18 Haziran 2013

İLAHİ MELOŞ../ tekrar yayın..


10.04.2012 tarihinde yayınlamıştım bu yazıyı. Sonra yanlışlıkla yayından kaldırmışım. Taslaklara kaydetmişim. Şimdi hatırlayın istedim.. Çünkü ya yarın, ya da yarından daha yakın sürede yeni cümleleri sizlerle birlikte olacak Meloş.. :)




Onu ilk tanıdığımda, çiçekli bir elbise vardı üstünde. Başından düşmek üzere olan beyaz bir örtü, örtüden fırlayan saçları sapsarı boyalı. 

Sıradan bir ev kadınımı?, yoksa bakımlı bir hatunmu? karar veremedim.

Asık suratlımı?, güler yüzlümü? karar veremedim.

Soğuk ve kibirlimi?, cana yakın ve mütevazimi? karar veremedim.

52 yaşında, biraz (biraz değil epeyce) tombul, biraz alıngan, biraz huysuz, biraz uysal, biraz acımasız, biraz merhametli, biraz beceriksiz, biraz da becerikli (ev işlerinde) bir kadındı 30 yıl önce..

Güzel ve lezzetli yemekler yapar. Alışverişe tapar, eli hiç aza varmaz biriydi..

Yoka şikayet etmez, vara kıymet biçmezdi. Bonkör bir kadındı. Tatlı dil ile iste, dünyayı versin sana.


Adı Meliha, herkes Meloş der ona.

Enteresan bir kişiliktir. Psikologlar, sosyologlar, antropologlar, ...loglarda ...loglar incelese bizim Meloş'u, garanti üç-beş doktora tezi çıkarırlar.

Gezmeye gitmez, misafir sevmez; kim, kiminle, nerede, ne yapmış bilir ama.

Kızı İnci, kendi azıcık kinci :))


Ayaktakiler: Büyük oğlu, Bursa'dan gelen yeğeni, kızı İnci, Bursa'daki yengesi ve onun küçük kızı ile MELOŞ.
Oturan: Meloşun eşi Çöp Hüsüyün (İnce bacaklı olduğundan lakabı çöp Hüseyin)
Camdan bakan: gelecekte VuslaT'ın sevdiği olacak.

Yaşını ve kilosunu sorandan nefret eder, sormayanı da baştacı. Kim sorarsa 67 yaşındadır, çok ısrar olursa yaşını söyle diye bazen 72, bazende 73-74.

Amaa asla 75-80-83 olmadı otuz yıldır. Otuz yıl önce 52 idi yaşı, şimdi oldu yetmiş dört.:)



Meloş'un ilginç sözleri vardır yakalayana!!!. Birkaç tanesini yakaladım yazdım, okumak da düşdü dostlara:

-Evinin alt katında oturan yanlız bir adam vardı, adı Süleyman, Meloş'tan da en az 25-30 yaş küçük. Süleyman'ın parası bitince Meliha teyze 50-100 lira borç versene derdi. Hem borcu verir hemde arkasından: bu Sülüman kendi parasını saklıyor, benden alıp onu harcıyor. Çünkü benim param gıcır (asla buruşuk, yıpranmış bankonotları sevmez, eskimiş kağıt parayı ya birine hibe eder, yada ihtiyacı olsun olmasın birşeylere harcar, olmadı Süleyman'a borç verir). Oh olsun işte eskileri verdim ona.
Evi giriş katı, gömme balkonu var, bolkonda oturur, geleni geçeni seyreder her sabah ve her akşam üstü.
*nasılsın Meliha teyze.
*ikide bir balkonun önüne gelip konuşma benimle, komşular aramızda birşey var sanarlar, dedikodu çıkar der, kovar Süleyman'ı.
Süleyman küser, bizim ki arkasından:
*yüzüne vurunca nasılda gitti gördünüzmü? kesin bunun bende gözü var anam. Utandı işte:) 

Süleyman'a yardım kolisi gelir, imrenir. Banada gelse der.

