19 Haziran 2013

AH MELOŞ AH...BAZEN ÇATLATIYORSUN :) VEYA :(


Meloş-II




Size Meloş'un en sevdiği canlıyı tanıtayım önce:

Adı Şeker.

Kendi de şeker..

Uslu, temiz, bakımlı, sevgi dolu..

Evde onu en az seven benim:(




Şeker hanım TV izlemekten sıkılırsa, hemen poz verir hepimize..


Ne yapayım ben evde köpek değil, kedi severim:)

Her neyse. Gelelim Meloş'un Şeker sevgisine..



Meloş, Şeker'e söylenebilecek her iyi şeye çoook sevinir, söylenen her kötü şeye ise aşırı tepki verir, kendisine söylenmiş kabul eder..

Şekerle konuşur. Karşısında ki insanmış gibi. Onu anlarmış gibi..

*Şeker, bak tabağında maman bitmiş. Bi mamam bitti anneanneciğim demezsin..

*Şeker, bu gün hangi kazağını giyeceksin?.

*Saçın gözüne girecek, gel bir toka takayım elin yüzün açılsın..Güzelliğin ortaya çıksın..

*Şeker, beni seviyon mu kuzum?. Bi seni çok seviyorum anneannecim demiyosun yaaa:(

Ve başlıyor ağlamaya.

*Niye ağlıyorsun Meloş?.

*Şeker bugün beni az seviyor..

*Nereden anladın?.

*Bana arkasını döndü oturdu. Beni seviyor musun dedim cevap vermedi :))

Bide bu gün benle hiç ilgilenmedi :)

Yine bir gün; 



İskambil kağıtları ile fal bakıyormuş. Şeker gitmiş kağıtların üstüne oturmuş, bunun falını bozmuş. Bizimki bas bas bağırıyor:

*Git başımdan Şeker, senin yüzünden falım bozuldu. Ne güzel falıma bakıyordum;

Ölecem mi, Ölmeyecem mi?..

Senin yüzünden çıkmayacak falım.




Meloş bir sabah erken kalkmış hıçkıra hıçkıra ağlıyor. Niye ağlıyorsun diye sorduk.

*Parasızlıktan ağlıyorum.

O gün maaş günü üstelik. Gidip maaşını çektik. İstediği ve sevdiği gibi eski kağıt paraları gıcır gıcırlar ile değiştirip getirip eline verdik. Paralarını saydı, üç parçaya ayırıp zarflara koydu. Zarflarını sakladı. İşi bitince tekrar ağlamaya başladı. Ne oldu yine dedik?.

*Ya üç ay yetmezde çabuk biterse diye şimdiden ağlıyorum. Bittiğinde ağlamayı unutursam :)))))

Bir gün gazete okuyor. Gerçi her gün okur magazin haberlerini, fal köşesini. Okuduğu haber ilgisini çekmiş:

*Ah keşke 4 çocuk doğursaydım. Bak 4 çocuğu olana ek ödeme olarak 1000 lira vereceklermiş. Bin liram daha olurdu:).

Kahvaltı yaptık çayını aldı üst kata çıktı. O gün öğlen yemeğini biraz daha geç yiyeceğiz. Yemek vaktine kadar acıkmasın diye koca bir tabak dut verdik. Birazını öğle yemeğinden önce ye, birazını akşam üzeri yersin dedik. 

*Tamam dedi. Şimdi zaten karnım tok. Keyif çayı içiyorum ben. Yarım saat sonra başka çay istiyor musun diye sormaya gittiğimizde elindeki son dut ile konuşuyordu:

*Anam bende pek pis boğazım. Yedim bitirdim hepinizi ama sen de pek tatlıymışsın be anam.

Aynı gün öğlen yemeği için mutfağa indiğinde, canım hiç bir şey istemiyor ölecek miyim ki? diyerek tabağındaki tüm yemeği yavaş yavaş yedi bitirdi. Üstüne tekrar çayını aldı ve başka dut kaldı mı diye sordu. Kalan az bir dut vardı, onları da verdik ona. Ben bu gün çok dut yedim bunu yarın yada akşam yerim dediğinde  tabakta sadece 3 dut kalmıştı..

