil peri gecesi ve hakan günday kinyas ve kayra. başka gerekirse, yine söleriiiim, yazın okumak çook iyidir kiii.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canımcım. Önerilerini bir bir yerine getireceğim. Yani okuycam. Hoş vakit geçircem. Sevgilerimle..

      Sil

Yorumlarınız beni mutlu ediyor.. Ziyaretiniz için teşekkürlerimle. Sevgilerimle..