-Evindeki bakırları kalaycıya verir, kalaycı toplar kapları kacakları, kalayladıktan sonra alır yüklü miktarda parasını. Bir hafta sonra tekrar gelir kalaya zam geldi seninde vermen gerekli der. Bizimki demez ki, bana ne ben bir hafta önce kalaylattım hatta teslim aldım, verir itirazsız.

-Yoğurtçusu, sucusu, sebzecisi derken, kaptırdı parasını çoğu zaman tembihlerimize rağmen.  

-Meloş birgün oturmuş yaşını hesaplıyor parmaklarıyla, 1929-39-49-59-69-79-89-99 kaç etti hesaplıyor 70, devam ediyor parmaklarıyla 2000-2001-2002-2003-2004-2005 kaç parmak kıvırdı 6 tane, ekle yetmişin üstüne 80-90-100-110-120-130 :))
anaa, eee ben 130 yaşındayım ölmem lazımdı şimdiye.
Tekrar hesaplıyor aynı yöntemle, gene çıkıyor 130. Ona yanlış hesapladığını 130 değilde 76 olduğunu anlatana kadar seçtik akla karayı..



-Yıl 2004 Meloş şiddertli bağırsak kilitlenmesi yaşıyor. Yani işler kötü. Hastaneye götürdük. Acilde muayene ettiler. Doktor soruyor adını, soyadını, yaşını. Ona göre tedavi yöntemi belirleyecek. Bizimki cevap veriyor:
* Meliha ...... yaşım 60.
 Doktor:
*teyze yaşını sordum yaşını, gerçek yaşını,diyor,
*62
* teyze çık çık,
*67
*teyzeeee!! Çıkk.
*öf tamam 70 işte.
Doktor yazdı, çizdi, biz bozuntuya vermedik. Yatırdık hastaneye. Ben refakatçiyim. Meloş sinirli:
*Delimidir nedir, hiç gözüm tutmadı bu doktoru, hiç sevmedim, tutturmuş yaşın kaç, yaşın kaç. Sanane benim yaşımdan. Sen kendi işine bak. Oh olsun beş yaş eksik söyledim. Bu da ona ders olsun. Gitsin kendi anasına yaş sorsun!!!.

-Yıl 2000, yeni bir eve taşındık, Meloş balkonda örgü örüyor. Karşı apartmanın balkonu bize yakın. İki gelinli 50-51 yaşlarında bir hanım sesleniyor:
*teyze, teyze hoşgeldiniz. Sizmi taşındınız. Ne güzel maşallah bu yaşta örgü örüyorsun.
Patt diye kapı çarpma sesi. Bizimki içerden karşı apartmana bağırıyor:
*sensin teyze, kocakarı. Ne varmış benim yaşımda. Bu yaşta örgü örüyormuşum. Sen kendi yaşına bak. Hiç olmazsa benim bir tane gelinim var, senin iki. Sen daha yaşlısın.

12 yıl geçti aradan, o gün bu gün Meloş mutfak balkonuna çıkmaz. 



-Sigarası Parlament, Marlbora. Aşağısı kurtarmaz. Onsuz hayattan keyif almaz. (bir yıldır içmiyor. Bir ömür boyu süren arkadaşlıkları, bir yıl önce bitti).

-Ölümden nefret eder. Ölüm lafını edenden, cenaze töreninden bahsedenden hoşlanmaz.
Ben ölmeyi sevmiyorum, ben ölmeyeyim der. Biz allahcc bilir meloş deyince ben ölmeyeyim diye ağlar.

-Geçen gün çok üşüdüm dedi. Ben ölüncede çok üşürüm. Mezarımda da çok üşürüm..

-Evde küçük bir köpeği var. Onun ve torununun köpeği. En çok onu seviyorum diyor. Bir yere giderse sadece 'Şeker'i özlüyor. Ne çocuklarını ne torunlarını sadece Şekeri. Onu özlüyor, onu seviyor..
Şeker için iste maaşını verir. Siz her gün aynı mamayı yeseniz bıkmazmısınız der. Ona kazaklar, patikler örer. Hayvanın poposunu silme bezleri diker. Sık sık:
* Şeker, ben seni çok seviyorum, sende beni çok sev emi.