İki-üç dizinin fanatiği:


Deniz Yıldızı

Beni Affet
   
En sevdiği iki dizi 'Deniz Yıldızı ve Beni Affet'. Geçen yıl Feriha idi. Bu yıl bunlar. Birde Cuma akşamları 'Huzur Sokağı'nı izler. Kutsi'ye aşık çünkü.




 *Şu Eratik denen nalete bi kızıyorum ki.. Gitsin karısı Salkıma yanaşsın. Bıraksın Kutsi'nin sevdiği kızın peşini. Aman Şükran'da öbür oğlanı sevsin. Ne o öyle herkes Kutsi'yi seviyor..

Diziler sezon finali yaptı, Meloş delirdi!!.

*Ne izleyeceğiz biz şimdi?. Nasıl vakit geçircez?. Hep kendilerini düşünüyorlar, hiç seyirciyi düşünmüyorlar :(

Havalar ısındı. Yazlık elbisenin üstüne giymiş meşhur mor hırkasını, buram buram terlemiş. Ağlaması meşhur ya, ağlıyor bizimki. Ne oldu yine Meloş?:

*Çok terledim, öleceğim her halde. Bak 'Ecel Teri' döküyorum..

Yoo dedik. Ecel teri değil bu, hava sıcak, üstünde hırka var ondan terlemişsindir..Çok kızdı. Teşhisine itiraz edildi diye.

*bi inanmazsınız hasta olduğuma, siz adamı canlı canlı gömersiniz!. (ne alakaysa)

Ölecek miyim diye sordu her zamanki gibi geçenlerde. Onu da nereden çıkardın yine dedik. Allahcc bilir.

*Bende biliyorum Allah bilir de, niye zayıfladım o zaman. İnsanlar ölmesine yakın zayıflarmış.

Ben ne yapacağım şimdi, ben ne yapacağım şimdi, of Allahım of, offff of..

Saadet Hanım dünürü biliyorsunuz. Onun var da niye benim yok diye günlerce kapris yaptı.. Cep Telefonu için. Önceleri Iphone istiyordu, en son çıkanından. Sonra onu beceremem, yazıları kayıp duruyor bana şu küçüklerden alın dedi, ya da sizinkini verin. Verdik. İçi bitenlerden istemem dedi (kontürlü hattı kastediyor), Faturalı hat aldık. Sonra telefonu nasıl kullanacağını anlattık, şuradan aç, şuradan kapa.. Birini aramak istediğinde numaralara bas sırası ile sonra yeşil tuş ile arayacaksın.

Bir deneme yapalım dedik. 

Eşim; ben şimdi salondan seni arayacağım, sende kimseye sormadan aç tamam mı?..

*Tamam dedi.

Aradık, birkaç çalmadan sonra açtı..

*Alo, alooo, alo. Kimsiniz?.

*Benim anne, Raşit.

*Alooo, kimsin?.

*Anne benim ben, Raşit.

Bizimki sesleniyor:

*Çocuklar, Raşit, oğlum neredesin, koşun gelin, beni Raşit diye biri arıyor. Yoğurtçular izimi buldu herhalde :). Arayıp duruyorlar yine..

:) gel de gülme..

Dedik ki, deneme yapıyoruz ya Meloş. İki dakika önce konuştuk, deneme yapacağız, kendin açabiliyor musun diye?.

*Tamam deneme yapacağız da, yoğurtçular yine buldu izimi. Bak onun da adı Raşit'miş. Arayıp duruyor..

Baştan başladık anlatmaya.

Olmadı bir daha anlattık..
Bir daha, bir daha..
Ve bir dahaaaa.

Şeklini çizdik.
Nereye basıp açacak.
Nereye basıp kapatacak.

Üç gün uyumadı çalıştı.
Sonra başladı ağlamaya!.

Ben çok kaz kafalıyım, ben çok salağım, yazarak da çalıştım ama yine de kafam almadı diye..