-Maaşını alacağı günü, en son kaç lira aldığını, saç boyasının markasını ve numarasını, en son hangi gün saçını boyadığını, el ve ayak tırnağını kestiğini, banyo yaptığını defterine yazar.

-Hastalık hastasıdır bazen, elinde çil çıksa deri veremi olmuştur, dilinde kabarıklık çıksa dil kanseridir. Karnı ağrısa ülser, bacakları sızlasa yaşlılıktan değil. 

-Oğlunun çocuklarıda ona anneanne derler. Çünkü o babanne olmayı sevmiyormuş. Ben hep anneanne olmak istiyorum dedi, çocuklarıda öyle alıştırdı. Şimdi kocaman çocuklar hala ona anneanne diyorlar.. 

-Torununun başka şehirdeki düğününe gitmedi. Uzun yolculuk yapamam ben dedi. Şeker'le kal sen iki gün sonra döneriz dedik.

*ya ben o iki gün içinde ölürsem, Şeker'de beni yerse ben ne yaparım sonra dedi. (ciddi ciddi)

-Hastanede, mastanede ölürsem sakın beni morgda bırakmayın, ben morgdan korkarım. Ben orada naparım!..
Hem eve getirirseniz dirilirim belki. Buda onun başka bir espirisi.

-Yıkanmayı sevmez, daha geçen ay yıkandım, her ay her ay yıkanılırmı der.

-Damadını sevmez, kızına kızar: 
*herkes boşanıp geliyor anasına bakıyor. Bi benim kız boşanıp gideyimde anama bakayım demedi.


-Gelininin annesini de sevmez. Yine geldi bu köylü kadını der. Sadoşun(Saadet) cep telefonu var ve her ay aldığı 295. lira Bağ-Kur maaşı.
*bu kadın her ay maaş alıyor, ben taa 3 ayda 2700 lira. Benimki hemen bitiyor o her ay alıyor. Benim daha bir cep telefonum bile yok, o zengin onun telefonu var.

-Mutfakta iki dünür oturuyorlar. Biz yemek hazırlıyoruz. Sadoş birşey diyor Meloş duymuyor. Sadoş damadına:
*oğlum gücenmede annen çok yaşlanmış, kulakları hiç duymuyor, ben gene daha iyi duyuyorum ondan. (bu arada Sadoş üç yaş daha büyük 86 yaşında).  
Meloş, Sadoş'a çorbayı beğendinmi ekmek vereyimmi diyor, bu kez o duymuyor habire tabağındakileri yutmakla meşgul. Bu sefer Meloş:
*aman bu kadında amma sağır be, hiç bi dediğimi anlamıyor. Sıkıldım bu sağır kadınla oturmaktan.
:))))) 
o diyor bu benden sağır, öbürü diyor bu benden. Karar vermek zor. Çünkü ikiside işine geleni duyuyor bal gibi..

-Her sabah eve biran önce gazete gelsin diye bekler. Gazeteyi alır, gözlüklerini takar, başlar burcunun o gün ne yazdığını okumaya. Okudukları hoşuna giderse; bak gördünüzmü herşeyi biliyor bunlar der, hoşuna gitmezse; bunlarda hiçbirşey bilmiyor diye kızar.

Bu arada Meloş asla doğum günü 20 ekime denk gelen 'Terazi' burcunun karşısında yazanları okumaz, ona göre en iyi burç 'Başak'. O sadece Başak'ta yazanlara inanır. Sadece Başak burcunu okur. Ona göre kendisinin burcu Başak'tır.

-Sekseninci yaş gününde ona doğum günü partisi yaptım evde, kendi kendimize. Sabah boool kıymalı börekle kahvaltı, Öğlen 7 mum dikilmiş yaş pasta (hadi iyisin 70 yaşına giriyorsun dedik) akşam yemeğine fırında somon yaptım ona. Çocuk gibi sevindi. Ayyy ilk defa bana doğum günü yapılıyor, çocuklara yapılınca imrenirdim. Bende mum üflesem derdim. Sağol güzel gelinim dedi. Gerçekten çok sevindi.

Bol kıymalı börek sever. Birde, sütlaç sever, haşlanmış patates, kuzu pirzola, iri şeftali, olgun incir, muzlu kremalı beyaz yaş pasta, kestane şekeri, kiraz ..... ve tüm yiyeceklerden çokça..

Nestle'nin Kahve Keyfi'ne bayılır. Geceleri içi kıyılır.

Hiç canı istemez, tabağındakini bırakıp, sofradan kalkıp gitmez.

Alıngandır çabuk küser, Melooş dün Feriha'da ne oldu desen anlatacağı hiç bitmez.

Gökhan Tepe'ye bayılır, Hülya Koçyiğit'in hayranıdır.

Saçın sarısını, ojenin rujun kırmızısını pek sever. Bugünlerde, kırışıklıklarıma çok taktım, Nebahat Çehrenin kullandığı kremden istiyorum diye tutturdu.

Tüm çiçek açan çiçeklerin hayranıdır. Paparazi programlarını sever izler, kim kimden ayrılmış, kim kiminle yakalanmış ezberindedir..

Meloş; 20 Ekim 1929'da Bursa'da doğmuş. Annesi o çok küçük iken ölmüş. Üç ağabeysi, Baş Komser babası ve üvey annesi ile Ankara'ya tayinle gelmişler. Hacettepe'de kiralık bir evde yaşamlarını sürdürmeye başlamışlar.
Üvey annesinin eziyetinden ve abilerinin baskılarından ne çocukluğunu yaşamış, ne genç kızlığını. Güzelmiş, ev işlerinde de marifetli. Abilerinin hepsi baba mesleğini seçmişler. Kimi İl Emniyet Müdürlüğü makamına yükselmiş, kimi başkomser. Ama Meloş'u okutmamışlar, İlk okuldan sonra. Ve onsekiz yaşındayken ev sahiplerinin askerden gelen büyük oğlu ile evlendirivermişler. Pek beğenmemiş Çöp Hüseyin'i. Fikrini sormamışlar ona. İlk çocuğunu ilerlemiş bir gebelik döneminde düşürmüş. Ondan sonra nefret etmiş ölümden. Sonra üç çocuğu olmuş, iki oğlu bir kızı. Yıllar önce bir yılbaşı gecesi hastalanan büyük oğlunu kaybetti. 'Gitmesini izlemekmi zordu, kalamayacağını bilmek mi' dünya iyisi büyük oğlunun. Ölümden bir kez daha nefret etti.
Herşeye rağmen hayatı sevdi MELİHA..
Yaşamadıklarını, içinde özenerek sakladıklarını, yaşama fırsatını bulduğunda benden geçti, ben yaşını başını almış bir kadınım demedi. 
Daha önce yaşayamadım, üvey anneden, baskıcı abilerden, huysuz kocadan. Hiç kimse umurumda değil, ben yaşayacağım ve hayattan keyif alacağım moduna girdi.

Dün akşam bir iki çift terlik aldım ona, geçen seneden beri istiyordu; çapraz bantlı bir çift terlik. Önce öptü terlikleri çok beğendim çok beğendim dedi. Sonra giymeye kıyamamış sandalyenin üstüne koymuş seyrediyor. Çok beğendim diye diye.

Bu akşamda giderken ona, bol çiçekli, topraklı bir çan çiçeği götüreceğim. Odasının camının önüne eksin diye.. 

-Kötü bir insan mı?. Asla değil. Kötü bir insan, kötü bir kayınvalide değil bana göre.

-Huysuz mu?. Eveeet. Yaşlandıkça iyice huysuz oldu. Olsun. Ne yapalım. Herşeyden önce bir Anne o, sevdiğim adamı doğurmuş. 