*Zaten kalbim tık tık atıyor. Götürdüğünüz doktor bilemedi derdimi. Ne kafam düzgün çalışıyor, ne kalbim..

Bugün kırmızı rujumu süreyim de, geleyim biraz kendime :)


En sevdiği vesikalık resmi. Kendini çirkin hissettiği tüm fotoğrafları  yırtıp atar, ne bunlar çiçek açmayan  otlar gibi der.
Tabii anlamışsınızdır, çiçek açmayan tüm yeşil bitkilere gıcık kapar:))
  
Ahh!! Meloş ah. 

Bazen çatlatırsın gülmekten.
Bazen de sinirden..

Ama annesin. Evimizin beti bereketi, neşesisin.

Allah sana uzun ömürler versin.. Tıpkı istediğin gibi.

Çünkü sen ölmeyi sevmezsin :)
     


34 yorum:

  1. Ah şu Meloş teyze bir alem. çok selam ve sevgiler kendisine.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorma Selmacım gerçekten alemdir:)) Sevgiler tatlım..

      Sil
  2. Onlar olmadan hayat çok mu sıkıcı olurdu? Her şeyin bir hikmeti var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle tatlım. Her şeyin bir hikmeti var..Sevgilerimle.

      Sil
  3. Ya okudukça hem güldüm hem hüzünlendim Vuslatım :) çok tatlı bir insan, şekerle konuşmaları bir alem.
    Hele yemek konusu :) ama ben bir yazı okudum yaşlılık ve yeme alışkanlıkları ile ilgili. Çünkü annemde çok fazla yemeye başladı ve bana yemek az veriyorsunuz diyor :( bu yaşlılıkta çok normalmiş hatta torununun önünden yemeğini alıp yiyenler bile varmış. O yüzden anlayış göstermek lazım sanırım.
    Ne bunlar çiçek açmayan otlar gibi..Çok doğru demiş ama.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslıcım aynen öyle. Bazen sadece birşeyler yemek için yaşadığını düşünüyoruz. Günün 15 saatini yiyerek geçiriyor çok üzücü bir durum. Bu sabah saksıda çiçekleri bibere dönmüş fideyi öpüyordu. Eğer az daha biber vermeyeydiniz yolacaktım sizi diyip duruyor.. ÇÇok alemdir:))

      Sil
  4. "Havalar ısındı. Yazlık elbisenin üstüne giymiş meşhur mor hırkasını, buram buram terlemiş. Ağlaması meşhur ya, ağlıyor bizimki. Ne oldu yine Meloş?:" Her cümlenizi alıntı yaptığım cümle kadar değerli bulduğumu ifade etmeliyim. Çok güzel bir anlatım. Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Hüseyin bey beğenmenize sevindim..İyi hafta sonları..

      Sil
  5. Vuslatcim senin yazilarin paylasimlarin hikayelerin evinizden sohbetler inan terapi gibi bazen....Melos teyzemin ellerinden op benim icin ama kizdirmadan..Hem guldum hem huzunlendim..bu ne guzel paylasim yine,sagolasin canim..(Bugun sesim cikmiyor 9.gundeyim:)) tek uzuntum sarki soyleyemeyecegim:) sevgilerimi gonderdim kocaman..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak ben sen şarkı söyleyemiyorsun diye Rafetten şarkı yayınladım, iyileşince ona eşlik edersin artık..Canımm Meloş el öptürmeyi sevmez, yaşlıların eli öpülürmüş, daha ben el öptürcek yaşa gelmedim diyor, bak bunu yazmayı unutmuşum yazımın içinde, şimdi aklıma geldi. Emelcim çok öptüm. Sevgilerimle..