-Bazen inadı, mızmızlığı, huysuzluğu, laf sokmaları, temizliğe alerjisi (hakkını yemeyelim eskiden çok temiz bir kadındı) insanı çok bıktırsada seviyoruz seni MELOŞ.

Ömrün uzun olsun. Sen ölme emi.      

Meloş'la ilgili laf bitmez, yazmaya devam etsem bu post hiç bitmez..  

Bu VuslaT'ın kayınvalidesi değil, MELOŞ'u (çünkü Meloş kayınvalideliğide sevmez. Bana ya anne de yada Meloş de dedi 30 sene önce:)). Bende kayınvalidem demedim asla MELOŞ aşağı, MELOŞ yukarı..)
SEN HİÇ ÖLME EMİ MELOŞ, ÜŞÜRSÜN SONRA.
SADECE ŞEKER DEĞİL BİZDE SEVİYORUZ SENİ... 
  

70 yorum:

  1. -Damadını sevmez, kızına kızar:
    *herkes boşanıp geliyor anasına bakıyor. Bi benim kız boşanıp gideyimde anama bakayım demedi.:))) bu sözüne öldüm gülmekten :))

    YanıtlaSil
  2. harikasın arkadaşım,çok güzel, çok tatlı anlatmışsın Meloş hanımı, ben çok sevdim, eğlenceli bir anne :)

    YanıtlaSil
  3. beğenmene sevindim sevgili Naliya.Bu arada hoş geldin. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. beğenmene sevindim sevgili Rüveydacım. Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  5. 83 yaşında huysuz ama tatlı bir kayınvalide (Meloş) ancak bu kadar güzel anlatılabilirdi..
    Eline ve yüreğine sağlık..

    YanıtlaSil
  6. Can dostum...
    Meloş teyzeme rabbimden sağlıklı bir ömür diliyorum...
    Yüzümde kocaman bir tebessüm ve derin bir hayranlıkla...Çınar olmak bu dur işte can dostum....

    YanıtlaSil
  7. YA ARKADAŞIM NE DESEM ŞİMDİ BİLEMEDİM
    :)
    ÇOK HOŞ ANLATIM OLMUŞ BİRAZ GÜLDÜM BAŞIMA GELMEZ İNŞALLAH BEN SEVİMLİ GÜLER YÜZLÜ KENDİ MUTLU ETRAFINDAKİLER DE MUTLU OLSUN HERKEZ EVİNDE ÇOCUĞU VE EŞİ İLE ÇOK MUTLU OLSUN DİYORUM AMİNNNNN...
    :)

    YanıtlaSil
  8. Ben sizi tebrik ediyorum kayınvaldeyi bir insan ancak böyle güzel anlatır güzel bir kadınmış meloş ALLAHuzun ömürler versin darısı benim başıma anlatımınız harika sevgi dolu bir insansınız rabbim hep güldürsün sizi sevgilerimle

    YanıtlaSil
  9. teşekkür ederim Ayfercim.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  10. Çok teşekkür ederim Muammer bey. Sevgilrimle..

    YanıtlaSil
  11. Çok teşekkür ederim Ayşecim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. Huysuz ve tatlı kadın derler ya , aynen öyle . Çok da acı çekmiş , yine de hayat dolu . Bayıldım Meloş ' a . Allah sevdikleriyle beraber uzun ömürler versin .
    Düşünceli , güzel gelin Vuslat'ım benim , kalemine sağlık .

    YanıtlaSil
  13. Çok teşekkür ederim Sevgiler sayanlaruyam..

    YanıtlaSil
  14. Çok sağol Zeynepcim. Tatlı ve huysuz kadın..Sevgilerimle canım.

    YanıtlaSil
  15. Huysuz ve tatlı kadın:))
    Çok güzel anlatmışsın,sevgiler.

    YanıtlaSil
  16. Teşekkür ederim Erguvan vakti. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  17. ne kadar farklı bir bakış açınız var , pek çok kişi bu huysuzlukların altındaki tatlılığı göremeye bilirdi, yazı çok hoş ellerinize ssağlık...

    YanıtlaSil
  18. Çok teşekkür ederim kitap eylemcisi. Beğendiğine sevindim. Sevgiler yine gel.:))

    YanıtlaSil
  19. yani bu da çocukluğundan kalma bi yazı. çok hoş. yani hep aynı yerde mi oturdunuz izmirde 30 yıldır filan ve sadece ev mi değişti. yoksa izmire gidince mi gördün meloşu annamadım ki.
    :)
    annenlerin evi mi yoksam.
    :)

    YanıtlaSil
  20. Hayır hayır deeptonem tamamen yanlış anlamışsın. Bu kayınvalidem. Onu yazdım onla ilgili 30 yıllık biriktirdiklerimizi. Espirilerini. Eşimin annesi MELOŞ. onunla bizim yaşadığımız çeşitli yıllarda söylediklerini topladım. Şimdi bizde kalıyor. 12 senedir bizimle yaşıyor. Önceleri evi vardı. Açık yazmadım galiba.>>Özür. Öptüm seni..En derin Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  21. hımmm tamam. pencereden bakan da oğluymuş peki.
    ama şunu annamadım.
    30 yıl.
    izmirden ayrıldıktan sonra mı yani.
    :)

    YanıtlaSil
  22. Vuslat,
    resimli olursa daha iyi olur herhalde ama bir soralım neyran'a resimsizde olur derse öyle yayınlar sen yolla tariflerini,ben iletirim kendisine,dediğin gibi belki ben yaparım resimlerim senin isminle yollarız,,,,çok teşekkürler,sevgiler

    YanıtlaSil
  23. Yazı başlıgı da cuk oturmuş, Müsadenle ben de bu huysuz ve tatlı kadına diyorum ki: "İlahiii Meloşşş " Allah hep güldürsün, hiç aglatmasın, inş..

    YanıtlaSil
  24. eğlenceli bir kadın belli ki:))

    YanıtlaSil
  25. Gerçekten yazına sonuna kadar anlamadım kayınvaliden olduğunu :) çok sevdiği bir komşusu dedim, aslında camdan bakan Vuslat'ın sevdiği olucak demişsin ya? orda biraz anladım gibi ama, yok :)

    Bir insanın kayınvalidesini böyle anlatabilmesi inanılmaz geliyor bana ve çok güzel. Güzel bir insan Meloş, hepimiz gibi, mutlulukları ve mutsuzluklarıyla.

    Allah uzun ömürler versin..

    Onun hikayeside hüzünlü, çok hüzünlü. Annem gibi..

    YanıtlaSil
  26. Bu kadar mı güzel yazıya dökülür canım yaaa..:)))
    Yazılarında hep aynı şey oluyor ve herşey gözümde canlanıyor.
    Ayrıca bu yazınla bana nasıl bir ders verdin bir bilsen..
    Allah uzun ömür versin meloşuna..:))))
    Aslında hiç kolay değildir birlikte yaşamak ama senin yazılarındanda anlaşıldığı gibi çok değerli ve güzel bakan birisin..
    Sevgiler canım benim..

    YanıtlaSil
  27. Elbette deep izmir 1970lerde bu meloşlu hayatım 1981lerde başlıyor yani ben baya baya eskiyim tevellütte deepciğim..

    YanıtlaSil
  28. Yarın sabah yazarım sana sevgili gelibolum Öptüm seni..

    YanıtlaSil
  29. Sağol Penelopem. Teşekkürler. Oda tanısa sever seni..

    YanıtlaSil
  30. Evet cep aynam çok eğlenceli çoğunlukla.:)

    YanıtlaSil
  31. Aslıcım beğendiğine sevindim. Umarım annende çok seviliyodur böyle. Onuda öpüyorum kocaman. Ellerinden yanaklarından bide ona deki Vuslat abla teşekkür ediyor sana benim gibi cici bir kız doğurduğun için. Sevgiler ikinizede.