      Sil
  6. Allah her ikisine de uzun ömürler versin:) Hem Saadet Anaya, hem de Meloş Anaya. Ne güzel geçinip gidiyorlar işte.:) Vuslatım her ikisinden de birer kitap çıkar... Sıva kolları.:) Sevgiler kocamanından.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhh Nilgüncüm asla geçinemiyorlar. Meloş Sadeti istemiyor. O yüzden Saddet anne en fazla 10 gün kalıp gidiyor, onun gittiği gün Meloş bayram ediyor. Ne yapalım alıştık biz.. Haklısın ikisinden kitap çıkarmı çıkar gerçekten. Sevgiler Nilgüncüm.. Canımsın..

      Sil
  7. Çok çok sevdim bir çırpıda okudum yazdıklarını canım.Rabbim uzun ömürler versin Sevgili Meloş'a sevgiler,selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Macidemm. Beğenmene sevindim.. Sevgilerimle.

      Sil
  8. Oyyyy oyyy oyyy gece gece ne güldüm bir bilsen:)
    Allah uzun ömürler versin.
    Çok ama çok keyifle okudum:)
    Çok öpüyorum ablacım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorma bizim evde de bazen gülme krizi oluyo bazen de sinir harbi Meliham:)) Sevgilerimle..

      Sil
  9. :) tebessüm ettiriyor insana.
    Amin ablacım, rabim hayırlı uzun ömürler versin Meloş'a inşaALLAH.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım teşekkür ederim. Çok öptüm seni..

      Sil
  10. :))) Allah uzun omurler versin melos'a vuslat ablacim :)) opuyorum kocaman!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımmmmmm Edacımmm bende seni öpüyorum kuzucum..Sevgilerrimle ablacım..

      Sil
  11. ya ne kadar alem ne kadar kendine özgü ya bu meloşcuk yaa.
    :)
    ben genelde güldüm.
    şeker de en sevilen köğek türlerinden ki.
    tüylü şirin.
    :)
    huzur sokağı tek izlediğim diziydi.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Deep sorma Meloş sende kalsa sen 10 senelik konu çıkarırsın ondan...Yaa diziniz sezon finali yaptı romandan biraz farklı ilerliyor gibi dimi?..

      Sil
    2. romanın tam tersi bir evlilik oldu.
      :)

      Sil
  12. Çok tatlı bir teyzeymiş yahu bayıldım :D "Anam bende pek pis boğazım. Yedim bitirdim hepinizi ama sen de pek tatlıymışsın be anam." :D Allah sağlıklı uzun ömürler versin Meloş teyzeye :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu gün yine bir kiloya yakın dut yedi..Haydi hayırlısı,sabaha kadar uyumayacak karın ağrısından..Teşekkür ederim tatlım. Sevgilerimle..

      Sil
  13. Canim ya... Ne alem. Ne kiymetli. Allah uzun omurler versin. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Şulecim canımmm.Beğenmene sevindim. Sevgilerimle..

      Sil
  14. Şeker çok şekermiş, 3 aylık hikayeye de bayıldım. ya sonra ağlamayı unutursam:) Allah sağlıklı uzun ömürler versin inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol canım benim. Teşekkürler tatlım..Sevgilerimle.

      Sil
  15. VUSLATIM
    HEM GÜLDÜM HEMDE HÜZÜNLENDİM NEDENSE
    RABBİM MELOŞA HAYIRLI UZUN ÖMÜRLER VERSİN
    VE TÜM MELOŞLARA SENİN GİBİ HAYIRLI GELİNLER
    HAYIRLI AKŞAMLAR

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Seyyahım yıllardır yanımızda. Bakmaya çalışıyoruz işte. Elimizden geldiğince. Sevgilerimle..

      Sil
  16. Allah uzun ömür versin, çok renkli bir kişilik Meloş. Güldürdü beni de :)Ama huysuz taraflarını da gördüm yaşlandıkça da daha zorlaşmıştır, Allah sizlere de sabır versin ablacım, hem güzel hem zordur sanırım Meloşa bakmak, ilgilenmek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem de ne zor :((((
      Çokkk bunaltıyor bazen ama ne yaparsın, anne işte ..

      Sil
  17. You could be qualified to get a free Apple iPhone 7.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız beni mutlu ediyor.. Ziyaretiniz için teşekkürlerimle. Sevgilerimle..