    YanıtlaSil
  32. Sevgili Melihacım, ben iki meliha tanıyorum 1.si bizim meloş huysuz ve tatlı
    2.si sen hem iyi huylu hem tatlı ve güler yüzlü. Seni çok sevdim. O minik profil resminde bazen gözlerine bakıyorum ve hayata gülümseyen anlam dolu, iyilik dolu ışıklar görüyorum. Sana kocaman sevgiler gözlerinin içine giren her ışık mutluluk yansıtsın ömrünce. Ağlarsan bir bile bu mutluluk gözyaşı olsun. Hep gül Melihacım, küçük tatlı MELOŞUM.:))

    YanıtlaSil
  33. Meloş tatlı, onu böyle anlatıp bize tatlı gösteren Vuslat daha tatlı.. Sevgiyle dopdolu geçen günler diliyorum sana :)

    YanıtlaSil
  34. Ne keyifli bir insanmış..ALlah uzun,sağlıklı ömürler versin..

    Etkinlik için geldim ben..Çorbalar etkinliğini düzenliyorum..İsterseniz Tarifleri gönderin yayınlayalım..Daha sonra yaptığımız da resmini ekleriz..:)

    YanıtlaSil
  35. Çok teşekkür ediyorum Ahucum. Beni çok onore ettin. Sağol. sende çok tatlısın.Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  36. Hoşgeldin Çaçaron blog. Geliyorum sana ekliyorum ratiflerimi...Sevgiler.

    YanıtlaSil
  37. Çok sağolasın canım ellerine gönlüne sağlık diğer tariflerinde güzelmiş ama orda yorum yazmayı bulamadım buraya yazayım dedim,,,
    yayınlamış senin tarifleirni çaçaron,gördüm haber verir herhalde işk fırsatta....benden duymuş olma ama senin tariflerin burda
    http://yasamladans.blogspot.com/2012/04/corbalarimiz-etkinligi-gunluk-yaz.html
    ve burda
    http://yasamladans.blogspot.com/2012/04/corbalarimiz-etkinligi-topalak-corbasi.html

    sevgiler,selamlar olsun,hoş kal...

    YanıtlaSil
  38. çok hoş bi yazı gerçekten sıkılmadan bi solukta okuyuverdim harika ne güzel yazmışsınız duygularınızı..kayınvalidenizi öpün yerimee,..Sevgiler...

    YanıtlaSil
  39. ne güzel anlatmışsın meloş'unu,insanın özenesi geliyor ,keşke tüm kaynanalar onun gibi olsaydı,eğlenceli neşeli insanları hep sevmişimdir.

    YanıtlaSil
  40. İlgi ve dikkatle okudum. Anlatımınız akıcı . Elinize sağlık...

    YanıtlaSil
  41. Canım Gelibolum, senin sayende yazdım ve yolladım. Arkadaşımıza teşekkürler.Sanada teşekkür ederim. Canımsın.

    YanıtlaSil
  42. Teşekkür ederim hobihuzur. Uğradığına sevindim. Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  43. Teşekkür ederim anne eli gibi. Tanısaydı oda çok severdi seni. İltifata bayılır çünkü.Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  44. Çok teşekkür ederim Hüseyin bey. Sağolun.

    YanıtlaSil
  45. ben de meloş yorumlarını okuyup sırıtıyordum. meloşu ısır yanağından sevildiğini söle şımarsın biraz daa.
    :)))

    YanıtlaSil
  46. Evet İzmirden sonrası bu sevgili deepim.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  47. valla ne diyceğimi bilemedim şu anda bir insan kayınvalidesini ancak böyle anlatabilir süpersin meloşu çok merak ettim. Benden sevgiler selamlar ona kocaman.. sen çok yaşa emi meloş :)

    YanıtlaSil
  48. Tamam sevgili deep. Acaip şımarır ama hep ister selam ve öpülmek. :)

    YanıtlaSil
  49. Teşekkürler sevgili sonsuz dekorasyonun sevimli hanımefendisine. Oda tanısa seni öperdi güzel gözlerini..Sevgiler.

    YanıtlaSil
  50. Öyle bir yazmışsı ki, karşıma çıksa yanaklarını sıkıvereceğim Meloşun :))

    YanıtlaSil
  51. Meloşu şekeri vuslatı en çokta hanımkızı kocamaaan öpüyorum...

    YanıtlaSil
  52. Meliha bir hoş hele ki senin anlatımınla pek sevdim meloşu :) ricam senden öp ellerini yanaklarını sevgi ile benim yerime.
    Bahsettiğin gibi yaşayamadıkları var kadının yaşatmadıkları kötü biri değil hep dilin de.Ölüm konusun da farkındayım bir çok tanıdığım korkar çocuk gibi titrer ölüm den değil evlatları sevdikleri geride onsuz ne yapar derin de. Sağlık sıhhat dilerim o ve nicelerine sana da teşekkür ederim ayrıca pek keyif aldım okurken :)

    YanıtlaSil
  53. teşekkürler bozbek. Sevgilerini bir şekilde ileteceğim. Tatlı anında. Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  54. Sevgili Luck Şekeri öpmem meloşa demem ama hanım gıza derim sevgilerini:)))))

    YanıtlaSil
  55. Teşekkürler Tutsi. Evet yaşayamadıkları onu böyle yapmış belli. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  56. Teşekkürler Tutsi. Evet yaşayamadıkları onu böyle yapmış belli. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  57. Allah ömrünü uzun etsin meloşun, zevkle okudum ve çok düşündüm hayat hakkında, her bir ayrıntısını ayrı ayrı düşündüm.
    Tabi bunda onu bu kadar güzel anlatmanızın etkisi büyük. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim beğenmenize çok sevindim..

      Sil
  58. Pek çok yerinde gözlerim dolarak, Nur içinde yatsınlar, kendi anneannemi ve babaannemi anarak okudum her satırını.. Okudum ve en az sizin kadar sevdim ve yorum yazmadan geçemedim..

    Benim için de öpün yanaklarından..

    Çok teşekkürler bu kadar güzel anlattığınız ve paylaştığınız için..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim. beğenmenize çok sevindim..

      Sil
  59. bu yazıyı çok sevdim yaz yağmuru, meloşa sevgiler. çok öptüm...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim . söylerim..

      Sil
  60. Meloşu çok sevdim , çok güzel anlatmışsın.
    Sağlıklı uzun ömürler diliyorum tatlı Meloşa.
    Benim büyüklerimden de benzer olanları var, paylaşmayı düşünüyorum.
    İçten paylaşımına teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim tatlım...Senin paylaşımlarını da bekliyorum. Sevgiler.

      Sil
  61. Geçen sene okumuştum şimdi bir kez daha daha anlayarak okudum Vuslatım. Çok ilginç bir insan, çok değerli farklı bir kişilik. Çok şey yaşamış koskoca bir ömür geçirmiş, ölümden korkması normal değil mi? genelde yaşlılar korkuyorlar annemde öyledir.
    Biliyormusun onu tanımayı çok isterdim.
    Öpüyorum sevgiyle canım benim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım aslım yolun düşerse buralara tanıştırayım siz..Ne güzelsin, kilon ne kadar iyi normal şişman değilsin, saçının rengi harika falan dersen senden iyisi yok. Ama tabiki tüm bunları ciddi söylersen, gülmezsen..
      Çok öptüm Aslım seni..

      Sil
  62. hah haaaaa ne alem ya.
    çok özgün biri ya.
    tiyatro tiyatro.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu geçen yılın Meloşu idi. Sen birde bu yılkini düşün.:))) daha alem..

      Sil
  63. Meloş'tan çok Vuslat etkiledi beni "sevdiğim adamı doğurmuş" ne güzel bir yüreğe sahip vuslat, ne denli büyük bir yüreğe... Meloş'ta sizi çok seviyordur mutlaka...
    Sizi Meloş'suz, Meloş'uda sizsiz bırakmasın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım senin okuyan, hisseden kalbin güzel. Teşekkür ederim..

      Sil

Yorumlarınız beni mutlu ediyor.. Ziyaretiniz için teşekkürlerimle. Sevgilerimle..